TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøre uten denne?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #86249  av ErikG

Hva mener dere om å kjøre uten denne?? Er stress og få på på grunn av eksosen [/img]
Vedlegg
Bilde(04).jpg
Bilde(04).jpg (19.89 kiB) Vist 1166 ganger

#86261  av GT4 CS

Ikke tenk tanken en gang. Du mister hele stivheten i fronten din. Prøv og jekke opp bilen din på ene siden og montere den etterpå, da ser du hvor mye den vrir seg, er den i veien ville jeg modifisert den eller bygget om eksosen din.

#86319  av Mr2 Mk2

hehe kjør ikke uten den :D

#86421  av Soppen

Ikke uten nei. uten den ingen bil he he

#86423  av GT4 CS

Får lett litt ukule hjulvinkler og bøyer i karroseriet da :twisted:

#86434  av Tor

Ikke kjør uten, og heller ikke bøy den, da er det eksosen din som må modifiseres nå.

#86449  av ErikG

må nok til med slegga da høres det ut som, hvordan har dere med 3¨eksos gjort det?

#86495  av beck

Ikke for å være spydig men de fleste av delene som sitter på en bil (spessielt i hjuloppheng osv) er der av en veldig god grunn og bør vel strengt tatt som alle andre her også sier ikke sees på som "ekstrautstyr"

#86514  av kennethx

ErikG skrev:må nok til med slegga da høres det ut som, hvordan har dere med 3¨eksos gjort det?
Kjøpte Aussie, det går nå over der på ett vis.
Vedlegg
eksos103.jpg
eksos103.jpg (19.27 kiB) Vist 394 ganger

#86517  av Kjelliken

:D har aussie downpipe i 3" og det går nesten knirkefritt. med litt justeringer så går det veldig bra. skulle ikke være nødvendig med så drastiske tiltak som du holder på med. er bedre og tilpasse eksosen enn og hamre løs på det understellet der. :wink:

#86524  av ErikG

hadde tenkt og justere eksosen ja, vil jo ikke miste stivheten, må nok bare slå eksosen litt mer oval så går det.

#86797  av ErikG

satt den på i dag. med jekk og lit kraft fikk jeg presset eksosen nok opp til og få den på, med det ble ett stort problem. Det rister noe helt sinnsykt i bilen når jeg kjører. Er nok i trangeste laget. Er det ovale rør på aussi sitt eller hvordan er det der. Vurderer nå og kappe området og bygge om til 2.5¨ der. Er litt kjipt da med en trakt der. Noen som tror flexirør kan være løsningen??

#86887  av Tor

Jeg tror at om du bygger om fra 3" til 2.5" på det området der ikke har så mye og si. Bedre det enn og kjøre med noen greier i press. Ellers kan du kansje lage en 3" rørbøy da, eller en hump over det aktuelle området. Om det er plass til det da.

#86922  av sleeper

det er plass til 3" over der!
har det selv på min bil!

men et tips er og legge noen skiver imellom den bjælka og bilen sånn at den blir noen mm lavere!.
da får du litt mer plass under der! :D

#86926  av Kjelliken

:D er 3" på aussien og den er helt rund.. men den er tilpasset så det går akkurat. lettere og tilpasse 2.5 " men det er bøy på røret så det snirkler seg over det er ikke rakt kan du si litt buete.. :wink: