TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp, lekker som ei sil......

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #84448  av Kamelon

heihei
Min vakre `91 mr2 lekker som ei sil..Den lekker i bagasjerom, under "panseret" og det kommer vann inn under mattene på både fører og passasjerside..Noen som har lignende problem??Har prøvt å putte silikon stort sett over alt der jeg tror det kan hjelpe, men nei, fortsatt lekkasje..Hjelper det kanskje å flytte fra regnhovedstad nr1??På forhånd takk!!

#84450  av GT_rider

Selg bilen!!!!

Hadde aldri gidda å hatt en bil som lekker så mye som du beskriver i posten.

#84452  av memo

spar deg for sånne idiotiske kommentarer...

siden du har prøvd silikon, ville jeg vurdert å kjøpt et pakningssett (lister) fra toyota..regner med de har slikt.. aner ikke hva det koster..

husk på å smør inn gummilistene med silikonbørste eller spray når du kjenner det blir kaldt ute... skåner dem vanvittig mot å fryse og sprekke..

#84455  av cameleon

Som memo sier, så skaff deg pakninger. Er garantert det som er problemet. Desverre er de ganske dyre, men sparer mye på de problemene som evt kan oppstå om det fortsetter å lekke.. :wink:

#84472  av EilertseN

GT_rider skrev:Selg bilen!!!!

Hadde aldri gidda å hatt en bil som lekker så mye som du beskriver i posten.
Lattelig.. trur du det der hva til mye hjelp?

Anngående posten, jeg hadde samme i min mr2 mk2, viss du ser under bilen har du slike drenerings hull, gummi tropper(trur det er 3-4stk, viss det oppstår lekasje der eller du mister en blir det vått,skikkelig vått.Viss du fjerner den kan du stikke fingeren rett opp i matta på coupeen. Etter jeg bytta disse ble det tørt i bilen :) Håper det årner seg !

#84485  av FireWalk

Leker det like mye på begge sider? Det er vel pakningene ja.. har faktisk samme problemet selv, dog ikke så voldsomt. Det leker litt på passasjersiden forran. Jeg tok vekk teppet for å se hvor vannet kommer inn, og det ser ut til at det kommer fra døren og renner ned på gulvet under matten.

Noen som vet hva disse pakningene koster da? er de vanskelige å bytte selv?

#84507  av ToreGTi

Hadde samme problemet med at det ble bløtt på fører og passasjersiden,trodde også det var pakningene,men etter mye om og men viste det seg at vannet kom inn rett over torpedoveggen rett under frontvinduet. Ikke igjennom listen på vinduet men lengre ned i en karroseriskjøt. Dette var dog på en Celica,men jeg sparte ihvertfall utskifting av listene som kom på 1200,- per stikk om jeg ikke husker helt feil..

#84524  av chris

har faktisk aldri hørt om tilfeller (før nå) der det har kommet vann andre steder enn i skjøtene på gummilistene til t-taket.

#84595  av chimp

Hadde samme problemet jeg også, men kun på førersiden da. Var listen som går rundt døren og taket som hadde gått i stykker. Får kjøpt ny hos toyota, men de er ikke billige. Betalte 1800,- tror jeg og det er med rabatt på 18 %, så du kan jo regne ut selv. Ikke billig altså ;)

#84618  av alex007

ang vann under matter så kan jo et hett tips være å sjekke om det er rusta hull i platene i bunn. I så fall er dette ikke noe krise, det tar deg en lang kveld å fikse, skjære vekk rust og der etter behandle området.

så kan du velge om du vil poppe på nye plater eller sveise på nye plater, men husk å behandle dem med rusthindrende stoff på begge sider å tett godt med sikaflex lr lignene =)

#84649  av FireWalk

hmmm. Torpedoveggen altså? Frontruta mi har blitt skiftet... kan dette ha no med saken å gjøre? Vanskelig å se nøyaktig hvor vannet kommer fra.. Nå ble jeg litt usikker, var ganske sikker på at det kom fra siden av døren med pakningen.. men vanskelig å se mens man kjører... (det er jo da vannet kommer inn)...

#84657  av sw20

vist vanne kommer inn bare når du kjøre.. så kan det jo tyde på at det er front ruta...

#84672  av FireWalk

det kommer jo inn når den har stått stille ute lenge også... men kommer mest når man kjører og det regner..

#84675  av GT_rider

memo skrev:spar deg for sånne idiotiske kommentarer...
Sier bare det jeg mener. Er veldig vanskelig å bli kvitt slike lekasjer. Får det nesten aldri 100% tett igjen. Da mener jeg det er bedre å kvitte seg med bilen.
Skal man kjøpe komplett pakningssett til dører/vinduer på hele bilen blir det fort penger av det.

#84692  av FireWalk

SÅ dyrt er det ikke.. og om man er det opp imot det verditapet man får ved å selge bilen og kjøpe en ny så vil det nok lønne seg å fikse det. Å selge en bil fordi man må legge ut noen få tusenlapper for å få den tett kan ikke være logisk i det hele tatt. Bare omregistrerings avgiften på den nye bilen vil jo snu regnestykket slik at det ville ha lønt seg å fikset lekasjen likevel... Dessuten er det mye som kan fikses uten nødvendigvis å kjøpe nye pakninger.