TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fukt i fordeler?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #85120  av spkstrp

Bilen min står mye i ro for tiden da jeg skal selge den. Tingen er at den er omtrent umulig å få start på ... Helt til jeg bruker en hårføner i noen sekkunder på fordeleren (ja, jeg prøvde det ja), da starter den på første forsøk...(nemlig :P ) Er dette noe som kan fikses billig ? (kan fordeleren bare "tørkes" litt om man tar den ut) eller er det like greit å selge bilen som den er å få kjøper til å fikse ?

#85127  av Mr2 Mk2

bare ta den rett av og tørk den skikkelig du,samt blåse rotoren og tørke den...er 2 8mm så er fordelerlokket løst,enkel sak dette.

#85130  av pkgrette

vis det ikke funker tar du tettningsmasse rund nederst etter du har tørket der da kommer det i vert fall ikke fuktighet oppi der
:D :D 8)

#85143  av GT4 CS

Varmt/kaldt/varmt/kaldt osv, er dømt til og bli fuktighet da, bare og skrape av irr ,eventuelt spray litt 5-56 eller wd40 inni der :)

#85160  av FireWalk

nytt fordelerlokk kan vel være på sin plass høres det ut som.. hadde store problemer med min og i fuktig vær. Bytta fordeler lokket og den ble helt fin. Det er jo drenering på fordeleren på MR2. Er jo en grunn til det ;) Vann inni her er ikke bra.. da rykker det som et helvete og bilen går ræva.. Nok til å gjøre det salige smilet om til en sur mine. Tror det koster 700 kr for et nytt lokk... forholdsvis stiv pris for en liten plast dings, men det vil sannsyneligvis løse problemet! Slitt fordeler lokk er noe som går igjen ofte på dise bilene, de slites forholdsvis fort!

#85177  av sindrejl

tror jeg betalte en hundrings for et sånnt org. lokk jeg..

#85206  av FireWalk

hmm.. jeg kjøpte nytt rett før jul.. mener på det ar ca 700 de skulle ha for det. Tviler på det var så billig som 100, med tanke på hvor dyrt alt er til disse bilene. Visste dere at om dere skal ha en ny orginal 92+ girskule til denne bilen så koster den 1600 kr? det sier jo litt! Man får kjøpt lignende saker til 150 kr i vanlige bil sjapper.. men skal det være orginalt så koster det faenmeg SKJORTA!

#85216  av sindrejl

husk at jeg har mk1 ;)

#85221  av mr_2

FireWalk skrev:nytt fordelerlokk kan vel være på sin plass høres det ut som.. hadde store problemer med min og i fuktig vær. Bytta fordeler lokket og den ble helt fin. Det er jo drenering på fordeleren på MR2. Er jo en grunn til det ;) Vann inni her er ikke bra.. da rykker det som et helvete og bilen går ræva.. Nok til å gjøre det salige smilet om til en sur mine. Tror det koster 700 kr for et nytt lokk... forholdsvis stiv pris for en liten plast dings, men det vil sannsyneligvis løse problemet! Slitt fordeler lokk er noe som går igjen ofte på dise bilene, de slites forholdsvis fort!
Stiv pris??Hvordan høres 1200kr. for lokket på en gammal camry 87mod ut?? :?

#85230  av FireWalk

sindrejl skrev:husk at jeg har mk1 ;)
Joda, men likevel.. litt rart at samme delen til en MK2 skal være 7 ganger dyrere... Det er iallefall DYRT nok! jeg er sikker på at om jeg hadde kjøpt meg en Ferrari istedet så hadde jeg fått billigere orginal deler til den :P

#85231  av FireWalk

mr_2 skrev:
Stiv pris??Hvordan høres 1200kr. for lokket på en gammal camry 87mod ut?? :?
Nå svelger jeg snart tungen min her. Hvorfor skal Toyota ha så sinnsykt mye høyere priser enn alle andre??