TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gladmelding!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #84693  av perchr

var nettopp ute å prøvde den nye skjønnheten, 91 mr2, på ordentlig vinterføre, må bare si fyf*** noe så deilig:D kjørte inn på en parkeringsplass og lå sidelengs i ca en halvtime i strekk:P

så skulle jeg hjem og opp de mange bratte bakken, og hvem lå å lekte seg opp bakkene, mens familiebilene hadde problemer? jeg!:D

måtte bare få dette av hjerte, er så glad nå:D:D:D

#84694  av sw20

toyota mr2 e jo som skapt for vinter...... :D

#84704  av mralp

Smak og behag, mine to står i garasjen :)

#84705  av sindrejl

mr2 er nydelig å kjøre på vinter.. er ikke nærheten så ille som mange påstår, sporer lite, holder seg utrolig bra på veien og er sligthly overstyrt om man trenger det og om man sliter snurrer den tvert rundt istedet for å skli sidelengs ;) Fremkommeligheten er sinnsyk mener nå jeg :)

DERIMOT så ødelegger det forpu#¤? veisaltet bilene!! argh! blir nok å skaffe egen vinterbil snart :)

#84724  av Mr2Nyter'n;p

Velkommen etter, perchr :D :D Det råeste er uttrykkene til folka som står fast i bakken når man SUSER forbi i mr2'en :D

#84732  av Mr2stord

Mr2 er konge på snø, husket når eg sku ut å få ny farge på min for nokon år siden. Snø og drit vær og bilen stod på sommer dekk(har ikkje vinterdekk til ein slik bil) måte eg kjøre den ned fra garasjen (lang bratt bake) slik at falken kunne ta den med seg. Stoppet i baken og rygget heilt fint opp, og tenkte må prøve å kjøre rett opp baken og. Gjekk nesten heilt fint, og da på sommer dekk. Men kan jo ikkje kjøre med mr2 i alt salt og drit som kjem om vinteren.

#84745  av spkstrp

den sliter med rygging, så vær klar over at om du setter deg fast med å kjøre fram så kan det hende du sitter godt :)

#84746  av Mr2Nyter'n;p

hoho.. det har jeg også merka... at rygginga ikke er lett på glatt føre... setter jeg meg fast går jeg bare ut av bilen og dytter den ut av uføret :D Så lett bil så det går helt greit..

#84760  av lexusmann

sindrejl skrev:mr2 er nydelig å kjøre på vinter.. er ikke nærheten så ille som mange påstår, sporer lite, holder seg utrolig bra på veien og er sligthly overstyrt om man trenger det og om man sliter snurrer den tvert rundt istedet for å skli sidelengs ;) Fremkommeligheten er sinnsyk mener nå jeg :)

DERIMOT så ødelegger det forpu#¤? veisaltet bilene!! argh! blir nok å skaffe egen vinterbil snart :)
Har også hørt at mr2 skal være ugrei på vintern. Men det ser jo at det bare er en myte som nå er avlivet, eller hva??? :)

#84770  av spkstrp

tja.. vil ikke kalle det en vinterbil for hvem som helst egentlig. Men kjører man med huet og har gode dekk, så kommer den seg ganske bra fram ja :)

#84771  av spkstrp

Mr2Nyter'n;p skrev:hoho.. det har jeg også merka... at rygginga ikke er lett på glatt føre... setter jeg meg fast går jeg bare ut av bilen og dytter den ut av uføret :D Så lett bil så det går helt greit..
Hehe ja ikke sant.. Har sikkert noe med vektfordelinga å gjøre, rygge opp en bakke feks er jo bare å glemme. Sikkert "leke-huske" effekt med at mye vekt går til forhjula.

#84774  av Mr2Nyter'n;p

Altså... I mine øyne er det som trekker ned mr2 som vinterbil lav bakkeklaring og at den er STIV... Ristristrist... Det som trekker opp er jo fremkommeligheten, vakkert varmeapparat og det at man trenger litt øvelse for å mestre'n... Jeg er jaffal ikke utlært... Laaangt ifra.. :)

#84777  av sindrejl

hehe den knirker en del ja ;P ristknirkrist osv.. :D

#84784  av Mr2stord

Synest egentlig den var grei å rygge med eg, prøvde jo ikkje eg so mykje da. :lol:
Kanskje like lurt da.

#84793  av chris

å kjøre normalt opp en bratt bakke på snøen med mr2 gir jo samme effekten som når man med forhjulsdrift-bil må rygge opp bakken når det er for glatt å kjøre rett opp. vekt ned i bakken som trykker ned drivhjula. å rygge opp en glatt bakke med mr2 er jo helt bak mål og bakvendt i forhold til all sunn fornuft og effektivitet ;)

er overraskende god fremkommelighet opp bakker med mr2 ja. i hvert fall med skikkelige dekk. Nokian er tingen ;)

selv bruker jeg bilen hele året, og har fortsatt null rust. helgalvanisert karosseri er fint ja ;)