TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Valg av poleringsmiddel????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #88437  av GT_rider

Nå som våren nærmer seg, og det er dags for årets første polering så har eg ett lite spørsmål.
Hva for ett merke er best?
Bruker nå litt autoglym, og litt turtlewax. Syns autglym er best, men har ikke funnet at de har voks med farge i, sånn for å skjule riper o.l.

Da mitt egentlige spm: Har autoglym voks med farge, oghvor god er den kontra turtlewax sin?

#88440  av post_mortem

og hvis noen har erfaring med polerings maskin som efks slik du får hos thorsov.?

#88445  av GT_rider

Det har jeg. Og de er ikke gode. Synes jeg får best resultat når jeg polerer for hånd med polergarn.

#88459  av sindrejl

post_mortem skrev:og hvis noen har erfaring med polerings maskin som efks slik du får hos thorsov.?
får vel stortsett bare høre at dem ikke duger da dem stopper om du legger litt press på dem.. må faktisk opp i rundt 10k om du skal ha en skikkelig polerinsmaskin

#88468  av sw20

AUTOGLYM uten tvil det beste... og enkleste å jobbe med!!!

#88479  av mr.two

Jeg har tidligere brukt Autoglym, men gikk over til Meguiars. Synes jeg fikk et mye bedre resultat av Meguiars kontra Autoglym, og syns det holdt seg bedre etter vask.

#88481  av tojo

#88486  av Anders gullstein

Er ihverfall fornøyd med Autoglym. Den renser lakken meget bra, noe som vises veldig godt på hvit bil :wink:

#88497  av sw20

Anders gullstein skrev:Er ihverfall fornøyd med Autoglym. Den renser lakken meget bra, noe som vises veldig godt på hvit bil :wink:
sa noe der.. dersom man først har woksa og derretter polert med ag sin hard wax så trenger man bare å skylle av bilen i lang tid frammover...

no har jo e ny lakka bil da.. så det kan ligge noe i det.. men bruker begge merka daglig på jobb..

megviers" e kansje beder dersom man maskin polerer

#88545  av Erlend

Jeg har iallefall funnet ut at vanlig polermaskin fungerer bra til "forarbeide" før man polerer skikkelig for hånd. Fint å bruke nederst på dører og steder det er vanskelig å arbeide inn voksen skikkelig.

#88591  av Dice

sw20 skrev:
Anders gullstein skrev:Er ihverfall fornøyd med Autoglym. Den renser lakken meget bra, noe som vises veldig godt på hvit bil :wink
sa noe der.. dersom man først har woksa og derretter polert med ag sin hard wax så trenger man bare å skylle av bilen i lang tid frammover...
:
Hard Wax er vel ikke et poleringsmiddel i ordets rette forstand.

Uannsett, så skal man vokse etter hver polering. Det er det "boka" sier. Poleringen er til for å forfine lakken, mens voks er som voks mest, nemlig for å beskytte lakken.

Så ikke glem å vokse etter polering.

Jeg har investert ca 700 spenn i Meguiar utstyr. 3 step heter dette, og er først rubbing, så polering , og deretter en beskyttende voks. (samt at jeg i tillegg kjøpte noen "pads" og poleringskult)

Gleder meg til å prøve alle 3 step'ene på vinterbilen min. Den har dårlig lakk.

Til supra'n, kommer jeg til å nøye meg med step 2 og 3.

http://www.meguiars.no

Meguiar's har noen av de mest populære produktene i USA. Dette kan de :D . Og selvfølgelig lukter alle deres produkter som tyggegummi (He He, det er jo amerikansk 8) )

Håper jo å bevare denne "shine"'en her da :wink:

Bilde

Bilde

#88637  av sw20

denne var det eg meinte.... http://www.autoglym.com/frame2.html
Sist redigert av sw20 den 14 feb 2005 23:28, redigert 1 gang totalt.

#88662  av mr.two

Mer glans i Supra'n.... :!:

#88665  av GT_rider

Slik skulle bilen min også vært :? Men det er den ikkje :(
Håper eg får den litt bedre når det blir varmare i været.

#88744  av Anders gullstein

Det var en shiny Supra Dice, sånn skal det være. :)