TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lambo doors!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #81811  av Raze_r

Hei..
er det noen av dere som vet hvor jeg kan kjøpe lambo-dører til bilen min?? (mr2)
rundt 15lapper (ikke noe mer)! :roll:
på forhånd TAKK!!!!! :D

#81819  av cameleon

Hehe. Stilig at du tenker på det. Gjør det selv :wink:
Desverre vet jeg ikke om noen til den summen, og finner du noen under 15k så ville jeg frarådet deg på det sterkeste å kjøpe i frykt for at hengslene og opphengene kan knekke.

Vet at http://www.tuning.no selger kit som visstnok skal være bra, men prisene er litt høyere også da :wink:

Om du evt skaffer, så få profesjonelle med skikkelig utstyr til å hjelpe deg. Dette er noe som tar tid og som må gjøres rett første gangen :wink:

#81888  av KuHrOn_RaCeR

Oh my God for noen DYRE kit til MR2!!!!!! :o :o

#81890  av cameleon

KuHrOn_RaCeR skrev:Oh my God for noen DYRE kit til MR2!!!!!! :o :o
Hehe, no shit :lol:

#81916  av FireWalk

Dette har jo blitt diskutert mye... og faktum er vel det at man kan få seg en god bruktbil for den prisen disse kitene koster... eller et ordentlig Styling kit til hele bilen til samme prisen. Det fines billige kit til rundt 15000 kr, men disse er så dårlige at man etter kort til vil ønske at man aldri hadde montert dem på i utgangspunktet... Har hørt om eksempler der dørene har ramlet av, bolter knekker. Selve monteringen er kritisk da det må sveises fast.. gjøres ikke dette ordentlig med en gang så kan det bli vanskelig å lukke opp og igjen døren.. Samt du vil kunne få vindsus osv.. mao. Skal man ha et slikt kit må man ha et SKIKKELIG kit. Det lønner seg ikke å ville spare penger ved å kjøpe et billig kit, de pengene man sparer må man som regel bruke på dyre reperasjoner i ettertid..

Så morelan er: don't bother. Det koster mer en det smaker. Er jo en runn til at ingen av selv oss her inne har dette. Og nå er ingen av oss spesielt fornuftige i utgangspunktet heller. Det ser litt, om ikke alt. Både om oss og lambo kitene.. :lol:

#81920  av cameleon

FireWalk skrev:Er jo en runn til at ingen av selv oss her inne har dette. Og nå er ingen av oss spesielt fornuftige i utgangspunktet heller. Det ser litt, om ikke alt. Både om oss og lambo kitene.. :lol:
Hehe. Du sier noe :lol: :lol:

#81921  av Oas

c2gas på ecelica, lagger skikkli kit til 12 000 uten sending, sakl prøve og finne linken til en video av en mr2 mk2 som de har mekka, han bor i ungarn. Og er han som også står for det beste turbo sette for celica mk3 han eier selv en celica med stage 3 turbo og lambo dører. De er ikke helt perfekte på celicaen men det virka som det ikke var noe serligt bedre ut, etter mye snakk om dette på ecelica.
Og mr2 lambo dørene hans så enda bedre ut en celica dørerene, han har også oppgradert celica kite i vertfall mangen ganger så de burde vel vere bra nok nå.
Det jeg hvet om var i vertfall at de første kitta til celicaen hadde for stive dempere så de vakkla for mye, så var det noe med et av ledda i mekanismen som var for svake, men han sendte ut nye ledd som var forsterket til alle som hade kjøpt kite, han ga også tilbud til og bytte ut alle dempere han hade solgt til ny for kunn prisen av sendingen.
men skal se om jeg finenr videoen.

Edit: http://www.c2power.com/?menu=3&submenu=1&id=4

her er det var billigere en jeg trode og, de er i vertfall bedre en universal kita du finner rundt om kring og butikken deres har bare bra rykte.
nederst på siden er det 2 videoer.

#81927  av FireWalk

Har sett de videoene mange ganger nå.. Syntes han virker litt VEL forsiktig når han skal åpne dem? såvidt han tør å ta i dem jo? er det slik at om man åpner dem opp litt for hardt så kan man ødelegge hele mekanismen? F.eks om du skal ha på en passasjer som ikke er klar over hvordan slike dører skal åpnes, og åpner døren med vanlig kraft, så ødelegges hele greia?

Ting som er kjekt å vite før man begir seg ut på no slikt... :)

#81928  av Mr2Nyter'n;p

Skaffe meg Delorean dører og bli kongen i gata jeg... :lol:

#81933  av Azrael

Vet at Kenth Auto Tuning har lambo kit. Der er de på tilbud nå; koster 14990 og det er et kit som kostet 29990 før!!! Lurer kanskje på om det ikke er en grunn til at de er satt ned så mye, hvis jeg tenker litt på det de andre sier om disse kita.

Men du kan jo sjekke det ut
http://www.streetdesign.no

#81937  av Oas

FireWalk skrev:Har sett de videoene mange ganger nå.. Syntes han virker litt VEL forsiktig når han skal åpne dem? såvidt han tør å ta i dem jo? er det slik at om man åpner dem opp litt for hardt så kan man ødelegge hele mekanismen? F.eks om du skal ha på en passasjer som ikke er klar over hvordan slike dører skal åpnes, og åpner døren med vanlig kraft, så ødelegges hele greia?

Ting som er kjekt å vite før man begir seg ut på no slikt... :)
grunnen han åpner for sikti er ikke på grunn av mekanismen men for at det ikke skal vakkle

#81952  av Qee

hadde han revet opp døra i en helvetes fart for og bevise hvor kraftig og god den er så hadde ingen fått med seg hvordan døra egentlig går opp..

kanskje eg skal bestille et for og sjekke kvaliteten... hmmm, dollaren er lav også

#81957  av chris

Qee skrev:hadde han revet opp døra i en helvetes fart for og bevise hvor kraftig og god den er så hadde ingen fått med seg hvordan døra egentlig går opp..

kanskje eg skal bestille et for og sjekke kvaliteten... hmmm, dollaren er lav også
gjør det du :D

#81966  av jensi

Ke e det så feile ungdommen idag.
Tenk å ødelegge en Mr2 så j*****vlig.
Spar til turbo heller.

Anonym :wink: