TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Annen bil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #82581  av Levia

Guud maurning...

Siden det blir diverse forandringer i antall personer som skal bruke bilen til sommeren, hvoran 1 person trenger ekstrautstyr i baksetet ;) så har jeg planlagt et bilbytte. Derfor lurte jeg på om folksa hadde noe forslag til alternative biler. Jeg har nå en Celica 1.8 (7a-fe 116hk) som jeg syns det er forsåvidt greit drag i.

Ønskelista ser slik ut: (i vilkårlig rekkefølge)
* Rav4 ny type (men syns ikke setene var så gode)
* Rav4 gammel type (heller ikke her er setene gode og dashen ser ut som den kommer fra en '87 Camry (jeg har hatt en, jeg vet ;) )
* Corolla TSport (for dyr men jeg sa det var en ønskeliste :) )
* Corolla G6 2000/2001
* Camry 97+ (V6 fortrinnsvis ;) )
* Ny Prius :D (også for dyr)

Oppsummering:
Det jeg er ute etter er en bil som er sikker, ser ganske sporty ut, gjerne litt sportslig ytelse også, kanskje en som ikke "alle andre" har.

Trenger ikke absolutt være Toyota ;)

Håper jeg får masse forslag fordi fantasien min står bom stille akkurat nå :)

Prisklasse: opp til ca 150k (sannsynligvis, noen snakket om billån med restverdi som jeg ikke har rukket å lese om enda ;) )

Christian...

PS. Ang. det med setene i rav4'ene, jeg er vant til Camry og Celica seter :D *bortskjemt*

#82605  av GT_rider

Hva skjer med nåværende bil da??
Kan vel fint ha ekstrautstyret til nevnte person i baksetet i Celicaen??

#82633  av Levia

Tror ikke ekstrautstyret får plass nedi "bøtta".
Dessuten er det tungvindt med 2 dørs når personen må hjelpes inn i ekstrautstyret.

(For de som enda ikke har "tatt den" så er det familiforøkning på gang :) )

Gammelbilen skal selges.

Christian...
 #82637  av Gjertsen

Levia skrev:
Det jeg er ute etter er en bil som er sikker, ser ganske sporty ut, gjerne litt sportslig ytelse også, kanskje en som ikke "alle andre" har.
se her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=6275
kjøp den så stiller du krava dine. samt drar møe bedre enn den du har nå.

#82665  av Levia

Svjv så er det bare 3dørs det også....

Og "bøtteseter" i baksetet?

Er jo det som er prob med min bil også...

Jeg er ut etter en "sportslig familiebil" :)

Christian...

#82667  av GT_rider

Sportslig familiebil fra Toyota vokser jo ikke på trær etter min mening da. Nesten så du må vurdere å bytte merke.
yaris verso? Modifisere dempere og fjærer så kommer det seg jo. Praktisk med tanke på alt det andre ekstrautstyret som følger med i bagasjen, kjøp TD, så kan du jo få litt mere effekt. Har du litt mere penger så er jo T-sport utgaven av denne noe.
Vet T-sport står nevnt, men visste ikke om du da tenkte på vanlig yaris utgave.

#82687  av @lpher

Ser man det, ser man det....MEN...uansett hva du skifter til....kan du bare glemme å forlate forumet Levia! j/k :D

Angående bil ja.... :D
Hadde det vært meg...som setter VELDIG stor pris på å kjøre noe annet en resten av nabolaget :D ...så hadde jeg sjekket ut en av følgende biler:

* Lexus GS300 mk1 93-94 modeller bør vel strengt tatt være mulig snart til den prisen :)

* Camry V6 som du sjøl sier :)

BTW...når har dere termin da? :)

@lpher

#82690  av GT_rider

@lpher skrev:
BTW...når har dere termin da? :)

@lpher
Ja i denne sammenhengen blir jo bil litt underordna :D
Selv på ett bilforum

#82693  av lexusmann

Enig med deg, @lpher, '93 Lexus GS 300 er dritfine!!!!Vet ikke hva de ligger i pris men.... Er en del styling til dem å....
Så en rød en i et Bilsport her i høst, med full styling og American Racing felger på(STORE sådanne) :D
Sist redigert av lexusmann den 17 jan 2005 14:41, redigert 1 gang totalt.

#82743  av Levia

"Vi" har termin i midten av juli.

Vi går å sikler litt på IS200 også da. :D
Men den ligger sannsynligvis litt høyt i pris for oss.

Christian...

#82751  av Levia

GT_rider skrev:Vet T-sport står nevnt, men visste ikke om du da tenkte på vanlig yaris utgave.
Tenkte vel da fortrinnsvis på Corolla. Yaris er en grusom bil å kjøre. Jeg har prøvekjørt den.

Christian...

#82752  av GT_rider

Aldri kjørt den. Men sittet på en gang. Fikk ett bra førsteinntrykk. Når man har hat Celica en stund, så er jo det meste av vanlige fambiler dårlige å kjøre :)

#82810  av @lpher

I S 2 0 0 ! ! ! ! ! :D :D :D

@lpher

#82812  av Erlend

FÃ¥r en brukt IS200 i god stand for litt over 210 lapper for tida :)
Camry med litt motor er nevnt...nyere Honda Accord er en herlig bil, men ganske dyr. Siden du sier sportslig familiebil har jeg lyst til å si Seat jeg, men vet så lite om dem :wink:

#82818  av lexusmann

Vil legge meg inn i rekken av anbefalinger på is 200, jeg og.....Kanobra bil!!!!!! Har hatt min i ca to år og er kjempefornøyd! Det bor noen utrolige kjøreegenskaper i bilen.
Dere bør seriøst kikke nærmere på et ex, er hvertfall min mening.