TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av eksos

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #82275  av Neemi

Skal ha effekt anlegg nå, og lurte på om jeg kunne kjøpe til en mr2 turbo fra cat og bakover da jeg skal sette i en turbo motor etter hvert.
Slik jeg har blitt fortalt så vil jeg få bra med mottrykk i eksosen om jeg beholder katalysatoren frem til jeg får meg turbomotor.
Men en ting jeg ikke har funnet svar på er om eksos anlegget til
mr2 turbo og mr2 NA er det samme fra cat og bakover når det gjelder å montere og få det til og passe.

Noen som har noen tips til hva jeg burde skaffe meg??
 #82295  av mr.two

Neemi skrev:Skal ha effekt anlegg nå, og lurte på om jeg kunne kjøpe til en mr2 turbo fra cat og bakover da jeg skal sette i en turbo motor etter hvert.
Slik jeg har blitt fortalt så vil jeg få bra med mottrykk i eksosen om jeg beholder katalysatoren frem til jeg får meg turbomotor.
Men en ting jeg ikke har funnet svar på er om eksos anlegget til
mr2 turbo og mr2 NA er det samme fra cat og bakover når det gjelder å montere og få det til og passe.

Noen som har noen tips til hva jeg burde skaffe meg??
Mr2 n/a har 60mm eksos Turbo har 80mm, så der må du lage til noe, og tror feste til cat'en på gti er ovalformet av noe slag, mens de-cat'en på turboen er rund ( er ikke sikker på gti her ) .Tror ikke du har noe å hente på effektsiden, heller det motsatte at du vil tape hk, og bilen din vil nok få et relativt høyt lydnivå..

#82316  av MR2turbo

det er ikke bolt on... fremrøret til GTi er 2-1 mens turboen har kun en trekantflens...

#82733  av FireWalk

også er vel katalysatoren noe mindre på turboen også? Iallefall på min Amerikanske Turbo. Så effektanlegget fra GTIen måtte modifiseres noe før det ville passe...