TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prisene pÃ¥ MR2 de siste Ã¥rene

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #81441  av Kjakan

Satt og bladde i gamle Autobørsen o.l fra 2000 i går, og satt og lo litt. MR2 har nesten ikke gått ned i pris i løpet av de siste 5 årene.
Gjennomsnittet for MR2 mk2 lå mellom 120 og 140 000kr for 90-modeller.
I dag må man betale 90-110 for de samme bilene, så årstapet har nesten ikke vært merkbart. TG bil har nok tjent en formue på dette, og også for fem år siden opererte de med kmstand på 120 000km :roll:
Så også et par annonser for mk1, og der var prisen 45 000kr. Denne prisen ser man rett som det er i dag og.
Eksemplet med MR2 gjelder også Civic og S13, og det er galskap at prisene har holdt seg på nesten samme nivå i så mange år. Er nok mange importfirmaer som har tjent godt på den sinnssyke etterspørselen etter "ricebilene" de siste årene...

#81445  av _speedy

Go'biler veit du;) Holder seg i pris..

#81456  av sleeper

sånn er det med st162 også!
lå på ca 40k for 5 år siden og ligger på nesten det samme enda.. :D

#81534  av Tor

Bilene holder seg bra ja, er jo selgere som til en viss grad bestemmer prisen, hadde 1 CS eier solgt bilen for 100.000 ville nok resten pent fulgt på :) Press priser folkens :)

#81579  av Anders gullstein

Samme gjelder for mk1 også. Begynner å lure på om den har nådd minste prisen sin. Ga 65 000 for min i 1999. det var for et strøkent eksemplar som ikke har vært vinter kjørt, uten rust, og med lave 121 000 km. Det er noe det samme en måtte ha gidd for noe liknende i dag.

#82734  av FireWalk

Det er jo skjeldene biler i Norge. Dette er biler for spesielt interesserte. De som først har bestemt seg for å skaffe en slik bil betaler som regel det det koster. :wink:

SÃ¥ la oss holde prisene oppe! :)

#82797  av celicat23

Var på jakt etter en MR2 for ca 2 år siden. Var og prøvde 3 forskjellige, og ga opp. Girkassa virka som var skutt på alle sammen. Som å røre i grøt med girspaken. Så ble sittende igjen med intrykket at det er ikke akkurat noen "go'bil" men... :)

Mulig jeg som hadde EKSTREM uflaks og traff på 3 forskjellige biler, på 3 forskjellige steder, alle med dårlig girkasse? Eller er det en svakhet på mr2'ene (MK2) ?

#82804  av FireWalk

jeg har sittet på i mange forskjellige MR2 MK2 GTI... og ingen har hatt noe problemer med girkassen. Jeg kjøpte meg en selv også for noen år siden, ingen problemer med girkassa der. Ingen ulyder. Faktisk en av de beste bilene å gire som jeg har kjørt iallefall. Nå har jeg MR2 Turbo, og har ingen problemer med den heller. Riktignok nyoverhalt alt som er på den da, men jeg har intrykket av at dette er meget solide biler. Hva var KM standen på de du prøvde da? TG bil står for mange av de bilene som blir solgt i landet her, og de driver som vi alle vet å stiller tilbake km telleren. Så når det står at bilen har gått 130.000 km så har den kanskj gått 230.000... og da er det ikke rart at girkassen begynner å skrike etter en overhaling. Mange av disse bilene er kjørt ekstremt hardt også. Biler som går for 70-80.000 kr bør man som regel styre unna. Da mangler det som regel vedlikehold, og mye trenger ettersyn. det vil derfor lønne seg å kjøpe en til 110-120.000. Da vet man at bilen er blitt tatt vare på, og fått det vedlikeholdet den skal ha.

Jeg kjøpte meg en til rundt 85.000 kr (fikk pruta litt da men likevel) sist. det var en GTI. Det gikk ikke mange månedene før jeg innså at jeg måtte skifte chlutch. 5000 kr. Så måtte jeg skifte tennplugg kabler. Fordelerlokk, Motoren måtte overhales pga oljeforbruk. Alt i alt hadde jeg spart masse penger om jeg hadde kjøpt en dyrere som hadde fått den behandlingen den skal ha. Skulle jeg ha solgt den bilen skulle jeg hatt mye mer enn jeg ga for den.

Nå har jeg som sagt en MR2 Turbo. Den har nyoverhalt motor, nye stempler osv, ny girkasse, ny chlutch, ny turbo osv.. Pga at forige eier var litt eldre enn de fleste av oss her, og hadde litt mer penger mellom hendene enn det som er vanlig for folk flest.. Jeg regner ikke med å ha noen problemer med denne bilen på lange tider.. Men jeg betalte ekstra for det også. For jeg vet at skulle jeg kjøpt en i dårlig stand og fikset den selv så hadde det kostet mer enn å kjøpe en som faktisk ER i god stand..

så det er nok meget mulig at du har prøvekjørt biler i dårlig stand... Det tryggeste er nok å kjøpe bil av en skikkelig entusiast... da vet man som regel at bilen er godt tatt vare på..

#82865  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Synes prisene på mk1 er sykt lave for tida jeg... Måtte hatt igjen MINIMUM 50k for bilen min i dag og hadde jeg skrevet dette i f.eks motorbørsen ville jeg vel blitt terrorisert av bedrevitere som trengte fortelle meg at jeg er dust i toppen som prøver ta "overpris" for kjerra mi... Tror jeg... :D Uansett... Ingen er interessert i strøken mk1 mr2 lenger... Bare ungdommer som skal leke schumacker eller hva han heter som har lyst på mk1 nå for tia virker det som... Herje og kaste... Ja... Det jeg sier er at prisene på mk1 i snitt ligger MYE lavere enn jeg ville solgt skatten min for... Ugh... Ja.

#82970  av Anders gullstein

Mr2Nyter'n;p skrev:Hmm... Synes prisene på mk1 er sykt lave for tida jeg... Måtte hatt igjen MINIMUM 50k for bilen min i dag og hadde jeg skrevet dette i f.eks motorbørsen ville jeg vel blitt terrorisert av bedrevitere som trengte fortelle meg at jeg er dust i toppen som prøver ta "overpris" for kjerra mi... Tror jeg... :D Uansett... Ingen er interessert i strøken mk1 mr2 lenger... Bare ungdommer som skal leke schumacker eller hva han heter som har lyst på mk1 nå for tia virker det som... Herje og kaste... Ja... Det jeg sier er at prisene på mk1 i snitt ligger MYE lavere enn jeg ville solgt skatten min for... Ugh... Ja.
Tror det kan ha med at det er VELDIG få fine eksemplar, og disse går "billig". 20 000 - 30 000 ligger de på stort sett med opprusta hjulbuer og mye annet defekt. Det er egentlig ganske mye for en så gammel og slitt bil egentlig. Mange av disse besserwisserne ser bare på at årsmodellen, ikke hva slags bil det er. Må opp på samme prisnivå for en gammel Fiat X1/9 også.