TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • "Fast and The Furious" subber

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #82911  av blixern
 
Lurte på om Lightning Audio sin Fast and The furious 12"ere
er noe bra?
Hvor kan jeg finne info om dem ?
Fikk disse med når jeg kjøpte bilen, men tok dem ut med en gang å plasserte dem bort...ikke testa dem ennå.

Lurte bare på om det er noe brukbart?

Noen som vet pris etc?
 #82933  av @lpher
 
blixern skrev: Lurte på om Lightning Audio sin Fast and The furious 12"ere er noe bra?
Tja...kommer ann på hva slags lyd du er på jakt etter det? :)
blixern skrev: Hvor kan jeg finne info om dem ?
FF-serien til Lightning Audio er utgått for snart 1,5 år sia...så det spørs åssen info du er på jakt etter da? :) Subbene er foresten en "billig utgave" av disse:
http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=448
blixern skrev: Fikk disse med når jeg kjøpte bilen, men tok dem ut med en gang å plasserte dem bort...ikke testa dem ennå.
Lurte bare på om det er noe brukbart?
Joda, greie nok...men de tåler ikke all verden da (i motsetning til LA Bolt utgaven) :)
blixern skrev: Noen som vet pris etc?
Vi solgte ihvertfall den enkle varianten for 1.990,- med forsterker....og den dobble varianten med forsterker til 2.990,- :)

@lpher

 #82956  av blixern
 
hmm.... Da tror jeg de fortsatt får stå på rommet til lillebrorn til dama:P

Er ute etter fin bass, som slår og slår, tåler litt juling:D
Musikken variere svært så. Fra "jokke og valetinerne" til Snoop dog..


Har lånt en Eartquack 12" men den funker ikke bra i Celicaen i det hele tatt.... Så får jakte på en ny subwoofer da..

 #82984  av tojo
 
Er du ute etter en bass som slår hard ,spiller fint og tåler MASSE juling.
SÃ¥ er jo RF Power og JBL power eller GTI :D et godt alternativ!
Koster jo endel og krever en kraftig forsterker.
Et "billigere" alternativ er RF punch!
Eller hva sier vår ekspert på området?(@lpher)
Man får hva man betaler for.(kjenner jeg @lpher rett kan han nok fixe en fin pris)
For å få god bass er du avhengig av en god tilpasset kasse og elementene riktig montert i forhold til cupeen!
Spiller nok best ved å snu kassen slik at den spiller bakover i cupeen.
(hadde selv 2*10" JBL som ble drevet av en Harman Kardon TC600 i Celica`en jeg hadde før,spilte bra masse bass.
elementene spilte bakover i cupeen)
Sist redigert av tojo den 16 jan 2005 20:58, redigert 1 gang totalt.

 #82993  av @lpher
 
blixern skrev: hmm.... Da tror jeg de fortsatt får stå på rommet til lillebrorn til dama:P
LOL :D
blixern skrev: Er ute etter fin bass, som slår og slår, tåler litt juling:D
Musikken variere svært så. Fra "jokke og valetinerne" til Snoop dog..
"Juling" er nok ikke det slike rimelige subber tåler mest av nei :D
blixern skrev: Har lånt en Eartquack 12" men den funker ikke bra i Celicaen i det hele tatt.... Så får jakte på en ny subwoofer da..
Hmmm....Ã¥ssen er den plassert i bagasjerommet da?

@lpher

 #82994  av @lpher
 
tojo skrev:Er du ute etter en bass som slår hard ,spiller fint og tåler MASSE juling.
SÃ¥ er jo RF Power og JBL power eller GTI :D et godt alternativ!
Koster jo endel og krever en kraftig forsterker.
Et "billigere" alternativ er RF punch!
Eller hva sier vår ekspert på området?(@lpher)
Man får hva man betaler for.(kjenner jeg @lpher rett kan han nok fixe en fin pris)
For å få god bass er du avhengig av en god tilpasset kasse og elementene riktig montert !
Amen :D

@lpher

 #83185  av blixern
 
Passer fint på rommet til en 11 åring. :)

Angående Eartquacken så har jeg prøvd følgende:

I medfølgende orginalkasse med element mot seterygg,mot bagasjerom
å nå montert i hattehylle.

Lyden kommer ikke FRAM, det slår langt i fra, litt buldring.


:|

Så tror elementet er "oppbrukt".... Virker ikke sprengt på noen måter da.
Før sto det i en Kadett til en kompis å da virka det som faen.. Kan hende det ikke vil funke i min da...
Ikke greit å si....

