Side 1 av 3
Camry GTT
Legg innLagt inn:17 feb 2005 22:57
av Amund
Skifta motor i Camryen til en komis av meg for et par uker siden. SKulle mene at den skulle overraske noen nå i vert fall. fikk en 3sge celica motor. hehe
Heftig med turtall i forhold til den gamle, siden den gamle har rødmerking på 6000, og kuttet på 6300. Celica motoren drar nesten til enden av turtelleren, 7250rpm! hehehe. heftig. og i tillegg et KD filter, som gir en grei sugelyd, i en gammel camry.
noen dårlige bilder... (tatt me mobben, siden eg ikkje har digitalt kamera)
Legg innLagt inn:17 feb 2005 22:58
av Amund
noen til
Legg innLagt inn:18 feb 2005 07:24
av øxseth
hehe rått. hvordan er det og få godkjent bilen med den motoren?
Legg innLagt inn:18 feb 2005 14:43
av mr_2
Konge!!!Savner gamlebilen nå...*tårevått nostalgisk glimt i øyet*

Legg innLagt inn:18 feb 2005 15:49
av kennethx
artig, og når han er lei denn motoren, så blir det 3s-gte?

Legg innLagt inn:18 feb 2005 23:03
av Amund
heheh, den har han hatt i tankene lenge, og det kommer. må bare øve litt lettere overtalelses kunst

Legg innLagt inn:12 apr 2005 09:25
av elsatani
Oh, stilig

Hadde camryen min vært i bedre utseendemessig stand så skulle jeg byttet motor jeg også

I forbifarten, noen som vet om en v6'er passer rett i, eller er det forskjell på motorfestene ++ ?
Legg innLagt inn:12 apr 2005 18:43
av Amund
v6 passer.
correct me if I'm wrong, men ble ikke v6 i camry kun levert med automatgir?
og dessuten, denne motoren er sprekere enn en v6, men med litt mindre moment da.. (hvet om en v6 motor tilsalgs)
Legg innLagt inn:12 apr 2005 19:01
av ST205RR
Amund skrev:
correct me if I'm wrong, men ble ikke v6 i camry kun levert med automatgir?
nix
Legg innLagt inn:12 apr 2005 22:22
av elsatani
Amund skrev:v6 passer.
correct me if I'm wrong, men ble ikke v6 i camry kun levert med automatgir?
og dessuten, denne motoren er sprekere enn en v6, men med litt mindre moment da.. (hvet om en v6 motor tilsalgs)
Den lokale huggern har v6 motor og girkasse (rimelig sikker på den er manuel) Jeg har vage misstanker om at toppakning kan være gåen på min, og om jeg da får den motoren billig så gjøre jeg heller det. (dersom alt passer)... Men jeg lever i troen om at toppakningen er i orden

Legg innLagt inn:13 apr 2005 07:37
av 2r-e-rik
elsatani skrev:Amund skrev:v6 passer.
correct me if I'm wrong, men ble ikke v6 i camry kun levert med automatgir?
og dessuten, denne motoren er sprekere enn en v6, men med litt mindre moment da.. (hvet om en v6 motor tilsalgs)
Den lokale huggern har v6 motor og girkasse (rimelig sikker på den er manuel) Jeg har vage misstanker om at toppakning kan være gåen på min, og om jeg da får den motoren billig så gjøre jeg heller det. (dersom alt passer)... Men jeg lever i troen om at toppakningen er i orden 
det er jo bare å skru av olje filteret så vet du det...
Legg innLagt inn:13 apr 2005 10:09
av elsatani
Hvordan vet jeg det da? Jeg har ikke så mye peiling på bil/motor. Vil jeg se vann der? Luftbobler?
Legg innLagt inn:13 apr 2005 11:53
av 2r-e-rik
elsatani skrev:Hvordan vet jeg det da? Jeg har ikke så mye peiling på bil/motor. Vil jeg se vann der? Luftbobler?
olja er brun...
Legg innLagt inn:13 apr 2005 16:55
av elsatani
kan man ikke se det på peilestaven også da?
Legg innLagt inn:13 apr 2005 17:17
av 2r-e-rik
elsatani skrev:kan man ikke se det på peilestaven også da?
joda... men du må jo selvfølgelig smake på olja... vis du kjenner at den smaker en liten antydning av frostveske så vet du det(når den er brun da selvfølgelig) på huggern så kan bilen ha stått i all slaks vær å vind, gjerne med panset åpent... å da kan det lett komme fuktighet i røret til peilepinnen...
en annen ting er jo fordelen med å skru ut olje filteret så vet du olje standen på bilen når den ble levert på hugger'n...
men ta å smak på olja å beskriv hva den smakte... da vet jeg hvor gammel olja er... eller så kan du sende meg en smaksprøve så skal jeg fortelle deg hvor lenge det er siden olja er bytta...