TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseveske problem...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #83911  av Magne

Lampa i dæsjen for Bremseveske lyser titt og stadig på bilen min nå. Jeg sjekka nivået og det er fullt. Kan det være fordi det er for fullt at den lyser? Den har jo ikke begynt å lyse før nå... Har ikke fylt på no heller..

Noen som vet hva det kan være?

#83916  av GT_rider

Ikke sikker. Tipper på lettere defekt føler for bremseveskenivå.

#83917  av cancan

Det kan jo være flottøren i beholderen som begynner å ta kvelden..
Prøv å koble sammen ledningene til denne for å eliminere bort feil
med flottøren..

Mvh Ole Kristian

#83927  av sexten

har du sjekka clutchvæska da? er ikke det samme lampe?

#83991  av Magne

ehhmmm... " flottøren" ... ?? :oops:

Jeg sjekka den lille beholderen over styrestaget, og lokket ved siden av... vet ikke om en av dem var clutch veska jeg..? Begge var stappa hvertfall.

En liten forklaring på hva flottøren er kan jeg trenge da.. hehe :) Takker for alle svar!

#84002  av cancan

Ok.. Det er først og fremst ingen lampe for nivået i clutc beholderen.. det er den lille som sitter lengst til venstre.. litt større en ett shotglass :)

Nå ble jeg litt usikker på om flottøren sitter i beholderen eller i lokket til bremseveskebeholderen, er det ledninger inn på lokket følger flottøren med opp når du tar av lokket..

Sitter den i beholderen sitter det en kontakt på høyre side av beholderen nede ca midt på.. bare ta en liten ledningstubb mellom stikkerene i kontaktene for å se om lampa slukker da.. om så er så ligger feilen sansynligvis i flottøren..

Mvh Ole Kristian

#84056  av pkgrette

kan jo verra det er nivåføler og bremsevæske tester samtidig bytt væske !!! vis det ikek hjelper så er det følern
:D