 #83654  av @lpher
 
blixern skrev: Passer fint på rommet til en 11 åring. :)
LOL..if you say so :D
blixern skrev: Angående Eartquacken så har jeg prøvd følgende:

I medfølgende orginalkasse med element mot seterygg,
Hmm....etter min mening så gir denne sjelden den beste lyden :)
blixern skrev: mot bagasjerom
Now youre talking....DENNE løsninga...ELLER sideveis...BØR fungere :) Sideveis passa faktisk smaken min best i ST182'n min ihvertfall :)
blixern skrev: å nå montert i hattehylle.
Iiiik! :D ...hva med kasse da? :)
blixern skrev: Lyden kommer ikke FRAM, det slår langt i fra, litt buldring.
:|
Hmm...wierd...kommer den ikke fram engang når den sitter i hattehylla?!!! :)
blixern skrev: Så tror elementet er "oppbrukt".... Virker ikke sprengt på noen måter da.
Før sto det i en Kadett til en kompis å da virka det som faen.. Kan hende det ikke vil funke i min da...
Ikke greit å si....
Nahh...oppbrukt er den nok mest sannsynligvis ikke...da det fortoner seg på ett litt annet vis :D Hvilken forsterker har du til å drive den da? ..og hvordan er den kobla på denne forsterkeren? ...nok strøm? ...dynamo/batteri i god stand? Ble noen spørsmål det gitt :D

@lpher

 #83668  av tbergstad
 
Hvis det er dette "versting" earthquake elementet, så bør du virkelig få lyd i en celica.. Dette er et voldsomt element..

 #83677  av lexusmann
 
JBL GTI skal jo være en av de "værste" da, eneste minuset er at de trenger mye mat.....I alle fall av fysisk største...

 #83730  av celicat23
 
Audiobahn. sier ikke mer.

 #83743  av blixern
 
Forsteker er Kicker KX700.5 , skulle gi nok den..stinger signalkabler,
2x25mm2 strøm, 50mm jordledning........
Batteri , 72ah , dynamo ? orginal ? :D

Vel det er jo det "værsting" elemente til Earthquake til 3-4000,-
Vel har prøvd alle muligheter av plassering, DERFOR testa jeg hattehylla, Lyden kommer ikke frem..syns det er rart egentlig. Bak så er det bass nok....
Har nå prøvd å montere elementet med magneten ut i "org." kassa. syns det ble litt bedre, men da ble ikke lyden slik jeg vil ha den når jeg nærmer meg "full pupp"...

 #83749  av kennethx
 
blixern skrev: 2x25mm2 strøm, 50mm jordledning........
Hva med jordingspunkt? +12 forsyning?

 #83758  av @lpher
 
blixern skrev: Forsteker er Kicker KX700.5 , skulle gi nok den..
Hvis det er slik som thbergstad sier...en av værstingen til Earthquake..så er den nok dessverre langt i fra stor nok...dessverre....
blixern skrev: stinger signalkabler,
Kurant....
blixern skrev: 2x25mm2 strøm, 50mm jordledning........
Oki
blixern skrev: Batteri , 72ah , dynamo ? orginal ? :D
Joda...men batteriet er det i bra stand? ..og er dynamoen og da spesielt børstene i bra stand?
blixern skrev: Vel det er jo det "værsting" elemente til Earthquake til 3-4000,-
Vel har prøvd alle muligheter av plassering,
Så lenge du driver den subben med den forsterkeren så vil du nok ikke klare å få til så mye lyd som subben egentlig kan prestere....

Jeg viol tvert om...si at det er en "clear and present danger" for at du tar livet av den...med den forsterkeren...
blixern skrev: DERFOR testa jeg hattehylla, Lyden kommer ikke frem..syns det er rart egentlig. Bak så er det bass nok....
Tenkte meg det ja :)
blixern skrev: Har nå prøvd å montere elementet med magneten ut i "org." kassa. syns det ble litt bedre, men da ble ikke lyden slik jeg vil ha den når jeg nærmer meg "full pupp"...
Skal ikke være all verden til forskjell om du monterer den outside-in nei :)

Som sagt full pupp blir det nok ikke på deg..før du gir subben din en forsterker som er stor nok :)

@lpher

 #83793  av blixern
 
Ja fikk meg noe å tenke på dette!

Kansje kjøpe ny sub å forsteker.....
noe som er mer lett å drive, få en fin å grei lyd.

batteriet er kansje 1 år gammelt, å ladestrømmen ligger tett over 14.2volt så tror nok dette er i god stand....

Blir det ny kjøp tror jeg det blir en planet audio 5kanaler, kompis har gamle version av den å det funker BRA til prisen!
og en sub som er lett å drive, navnet å merke det vet jeg ikke ennå:P
Noen som vil fortelle ?
hehe....