TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lita potte før stooore potta pÃ¥ mr2 mk1.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #83928  av Mr2Nyter'n;p

Hva er denne der for? Jeg mener... Den stooore potta helt bakerst burde vel dempe lyden nok om man ikke skal behøve ha ei lita potte før denne? På et verksted påstod de at det var en katalysator, men det har man vel ikke på en 86 modell mr2? Lyst på mer lyd litt billig og lurer på om det blir no grommere hvis jeg kutter ut denne lille potta?

#83999  av tomye

Leste en plass at man fikk litt bedre lyd av å fjerne den lille potta ja, men tror ikke det blir mye bedre..

jeg skal sveise meg ny eksos heller :)

#84001  av Oddie

jo mindre potter.. jo mere lyd.. og faktisk også en fordel å ha potene så langt bak som mulig.. men husk at motoren SKAL ha litt motstand, så 'raka rør' funker ikke no særlig.. ;)

#84006  av Mr2 Mk2

er bare en lyddemper..Hehe katalysator ja. :lol:

#84013  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Da får jeg også vurdere ny eksos... Bare så synd jeg ikke kjenner noen "sveisere" :) Takk for svar jaffal... Da overlever potta inntil videre... :P

#84014  av sindrejl

det er en katalysator faktisk.. noen har den, sånn som min (jeg kappa den av) og noen har den ikke.. ta den av! :) er nok tett som et hevvlette--

Og ja.. jeg fikk mer ut av bilen :)

#84022  av Mr2Nyter'n;p

Seriøst?! Er det katalysator?! Denne må jo som du sier være heeelt døød nå... Er det bare å fjerne'n og erstatte med et rakt rør da eller? :)

#84027  av Kaizern

Hehe, min er pottetett.... For hver gang jeg har kjørt litt hardt, så ryker det noe jævlig fra den, så blir det sånn.. PSSSSSSSSSSSSSS lyd, etterfulgt av en lyd som sier, PROOOOOOPPP!
Dette er seriøst, ganske pinlig å parkere bilen etter litt hardkjør :oops:

Har lenge tenkt på å fjerne den, menne har aldri kommet så langt. Dessuten er det så langt til Svendsen Eksos i Trondheim :P

#84058  av Mr2 Mk2

sindrejl skrev:det er en katalysator faktisk.. noen har den, sånn som min (jeg kappa den av) og noen har den ikke.. ta den av! :) er nok tett som et hevvlette--

Og ja.. jeg fikk mer ut av bilen :)
PÃ¥ min er det ikke KAT hvertfall,kun lyddemper.
Ã…ssen vet du at din er kat?Har du delt den og sett eller?

#84100  av Anders gullstein

Er ikke katalysator på min ihvertfall.

Nå gikk det an å få MR2 med og uten katalysator, den ene med 124 hk og den andre med 116 hk.

#84109  av Mr2Nyter'n;p

Har du 2 potter da, Anders? Så en her på forumet som solgte eksosanlegg til mr2 mk1 og der var det kun den største potta bak.. Hmm... Mysterium detta :)

#84112  av Anders gullstein

Var to potter på min ja, men det er da bytta mot et Janspeed effektanlegg nå.

#84132  av sindrejl

stemmer det at noen er levert med og noen uten.. den jeg kjøper nå av han på forumet her er uten :)

#84152  av Mr2Nyter'n;p

Effektanlegg... Sendte melding til en som hadde en mr2 tilsalgs med et helt nytt og ikke montert Hks eff-anlegg.. Koselig fyr, skulle finne ut hvor det var skaffet fra på Mandag sa'n... Toyota mennesker... There is still hope... :D

#84168  av sindrejl

mr2nytern.. Svendsen eksos her i trondheim lager effektanlegg til deg med to potter på hver siden for 4500,- Tøffeste anlegget jeg har sett til mk1 :D