Side 1 av 2
Serviceintervall
Legg innLagt inn:24 jan 2005 23:05
av Rolfis
Lurte på om noen har noen oversikt over serviceintervallene på ST202, dvs. 2.0 GT 94-99? Hva skal gjøres til hvilken tid...
Har nettopp passert 100.000 og lurer på om det er noe spesielt som begynner å "gå ut på dato".. Registerreim o.l.....

Legg innLagt inn:25 jan 2005 00:10
av Speeder
Legg innLagt inn:25 jan 2005 06:35
av Rolfis
Hmm. Kjørte nå et søk på service først uten resultat da..

Men takk for linken!

Registerreim
Legg innLagt inn:25 jan 2005 22:44
av MacBain
Registerreimen skal byttes etter 100000 KM, litt kjipt hvis den ryker.
Legg innLagt inn:25 jan 2005 22:49
av kaimagne
Jeg måtte ikke bytte før på 150.000 på min Celica 1,8 med 7A-FE-motor. Men det var nå bare min bil da...
Kai Magne
Legg innLagt inn:26 jan 2005 01:06
av 94CelicaGT
reg.reim på min ble skiftet på 123.000km og skal etter som jeg har hørt skiftes på 120-125.000km på 2.0 GT..er heller ingen fare for at noe mer enn reima blir ødelagt Hvis den ryker..er bare og kjøpe nytt og få på..men litt flaut hvis den ryker sånn plutselig da

Legg innLagt inn:26 jan 2005 14:16
av GT_rider
Blir ikke litt mere enn regreim ødelagt viss den ryker??
da regreima på bilen til naboen rauk, så blei det reparasjoner for mange tusen utenom reima.
Legg innLagt inn:26 jan 2005 14:27
av kaimagne
Det varierer fra motor til motor. Noen motorer har en slik innretning at ventilene stopper i øverste posisjon når regreima ryker, og da går jo stemplene uten motstand. Noen motorer derimot, gjør det ikke, og da kan både topp og veiv og råder og alt ryke...
Legg innLagt inn:28 jan 2005 16:37
av GT4 CS
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stått med en liten magnet og pellet ut rester av ventil løftere osv i audi topper

Utrolig koselig arbeid så lenge man ike gjør dette på sin egen bil hehe. Sant det at flere motorer tåler at reg reim ryker. Men ikke alle gjør dette. Koster penger og overhale toppen osv. Mutter kjørte jo 220km på samme reim i sin gml fiat uno

Ikke mye riv og røsk der gitt

Legg innLagt inn:28 jan 2005 19:34
av lexusmann
Angående Audimotorer, har en kjenning med en 100 2,8 hvor regreima gikk....Kom opp i over 50k, tror jeg....VELDIG glad jeg ikke har audi, ja. Hvordan er det med toyota/lexus motorer ang. at reg. reima sier takk for seg? Noen med erfaringer/ kunnskap??
Legg innLagt inn:28 jan 2005 22:06
av larsst185
Grunnen til at noen motorer klarer seg (non interference motorer) er pga utforminga av forbrenninsrommet i toppen og evt konstruksjon av stemplene.På disse motorene går stemplene klare av ventilene selv om ventilene stopper i posisjon åpen mens stemplene ennå går.Er ingen biler som meg bekjent har en innretning som lukker ventilene ved registerhavari.
Legg innLagt inn:28 jan 2005 22:19
av larsst185
Tror de aller aller fleste toyota motorene klarer seg ved registerhavari.har ikke noen oversikt over det men.Er blitt litt verre etter at vvt-i motoren kom.disse blir det verre med,men så har de jo også kjededrift istedet for reim så skal litt mye til her også før den går.På 2L , 2LT,2C og 2CT dieselmotorene til toyota er det full krasj når du får registerhavari.En regel er vel at motorer med høy kompression (feks diesel motorer) har mindre sjans til å klare seg en en med lav kompression.Men denne regelen har vel visse unntak den og....
Legg innLagt inn:28 jan 2005 23:37
av chris
3S-GE og GTE er i hvert fall non interference motorer..
Legg innLagt inn:29 jan 2005 02:44
av Mr2Nyter'n;p
4a-ge også

Legg innLagt inn:29 jan 2005 12:30
av larsst185
Jepp,syns det er ganske betryggende
