TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Software til GPS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #86371  av Christian

Har begynt å sette opp pc'en som skal i bilen, bruker ett eldre hovedkort og en gammel 800MHz prosessor. Fikk også inverteren, touch skjermen, GPS'en og ett lydkort i dag :D Alt er satt opp og fungerer helt fint (på stuebordet), men jeg lurer litt på gps softwaren, er det spesielle typer der som anbefales.
Med tanke på fotobokser og andre ulumskheter? Har aldri tatt i en gps før....

Er jo noen her inne med pc i bil selv, så jeg håper dere har litt å komme med :wink:

#86373  av kghaas

Heisann,

Ser at du snekkrer sammen en interessant løsning her. Hva er planen? Hvorfor går du ikke for en HP Ipaq med GPS og kartprogram ferdig instalert? Da kan du laste ned alt av fartskamera og greier i hele Europa inkludert Norge( http://tomtom.nystul.no/)
Skal du bruke PC'en til noe annet i bilen?

#86377  av Christian

Den skal brukes til musikk, video, styring av datasprutet til motoren og fotoboksvarsling :wink: Blir gjort slik fordi jeg hadde endel eldre pc utstyr liggende. Så lenge det funker er det greit, om det ryker kan jeg skifte komponentene. Bilen brukes ikke om vinteren heller, så det blir neppe noe problem :)

#86436  av Goose

MapMonkey er i dag desidert beste GPS software til PC. Baert på Destinator 3.1 og utvidet av en som kaller seg NinjaMonkey i UK.

Hans arbeid har gjort hele PC i bil verden lykkelig.

Som fronted, han du bruke Centrafuse eller RoudRunner eller FrodoPlayer.

Jeg har alle programmen hjemme så bare stikk innom så ordner vi deg en fin PC ;)
Heisann,

Ser at du snekkrer sammen en interessant løsning her. Hva er planen? Hvorfor går du ikke for en HP Ipaq med GPS og kartprogram ferdig instalert? Da kan du laste ned alt av fartskamera og greier i hele Europa inkludert Norge( http://tomtom.nystul.no/)
Skal du bruke PC'en til noe annet i bilen?

PDA bsert GPS er veldig kjekt, man kan bruke den i bilen, i båten og på tur osv.. men desverre så gir den ikke nok muligheter, men danke å divx, TV, mp3, ODBII, Mobil handsfree ++++ ...

#86459  av jumbo

Hmm, sikle sikle :D

#86478  av Christian

Noen som har kart over norge? Lenge å vente til i morgen :roll: