TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Flammer ut av eksos?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #94479  av CelicaDeath

Hvordan skjer dette, noe man kan gjøre for at det skal skje?

Ikke at jeg har lyst, bare lurer :lol:

#94484  av Goose

du borrer inn et hull i eksosen og setter på en tenningsplugg og kobler den til strømmbryteren.

Pluggen vil da tenne på eksosen som er på vei ut...

Rett meg noen om jeg tar feil

#94489  av GT4 CS

Ellers kjøper du deg bil med turbo, fjerner katalysatoren din om det sitter en slik i bilen og kjører så ting begyner og lyse rødt i motoren din. Da får du ærlige flammer :D
Vedlegg
bra utgangspunkt for flammer.jpg
bra utgangspunkt for flammer.jpg (12.26 kiB) Vist 2213 ganger

#94505  av Tor

Eller kjører ned en bakke, skrur av tenninga og pumper på gassen.. Har du litt feiltenning når du vrir om nøkkelen igjen kommer det flammer :)

#94525  av 2r-e-rik

du bygger effektanlegg uten lyddempere å kat. å så kjører du med fly-bensin... da får du ekte flammer...

#94527  av sindrejl

GT4 CS skrev:Ellers kjøper du deg bil med turbo, fjerner katalysatoren din om det sitter en slik i bilen og kjører så ting begyner og lyse rødt i motoren din. Da får du ærlige flammer :D
æææææææææææ stakkars motor!!! (på det bildet altså)

#94532  av GT4 CS

Den motoren blir kjørt av en som er glad i bilen sin og tørr bruke den :D
Blir fort litt glødende eksos når horna sprenger på under pannebrasken :twisted:

#94548  av GT_rider

GT4 CS skrev:Ellers kjøper du deg bil med turbo, fjerner katalysatoren din om det sitter en slik i bilen og kjører så ting begyner og lyse rødt i motoren din. Da får du ærlige flammer :D
Hvem tørr ta på?? :wink:

#94550  av ScadamiCa

Viss du har penger så selges det komplett kit med det du trenger for å få flammer ut av potta...
http://www.be-4-you.com/ dem skal hørre til å selge det tror jeg.
"Bare" 1700kr for kittet.

#94615  av karl234

propan rett i eksosen. med ledninger og batteri til å lage gnist med. kjenner en kar som har hatt det på sin bil :D

#94658  av CelicaDeath

2r-e-rik skrev:du bygger effektanlegg uten lyddempere å kat. å så kjører du med fly-bensin... da får du ekte flammer...
Har effekt anlegg uten kat.

Trenger bare fly-bensin da :p

Det er like før...hadde en kamerat som hørte på når jeg dundra litt i gassen. Han sa at det var like før det kom flammer... "ler"

Nei den bilen her er morsom...har vært et klart godt kjøp! :)

#94694  av Neemi

Spør om å sitte på med, eventuelt kjøre bak GT4 CS en dag så kan du oppleve hvordan det gjøres.

Gliser godt iblant når man er ute i mørket og kjører og det kommer et godt smell med påfølgende flammer som lyser opp godt.

#94714  av GT4 CS

Neemi skrev:Spør om å sitte på med, eventuelt kjøre bak GT4 CS en dag så kan du oppleve hvordan det gjøres.

Gliser godt iblant når man er ute i mørket og kjører og det kommer et godt smell med påfølgende flammer som lyser opp godt.

Hehe, artig med flammer og smell i potta :D Rart med det, men blir jo som en liten unge når det begyner og lyse gult bak bilen og man kjenner trykkbølgen fra smellet inni bilen :D

#94755  av Ã¸xseth

gutter!!!! kom, nå skall jeg koke pølser.