TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ny mr2-eier, noen spm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #83955  av perchr

hei, nettopp fått min 91 mr2 gti nå :D
og ved denne anledning har jeg noen spørsmål... likte ikke helt noen grå/sølv-fargede detaljer inni bilen, rundt cdspiller osv.
noen som vet orginal lakkkode på dashbordet osv? vil gjerne ha det svart/mørkt igjen :?

#84011  av jumbo

Redd jeg ikke har konkret svar paa spoersmaalet ditt, men grattis med ny bil!! Haaper og tror du blir fornoyd!!

#84029  av Kjelliken

:? er nok ikke helt lett og svare på det nei. men grattis med ny bil.. :wink:

men vanlig sort halv blank skulle vel være bra eller matt blir kansje også bra.. er ikke sikker.. :wink:

#84038  av Christian

Det enkleste er vel å skaffe seg org deler fra en delebil. Står endel av de rundt nå, så det skulle ikke være så vanskelig å skaffe :)

#84068  av FireWalk

Jeg skjønner problemet ditt. Du vil at bilen skal se orginal og stilren ut, og forige eier har kanskje overdrevet lakkingen litt slik at det ser litt "feil" ut med tanke på den stilrene gjennomførte linja du har tenkt å kjøre. Det er mange som lakker disse plast delene inne i bilen, og det er ikke alltid det ser like bra ut etter min mening. Å kjøpe nye deler blir fort dyrt (Orginal deler til disse bilene er svindyre). Å få tak i fra en delebil er også en god ide. Men Om du vil ha det svart kan du jo få tak i en Svart lakk som passer bra og få noen som har litt peiling til å lakke de opp igjen i den fargen til deg? da blir det nok bedre.

Jeg legger ved et bilde der de er blitt lakket svart. Som du ser er det samme svart-fargen som resten av dashbordet, bare litt blankere. (Se rundt girstang, cd-spiller m.m) Om jeg skulle finne på å lakke noe av interiøret i bilen min så måtte det bli i samme farge som resten. Noe slikt som dette. Da bevarer man de orginale fargene og stilen, og samtidig ser jo ting litt nyere ut også :D
Vedlegg
35828775_4.jpg
35828775_4.jpg (10.18 kiB) Vist 1042 ganger
stilrent
stilrent
35828775_3.jpg (10.71 kiB) Vist 1043 ganger

#84072  av perchr

takk for alle svar
FireWalk, du traff rett på der ja.. har lyst til at bilen skal se orginal og stilren ut.. likte ikke det slik som det var nå.. men jeg får vel prøve å se med en vanlig svartfarge ja, en matt en kanskje..
resten av bilen er helt knall da, skal se om jeg får knipset noen bilder i morgen i dagslys :D

#84090  av FireWalk

Jepp.. Blir sikkert bra det. Ja du må knipse noen bilder og legge dem ut her så vi får se den!! :) Legg gjerne inn bilder i 800x600 oppløsning. 8)

Og gratulerer med ny fet bil! :wink:

#84094  av sw20

ja det e jo dritt lekkert med svart matt.... det e bare så deilig.. åsså der det så dyrt og eksklusift ut... serlig vist du ikkje sliper bort all sølvfargen og det blir sølv riper... :x

Nei tror e skal holde kjæftn under dette tema e... men men !

#84101  av Anders gullstein

Få tak i dasjbord deler ifra en på et huggeri, det gir det beste resultatet.

#84104  av perchr

ja, kanksje det.. hadde jo blitt mest riktig det, og orginalt.. lurer også på hvordan det hadde blitt med litt blank svart, kunne blitt fett det tror jeg, litt blanke detaljer.. får tenkte litt på det, men nå er det brødrene dal :D

#84106  av Anders gullstein

Er da bare å eksperimentere litt da vettu, siden du vurderer å bytte ut lell.

#84107  av sw20

har troa på blankt svart......

ka farge bilen din e???

dersom den e rød.. kunne man hatt i litt rød purl slik at når sola skinner rett på det glinser det litt rødt i profilene.. :D

#84113  av perchr

oj, sw20, det hørtes spennende ut, men bilen er svart da.. men en eller annen farge, rød eller annet kunne vel like vel vært stilig.. hvordan får man til den purlen da, vet du det også eller? :?

#84118  av sw20

purlen liggen i lakken ...
slik at det glinser fra inni lakken... kort fortalt... :D veit ikke heilt korleis e skal forklare ... men det e små farga perle som reflekterer lys farger gjennom klarlakken.. kan blande blått og rødt og få en lilla efekt.....

dersom du ikkje ville ha rød efekt i den kunna man hatt i litt blått... fargen blir jo fortsatt heilt svart bare i kanter og der som sola reflekterer det viser at der e blå, rød eller kansje gull efekt :D

vil ikkje lakke det blått da med blå purl... vag sin rs blå...
eller

dersom det bare e svart blank som e aktuelt så har subaru en svart med mye gull purl

og du kan jo få blanda svart med
blått, grønt, gull, lilla, metallik sølv,fra fint til groft :twisted: , rødt

åsså har man flakes da men da begynner ting å bli exstremt.... :twisted:

her e foresten eit ein link til eit bilde av mitt interiør... slik e det e lika det :twisted:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=6838

#84122  av perchr

skikkelig fint og gjennomført det der ja sw20 :D det er jo de plassene du har rødt hvor det er sølvgrå/grå til meg, og der jeg hadde tenkt å blank svart nå.. ville det ikke vært fint med blå purl da? liker blåfarge godt :P
men det høres jo veldig spennende ut da, så dette vurderer jeg sterkt.. :D

ingen som har noe bilder av purl da? kanskje litt vanskelig å få på cam eller? og hvor får jeg kjøpt purllakk?