TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reg-reim deksel...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #84727  av Mr2Nyter'n;p

Glad jeg ser nedi motorrommet minst 1 gang daglig ettersom jeg i går så at ene bolten i reg-reim dekselet var borte... Var da en glipe så man så rett ned på ehm.. kamhjulene eller hva det heter.. Fikk satt i en ny bolt, men alikevel er det en glipe midt på dekselet... Dette er oppe på dekselet.. Ikke stor glipe da... 1mm max... Ser jeg godt etter ser jeg rett ned på kam-hjulene.. (Hvis det heter det) :oops: Sikkert vært sånn før og, men jeg vil ha det heeelt tett... Eneste som slipper inn i glipen er jo vann og støv da, men alikevel... Hva kan jeg bruke for å tette her? Og ja, jeg har gummipakninga og den er hel og fin... :)
Tenkte på bare å skjære til litt power-teip og legge over jeg... Dette blir vel litt jalla kanskje... Er det fali' med liten glipe og hvordan fikser jeg det er vel det jeg i bunn og grunn lurer på :wink:

#84762  av GT_rider

Farlig og farlig. Vil nesten tro at unødig mye dritt reduserer levetiden til regreima på bilen.
Hvordan få det tett? Viss alt passer, og du bare mangler en bolt, skulle jeg nesten tru at det bare var å stramme til, noe det tydeligvis ikke er.
Kan jo sjekke litt mere nøye om det har kommt ett fremmedlegme nedmellom de to delene av dekselet.
Slik tape som du snakker om, og som jeg ikke helt vet hva er går sikkert fint som en midlertidig nødløsning.

#84769  av Mr2Nyter'n;p

Bolten mangler ikke.. Skrudde i ny bolt i går.. Men.. Kjøpte pakning på tube i stad og fiksa saken.. :) Er kanskje litt for nøye, men like greit å være det.. Oransje pakning... Ikke lekkert... Herved erklærer jeg at mitt motor-rom ikke blir en briefe-ting med bilen :wink:
 #84783  av tomye

har samme problem på min mk1.. La bare teip over jeg.. :?

#84785  av Mr2Nyter'n;p

Ohh... Kjekt å vite at flere har samme problemet... Teip tenkte jeg på og, men ble prakka på no slags tube-pakning greier som så helt forferdelig ut istedet :D
Hvaforno teip brukte du btw?

#84792  av tojo

Sort silikon funker også(bare husk å rengjør godt først!) Er iallefall samme farge som dekslet. :wink:
Får å gjøre dette finest mulig ville jeg løsnet dekslet å lagt en"streng" på kanten å la den tørke,slik at det ble en slags pakning.

#84876  av tomye

Nei husker ikke. Helt vanlig sikkert :)

#84882  av Mr2Nyter'n;p

tojo skrev:Sort silikon funker også(bare husk å rengjør godt først!) Er iallefall samme farge som dekslet. :wink:
Får å gjøre dette finest mulig ville jeg løsnet dekslet å lagt en"streng" på kanten å la den tørke,slik at det ble en slags pakning.
Hmm... Hvor skaffer man svart siliskon da? Kan jo legge det over den ORANSJE pakninga kanskje... Hehe... Svir å se ned i motorrommet nå :roll: :D

#84947  av tojo

Sort silikon(pakningssilikon) er å få kjøpt hos de fleste bilrekvesita butikkene og enkelte bensinstasjoner(iallefall her up north :D )