Satt og bladde i gamle Autobørsen o.l fra 2000 i går, og satt og lo litt. MR2 har nesten ikke gått ned i pris i løpet av de siste 5 årene.
Gjennomsnittet for MR2 mk2 lå mellom 120 og 140 000kr for 90-modeller.
I dag må man betale 90-110 for de samme bilene, så årstapet har nesten ikke vært merkbart. TG bil har nok tjent en formue på dette, og også for fem år siden opererte de med kmstand på 120 000km
Så også et par annonser for mk1, og der var prisen 45 000kr. Denne prisen ser man rett som det er i dag og.
Eksemplet med MR2 gjelder også Civic og S13, og det er galskap at prisene har holdt seg på nesten samme nivå i så mange år. Er nok mange importfirmaer som har tjent godt på den sinnssyke etterspørselen etter "ricebilene" de siste årene...
Gjennomsnittet for MR2 mk2 lå mellom 120 og 140 000kr for 90-modeller.
I dag må man betale 90-110 for de samme bilene, så årstapet har nesten ikke vært merkbart. TG bil har nok tjent en formue på dette, og også for fem år siden opererte de med kmstand på 120 000km

Så også et par annonser for mk1, og der var prisen 45 000kr. Denne prisen ser man rett som det er i dag og.
Eksemplet med MR2 gjelder også Civic og S13, og det er galskap at prisene har holdt seg på nesten samme nivå i så mange år. Er nok mange importfirmaer som har tjent godt på den sinnssyke etterspørselen etter "ricebilene" de siste årene...