TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ferdige kasser til MR2

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #82683  av @lpher
 
Da vil jeg tro det blir billigere å bestille dem av meg faktisk :D

Hmm...and another thing...har til dags dato enda ikke sett en 8" eller 10" som tåler så små porta kasser (portede kasser er MYE større en sine lukkede varianter)...så at disse vil spille pent som portede kasser....betviles sterkt :D

Har som sikkert de fleste her inne vet...levert MANGE mk2 basskasser etterhvert her nå...men har til dags dato ikke fått laget til mk1 :)

Tror nesten vi må plage lillebror Sindre til å stå modell for en mk1 kasse jeg gitt :D

@lpher
http://www.bilradiospes.no

 #82685  av larsst185
 
Hva tar du for kasse til 10" til mr2 Mk2?

 #82731  av Mr2Nyter'n;p
 
Og hva tar du for ei kasse til 10" til mk1? Kunne vært rått med ei proff-bygd kasse ettersom den jeg har nå er mitt første snekkerverk... Asså... Første... :D :D

 #82826  av @lpher
 
I utgangspunktet vil en slik (spilleferdig) skreddersydd kasse koste mellom rundt 1.700,- ...før TS-OGN rabatter vel og merke :)

Det jeg tenke jeg skulle tilby var følgende:

Alt 1:
Fix ferdig kasse til mk1 eller mk2....ferdig trukket med en terminal...og gjerne innmontert bass...hvis det er ønskelig :) Kun å plugge i kabelen...og begynne å spille :D Til Kr. 1.400,- + evt. frakt.

Alt 2:
Kasse i råbygg...altså rett og slett bare kassen...utrekt....uten terminal...uten hull til bass....som ett alternativ for den som vil spare litt på å gjøre noe selv :) Til Kr. 850,- + evt. frakt


@lpher

 #82864  av Mr2Nyter'n;p
 
@lpher skrev:I utgangspunktet vil en slik (spilleferdig) skreddersydd kasse koste mellom rundt 1.700,- ...før TS-OGN rabatter vel og merke :)

Det jeg tenke jeg skulle tilby var følgende:

Alt 1:
Fix ferdig kasse til mk1 eller mk2....ferdig trukket med en terminal...og gjerne innmontert bass...hvis det er ønskelig :) Kun å plugge i kabelen...og begynne å spille :D Til Kr. 1.400,- + evt. frakt.

Alt 2:
Kasse i råbygg...altså rett og slett bare kassen...utrekt....uten terminal...uten hull til bass....som ett alternativ for den som vil spare litt på å gjøre noe selv :) Til Kr. 850,- + evt. frakt


@lpher
Sååå... 1400kr for kasse meed basser til min mk1? Eller snakker vi uten basser i den prisen? Synes det var så billig bare... Og ja alle "plukkere" her inne, jeg leste hele posten... Nøye... :wink:

 #82884  av sindrejl
 
Mr2Nyter'n;p skrev:Og hva tar du for ei kasse til 10" til mk1? Kunne vært rått med ei proff-bygd kasse ettersom den jeg har nå er mitt første snekkerverk... Asså... Første... :D :D
du blir ikke med på å fikse kasse i fronten under panseret med rør til kupeen da? altså får alf gjengen til å ordne mener jeg :P Hadde vært tidenes tøffeste løsning.. spesielt siden mk1 har så liten kupee..

 #82886  av sindrejl
 
@lpher skrev:I utgangspunktet vil en slik (spilleferdig) skreddersydd kasse koste mellom rundt 1.700,- ...før TS-OGN rabatter vel og merke :)

Det jeg tenke jeg skulle tilby var følgende:

Alt 1:
Fix ferdig kasse til mk1 eller mk2....ferdig trukket med en terminal...og gjerne innmontert bass...hvis det er ønskelig :) Kun å plugge i kabelen...og begynne å spille :D Til Kr. 1.400,- + evt. frakt.

Alt 2:
Kasse i råbygg...altså rett og slett bare kassen...utrekt....uten terminal...uten hull til bass....som ett alternativ for den som vil spare litt på å gjøre noe selv :) Til Kr. 850,- + evt. frakt


@lpher
Det VAR jo bare billig :) Kan gjerne bli plaget til å stå modell, men må vente litt da.. har ikke penger før 1st feb ;)

 #82888  av Mr2Nyter'n;p
 
sindrejl skrev:
Mr2Nyter'n;p skrev:Og hva tar du for ei kasse til 10" til mk1? Kunne vært rått med ei proff-bygd kasse ettersom den jeg har nå er mitt første snekkerverk... Asså... Første... :D :D
du blir ikke med på å fikse kasse i fronten under panseret med rør til kupeen da? altså får alf gjengen til å ordne mener jeg :P Hadde vært tidenes tøffeste løsning.. spesielt siden mk1 har så liten kupee..
Hmm.. Blir det noe lyd av det da? :D Her på Tynset bil&stereo var dem skeptiske til denne løsningen... Eller.. Dem sa dette aldri ville kunne spille pent... Hmm... Noen som vet? Rør inn til kupe'en høres fali' ut.. Må jo frese hull i torpedoveggen da? Eller er jeg heeeelt på jordet? Igjen.. :wink:

 #82928  av @lpher
 
Mr2Nyter'n;p skrev: Sååå... 1400kr for kasse meed basser til min mk1? Eller snakker vi uten basser i den prisen? Synes det var så billig bare... Og ja alle "plukkere" her inne, jeg leste hele posten... Nøye... :wink:
Det er nok UTEN sub ja :D

@lpher

 #82929  av @lpher
 
sindrejl skrev: Det VAR jo bare billig :) Kan gjerne bli plaget til å stå modell, men må vente litt da.. har ikke penger før 1st feb ;)
Vi får diskutere det engang...man to man :D

@lpher

 #82930  av @lpher
 
Mr2Nyter'n;p skrev: Hmm.. Blir det noe lyd av det da? :D
yepp....det gjør ihvertfall det i de Porsche'ne vi har montert denne løsninga i! :D
Mr2Nyter'n;p skrev: Her på Tynset bil&stereo var dem skeptiske til denne løsningen... Eller.. Dem sa dette aldri ville kunne spille pent... Hmm... Noen som vet?
Tror ikke denne løsninga her vært utprøvd i mr2 i norge enda... :)
Mr2Nyter'n;p skrev: Rør inn til kupe'en høres fali' ut.. Må jo frese hull i torpedoveggen da? Eller er jeg heeeelt på jordet? Igjen.. :wink:
Hull trenger man...men er det ikke en luke eller lignende nedi der da?

@lpher

 #82959  av blixern
 
Hva med bass i bagasjerommet på mr2 mk1?
Er jo "hulrom" fram til kupèn derfra, i sidene, legge noen rør derfra...

2x12" :mrgreen:

 #82990  av @lpher
 
blixern skrev:Hva med bass i bagasjerommet på mr2 mk1?
Er jo "hulrom" fram til kupèn derfra, i sidene, legge noen rør derfra...

2x12" :mrgreen:
I guess anything is possible :D Utfordringa ligger nok i at det er begrensa hvor lange slike rør kan være :)

@lpher

 #82999  av Mr2Nyter'n;p
 
Er åpen for det meste jeg, men mitt lille bagasjerom der bak... Det må nok få lov til å være nettopp det.. Bagasjerom :D
Har kaaaanskje tenkt meg på acr med dere ts-ognere i sommer, så jeg må ha bagasjeplass i lille skatten vett.. :wink: