TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Camry GTT

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #89504  av Amund

Skifta motor i Camryen til en komis av meg for et par uker siden. SKulle mene at den skulle overraske noen nå i vert fall. fikk en 3sge celica motor. hehe 8)
Heftig med turtall i forhold til den gamle, siden den gamle har rødmerking på 6000, og kuttet på 6300. Celica motoren drar nesten til enden av turtelleren, 7250rpm! hehehe. heftig. og i tillegg et KD filter, som gir en grei sugelyd, i en gammel camry.

noen dårlige bilder... (tatt me mobben, siden eg ikkje har digitalt kamera)
Vedlegg
Bilde(43).jpg
Bilde(43).jpg (46.29 kiB) Vist 3921 ganger
Bilde(42).jpg
Bilde(42).jpg (48.3 kiB) Vist 3921 ganger
Bilde(41).jpg
Bilde(41).jpg (44.28 kiB) Vist 3921 ganger
Bilde(40).jpg
Bilde(40).jpg (40.36 kiB) Vist 3921 ganger
Bilde(39).jpg
Bilde(39).jpg (47.73 kiB) Vist 3921 ganger
Sist redigert av Amund den 09 jul 2005 14:00, redigert 1 gang totalt.

#89505  av Amund

noen til
Vedlegg
Bilde(45).jpg
Bilde(45).jpg (49.76 kiB) Vist 3920 ganger
Bilde(44).jpg
Bilde(44).jpg (48.25 kiB) Vist 3920 ganger

#89568  av Ã¸xseth

hehe rått. hvordan er det og få godkjent bilen med den motoren?

#89639  av mr_2

Konge!!!Savner gamlebilen nå...*tårevått nostalgisk glimt i øyet* :mrgreen:

#89655  av kennethx

artig, og når han er lei denn motoren, så blir det 3s-gte? :D

#89782  av Amund

heheh, den har han hatt i tankene lenge, og det kommer. må bare øve litt lettere overtalelses kunst :wink:

#100183  av elsatani

Oh, stilig ;) Hadde camryen min vært i bedre utseendemessig stand så skulle jeg byttet motor jeg også :) I forbifarten, noen som vet om en v6'er passer rett i, eller er det forskjell på motorfestene ++ ?

#100277  av Amund

v6 passer.
correct me if I'm wrong, men ble ikke v6 i camry kun levert med automatgir?
og dessuten, denne motoren er sprekere enn en v6, men med litt mindre moment da.. (hvet om en v6 motor tilsalgs)

#100280  av ST205RR

Amund skrev: correct me if I'm wrong, men ble ikke v6 i camry kun levert med automatgir?

nix

#100366  av elsatani

Amund skrev:v6 passer.
og dessuten, denne motoren er sprekere enn en v6, men med litt mindre moment da.. (hvet om en v6 motor tilsalgs)
Den lokale huggern har v6 motor og girkasse (rimelig sikker på den er manuel) Jeg har vage misstanker om at toppakning kan være gåen på min, og om jeg da får den motoren billig så gjøre jeg heller det. (dersom alt passer)... Men jeg lever i troen om at toppakningen er i orden ;)

#100417  av 2r-e-rik

elsatani skrev:
Amund skrev:v6 passer.
Den lokale huggern har v6 motor og girkasse (rimelig sikker på den er manuel) Jeg har vage misstanker om at toppakning kan være gåen på min, og om jeg da får den motoren billig så gjøre jeg heller det. (dersom alt passer)... Men jeg lever i troen om at toppakningen er i orden ;)
det er jo bare å skru av olje filteret så vet du det...

#100437  av elsatani

Hvordan vet jeg det da? Jeg har ikke så mye peiling på bil/motor. Vil jeg se vann der? Luftbobler?

#100457  av 2r-e-rik

elsatani skrev:Hvordan vet jeg det da? Jeg har ikke så mye peiling på bil/motor. Vil jeg se vann der? Luftbobler?
olja er brun...

#100543  av elsatani

kan man ikke se det på peilestaven også da?

#100548  av 2r-e-rik

elsatani skrev:kan man ikke se det på peilestaven også da?
joda... men du må jo selvfølgelig smake på olja... vis du kjenner at den smaker en liten antydning av frostveske så vet du det(når den er brun da selvfølgelig) på huggern så kan bilen ha stått i all slaks vær å vind, gjerne med panset åpent... å da kan det lett komme fuktighet i røret til peilepinnen...
en annen ting er jo fordelen med å skru ut olje filteret så vet du olje standen på bilen når den ble levert på hugger'n...
men ta å smak på olja å beskriv hva den smakte... da vet jeg hvor gammel olja er... eller så kan du sende meg en smaksprøve så skal jeg fortelle deg hvor lenge det er siden olja er bytta...