TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bensinforbruk??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #92252  av Daniel_hoy

Er det nokken som veit ka som er normalt besinforbruk på en GT4CS?
Langkjøring ? Normal ? Å ikke minst inspirerende kjøring. :D
kan inrømme at jeg er ganske hard på gassen men synest at forbruket mitt er litt i grenseland.

#92274  av Tor

Har ikke målt min nøyaktig, men ligger på ca 0.9- 1 L på langkjøring, 1.1- 1.2 på bykjøring og på styggkjøring vet jeg ikke. Dette er bare ca tall. Men om du bryr deg om bensinfrobruk så hadde du nok heller kjøpe den en Ford Fiesta 1.1 og ikke en 10-11 års gammel turbo bil.

#92291  av CelicaTurbo

ligger på 1.05 på vanlig småkjøring og ikke så alt for ille gassing.. langkjøring gir 0.87 sist gang jeg målte.. :) Og man kjøper ikke en bil som dette for å spare bensin :)

#92312  av ErikG

omtrent aldri kjørt under 1l\mila jeg. Da har jeg ikke kjørt noe serlig gris, selv langkjøring. Tror min får litt mye bensin da.

#92316  av GT4 CS

Av lamba sensoren din vise det at du har en bil som får nokk bensin ErikG :) Blir flammer av slikt hehe

#92317  av ErikG

Ja det smeller godt. Skvetter i taket hver gang. Ser bra ut da :lol:

#92328  av GT4 CS

Flammer er bare kosen, men synes synd på lakken på bakfangeren min. Har jo smeltet bort litt plast og lakken er brent bort over eksosen, men man må lide litt for de små skjønnheter ;)

#92334  av kennethx

Bruker 1.5L/mil til vanlig bykjøring jeg, men så kjører jeg jo svin til vanlig også :twisted: :twisted: :twisted:

#92345  av Daniel_hoy

Er ikke økonomien d er snakk om. forventer at det blir brukt endel bensin ja.. men visse grenser er d.. Men har ikke vert under 1,26 på mila.. Å det var FIN kjøring.. Ligger i snitt på opp mot 2 liter. Så tror det er noe som gjør at forbruket er litt vel høyt. Har vert opp i 2,3 liter i snitt. å det var på over 20 mil.. Er det noe som kan få ned forbruket litt?? Bortsett fra amputasjon av høyre foten?? :?

#92416  av GT4 CS

Hadde samme problemet før på min, og da var det tidsbryter for cold start injection system som var knekt. Da pøste bilen på med bensin hele tiden som at motor skulle fortsatt være kald. Om du følger øvre gummislange fra radiatoren din inn mot blokka, så finner du to følere. Sjekk disse, NB svindyre følere, betalte +- 1500kr.

#102941  av kennethx

Daniel_hyo skrev:Er ikke økonomien d er snakk om. forventer at det blir brukt endel bensin ja.. men visse grenser er d.. Men har ikke vert under 1,26 på mila.. Å det var FIN kjøring.. Ligger i snitt på opp mot 2 liter. Så tror det er noe som gjør at forbruket er litt vel høyt. Har vert opp i 2,3 liter i snitt. å det var på over 20 mil.. Er det noe som kan få ned forbruket litt?? Bortsett fra amputasjon av høyre foten?? :?
Har du normalt tomgangsturtall?

#103016  av Daniel_hoy

Har normalt turtall.. men bensinforbruket har gått ned en del no. Rensa luftfilteret, (k&n innleggsgreie) så gikk faktisk forbruket ned med ca 0,4 på mila. Så fann i grunn ut av det problemet.. Men hadde ikkje trudd at det kunne ha så mye betydning.

#103028  av Elzin

Daniel_hyo skrev:Har normalt turtall.. men bensinforbruket har gått ned en del no. Rensa luftfilteret, (k&n innleggsgreie) så gikk faktisk forbruket ned med ca 0,4 på mila. Så fann i grunn ut av det problemet.. Men hadde ikkje trudd at det kunne ha så mye betydning.
bensin forbruket ned!!! jeg vil ha det opp!! masse opp!!! og vil at bilen skal gå fra 0-100 på 1,2 sec så kan den drikke hele tanken om den så vil :D

fra spøk til alvår.. celicaen min sluuuker bensin.. har brukt opptil 25 liter på en dag... nei dette var ikke bane kjøring heller!!

#103078  av Daniel_hoy

25 liter på en dag er no ikkje masse.. Alt etter om det er mykje kjøring... bruker lett 50 liter på en dag.. Etter dagens tanking så var forbruket 1,8 på mila.. Men det kommer ann på om det er aktiv kjøring eller berre søndagstur.. Men blir som regel aktiv kjøring.. :D
Noen som veit ka som er toppfarta på en GT4.. Har sett det er oppgitt til 236 km/h Men det stemmer ikkje :lol: (Etter speedometer fart da :P)

#103089  av CelicaTurbo

farten på 236 kan nok stemme bra det, det er i det området mellom 235-240 ihvertfall. Farten som vist på speedometer er som på de aller fleste biler; ganske mye misvisning (i retning av for høy fart).