TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Delenummer - kulelager til støtdempere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#81646  av Tor

2 Fast 4 U fikser nok den og :) Han er en tryllekunstner med dele nr :)

#81673  av turboman

Den delen der er ganske dyr, husker jeg. Tror over 1.000kr stykket.

Så ett godt tips: gjør som mange andre her inne, bare å slå ut lageret, og kjøp ett nytt lager til 70-80kr i stedet.

Det gjorde jeg, og det ble helt perfekt. Prøv å søke litt på det her på forumet, så skal du finne en tråd om nettopp det der. Der står også målene på lageret....

Lykke til :-)

#81674  av chimp

Jeg har delenummeret hjem tror jeg. Byttet det for ett par uker siden jeg også, så kan skrive det inn når jeg kommer hjem. Er det til NA eller turbo da?

#81677  av hovik

Er 91 mod N/A.

Takker for all hjelp.

#81727  av EilertseN

hm.. faen trenger også de der til alle fire demperne.. ehh. .1000kr stykk det er ikke mulig ?? betalte 300kr stykk til min audi.. Er det samma pris på Na som turbo ??

#81734  av kake

Tror disse kosta ca rundt 600 kr pr stk da jeg undersøkte det. Husker ikke om det var med eller uten moms. Ringte bare toyota i drammen og forklarte hva slags dings det var, så fant han delenummeret :)

#81737  av CelicaTurbo

TRD dempertopper hos fensport koster £43 for stykket ihvertfall.. jeg har disse på montert i min Celica og er absolutt fornøyd, men jeg vet ikke hvordan disse kan sammenlignes med orginale dempertopper..

#81768  av Ace

Det her burde jo jeg vite har jo akkurat kjøpt det ....
Skal du kun ha det øverste lageret eller med skåla / muttere osv også ?

48609 17030 Støtte front 640,-
90303 22049 Simmering 30,-
48044 17020 Ledd 180,-
94182 11400 Mutter 35,-
48684 14030 Deksel 33,-

Tok med alt ettersom jeg like gjerne kunne bytte ut alt når jeg holdt på nedi der....

Var 1 mutter som jeg aldri gadd å hente som var med på bestillinga , ettersom jeg hadde en ny en liggende

Dette var til min 91 N/A så da regner jeg med det er samme gitt .. :D

#81783  av EilertseN

CelicaTurbo skrev:TRD dempertopper hos fensport koster £43 for stykket ihvertfall.. jeg har disse på montert i min Celica og er absolutt fornøyd, men jeg vet ikke hvordan disse kan sammenlignes med orginale dempertopper..
Hm.. har også tenkt på det der.. ossn er fensport som firma,verdt å stole på ? Hva betalte du i frakt til norge for dine? og hvor lang tid tok det før du fikk dem ?

#81858  av hovik

Bra Ace.

Så litt nærmere på det i dag. Venstre sida er så rusta i stykker at alt må byttes. Bestilte du hos Funnemark, hva var leveringstid ?

#81879  av Ace

Bestilte hos funnemark ja ... Tok 1 uke før de fikk det , men var pga jeg bestilte seint en dag rett før en langhelg , helga det var nyttårsaften tenker jeg ...

Tror det normalt ville ta 2-3 dager ca

#82416  av CelicaTurbo

EilertseN skrev:
CelicaTurbo skrev:TRD dempertopper hos fensport koster £43 for stykket ihvertfall.. jeg har disse på montert i min Celica og er absolutt fornøyd, men jeg vet ikke hvordan disse kan sammenlignes med orginale dempertopper..
Hm.. har også tenkt på det der.. ossn er fensport som firma,verdt å stole på ? Hva betalte du i frakt til norge for dine? og hvor lang tid tok det før du fikk dem ?
Har aldri hatt noen problemer med Fensport, men hadde derimot problemer med fraktselskapet brukt på denne forsendelsen. Jeg bestilte en god del stasj og dermed ble ikke vanlig postgang brukt, og det skapte en del forsinkelser og noe ekstraarbeid gitt. I tillegg var det "backorder" på disse toppene (og noen foringer jeg bestilte) så det tok noen uker før dem sendte varene, men normalt når jeg har bestilt fra Fensport har jeg hatt varene etter 3-4 dager.

#82449  av larsst185

Mine lager var fullstendig gått i oppløsning,så jeg tok i går å kjøpte to stk SKF lager.Delenummerne på disse er 6302-2rs1-c3.De koster 88 kr stykket.Litt knotete å bytte dem,men synes det er verdt det med tanke på at nye dempertopper koster over 1000kr stykket. :)