TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Clutch til MR2 Mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #7458  av Espen

Hei.
Jeg har en -91 NA hvor clutchen er gåen (slipper veldig ved raske girskift på høye turtall) og må bytte.
Er det noen her på forumet som har erfaringer med å bytte til standard clutch fra Toyota? Er den god nok ved "raske girskift" på høyeturtall? Eller har noen funnet andre merker med bedre bitt? Vil turbo clutchplatene passe?
Nå kommer sommeren, og med clutch slipp på vinterdekk blir jeg vel stående stille med brede sommerdekk!

På forhånd takk for hjelpen

#7462  av CelicaTurbo

Kostet meg vel oppunder 4000 å bytte hos Toyota mener jeg og den nye clutchen var det plenty bra med hold i så langt jeg fikk prøvd. Var aldri noen problemer med at den ikke klarte å holde harde girskift på turtall ihvertfall.. skal du trimme litt holder nok standard clutch, skal du trimme litt mer er vel turbo-clutchen og trykkplaten et bra alternativ og det er ganske sannsynlig at det passer uten at jeg skal si det for 100% sikkert :)

Mener det var en person her på forumet som hadde en forsterket clutch på GTi men husker ikke hvem det var.. kom frem, kom frem! :)

#7740  av MR2turbo

Dersom du ikke har store planer om endel trimming, så holder den orginale lenge..
Jeg har enda ikke kjørt noen gti'er der det har vært problemer med at clutchen ikke har vært sterk nok..
Dersom trykkplata di ikke er slitt, holder det å bare bytte lamellen, tror den ligger på rundt 800-1000kr hos Toyota. er ikke helt sikker på det, så du bør nok sjekke opp pris selv for å være sikker..