TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Serviceintervall

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #84509  av Rolfis

Lurte på om noen har noen oversikt over serviceintervallene på ST202, dvs. 2.0 GT 94-99? Hva skal gjøres til hvilken tid...
Har nettopp passert 100.000 og lurer på om det er noe spesielt som begynner å "gå ut på dato".. Registerreim o.l..... :roll:

#84554  av Rolfis

Hmm. Kjørte nå et søk på service først uten resultat da.. :roll:
Men takk for linken! :D
 #84679  av MacBain

Registerreimen skal byttes etter 100000 KM, litt kjipt hvis den ryker.

#84680  av kaimagne

Jeg måtte ikke bytte før på 150.000 på min Celica 1,8 med 7A-FE-motor. Men det var nå bare min bil da... :?

Kai Magne

#84719  av 94CelicaGT

reg.reim på min ble skiftet på 123.000km og skal etter som jeg har hørt skiftes på 120-125.000km på 2.0 GT..er heller ingen fare for at noe mer enn reima blir ødelagt Hvis den ryker..er bare og kjøpe nytt og få på..men litt flaut hvis den ryker sånn plutselig da :lol:

#84763  av GT_rider

Blir ikke litt mere enn regreim ødelagt viss den ryker??
da regreima på bilen til naboen rauk, så blei det reparasjoner for mange tusen utenom reima.

#84766  av kaimagne

Det varierer fra motor til motor. Noen motorer har en slik innretning at ventilene stopper i øverste posisjon når regreima ryker, og da går jo stemplene uten motstand. Noen motorer derimot, gjør det ikke, og da kan både topp og veiv og råder og alt ryke...

#85113  av GT4 CS

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått med en liten magnet og pellet ut rester av ventil løftere osv i audi topper 8) Utrolig koselig arbeid så lenge man ike gjør dette på sin egen bil hehe. Sant det at flere motorer tåler at reg reim ryker. Men ikke alle gjør dette. Koster penger og overhale toppen osv. Mutter kjørte jo 220km på samme reim i sin gml fiat uno :) Ikke mye riv og røsk der gitt :lol:

#85152  av lexusmann

Angående Audimotorer, har en kjenning med en 100 2,8 hvor regreima gikk....Kom opp i over 50k, tror jeg....VELDIG glad jeg ikke har audi, ja. Hvordan er det med toyota/lexus motorer ang. at reg. reima sier takk for seg? Noen med erfaringer/ kunnskap??

#85168  av larsst185

Grunnen til at noen motorer klarer seg (non interference motorer) er pga utforminga av forbrenninsrommet i toppen og evt konstruksjon av stemplene.På disse motorene går stemplene klare av ventilene selv om ventilene stopper i posisjon åpen mens stemplene ennå går.Er ingen biler som meg bekjent har en innretning som lukker ventilene ved registerhavari.

#85171  av larsst185

Tror de aller aller fleste toyota motorene klarer seg ved registerhavari.har ikke noen oversikt over det men.Er blitt litt verre etter at vvt-i motoren kom.disse blir det verre med,men så har de jo også kjededrift istedet for reim så skal litt mye til her også før den går.På 2L , 2LT,2C og 2CT dieselmotorene til toyota er det full krasj når du får registerhavari.En regel er vel at motorer med høy kompression (feks diesel motorer) har mindre sjans til å klare seg en en med lav kompression.Men denne regelen har vel visse unntak den og....

#85185  av chris

3S-GE og GTE er i hvert fall non interference motorer..

#85219  av Mr2Nyter'n;p

4a-ge også :D

#85228  av larsst185

Jepp,syns det er ganske betryggende :)