TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dynometer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #95017  av jostein_loenning

Nåken her som veit om eit dynometer i norge som tar 4wd,eller har info om den fine "switchen" vi har på girkassen vår?

#95023  av CelicaTurbo

Kjenner ikke til hvem som har 4wd dyno her til lands, annet enn Bjørnstad Bil (?) i Trondheim.. Ingen her i Bergen som har noe slikt enda ihvertfall, selv om flere selskaper har bablet i flere år om at dem planlegger slikt utstyr.

Info om hvordan sette bilen i forhjulstrekk-modus er vedlagt. Normalt er det ikke anbefalt å kjøre dyno for å måle effekt på denne måten siden frontdiffen er litt svak til å håndtere alle kreftene alene, men på den annen side har jeg hørt om ganske motorsterke biler som har gjort det på dette viset før, minst en med 400hk pluss, så mulig advarselene er noe overdrevet ;)
Vedlegg
st185_4wd_2wd.gif
st185_4wd_2wd.gif (38.98 kiB) Vist 1702 ganger

#95026  av CelicaTurbo

instruksjonene er forøvrig for E150-girkassen, men antar at det er nøyaktig det samme for E151-girkassen som du nok har.

#95029  av kennethx

Har i sandnes. En veldig bra en og. Skal finne frem navn og nummer hvis ikke markus kommer meg i forkjøpet :D

EDIT:
Det som stod på dynoen min var.

Rune Helleland AS
Rognevegn 6
Box 191
4352 KLEPPE
TEL 51786680 FAKS 51786681

EDIT2:
fyttet til annet, da det ikke var celica spesifikt egentlig...selv om det bare er vi som har 4wd :)

#95046  av Christian

Autoconsult i scottselv har vel 4hjulsrulle, tror i alle fall det :)

#95058  av @lpher

CelicaTurbo skrev:Kjenner ikke til hvem som har 4wd dyno her til lands, annet enn Bjørnstad Bil (?) i Trondheim..
Stemmer det ja :)

http://www.bjornstadbil.no/

#95148  av Kjelliken

:shock: Børge Olsen Racing skal vist ha en Rulle for firhjulstrekker stående men om den er oprativ vet jeg ikke men han fikk den på høsten i fjor :wink: