TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt anlegg i en mk6 celica

• Spørsmål, råd og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #95051  av teknikeren

Hei.

Trenger litt hjelp til et anlegg i min mk6 celica.

Jeg har tenkt på disse komponentene (se under)

sub
? Har en gammel 8" Phoenix gold m/dali kasse som kan brukes en liten stund
front sett
Lightning Audio B1.65C komponentsystem 995,-
Bak høyttalere
Lightning Audio B1.65.2 495,-
Forsterker
? Har en gammel soundstream p203 som jeg kan bruke

Alternativt et slikt !X-Plod Power Pack sett til 2990,- men uten de 6"x9" hatte hylle høyttalerene og de lightning audio settene som jeg har sett på, er det noe å sattse på med tanke på sub og forsterker?

Det jeg lurer på er går disse plass i original høyttalerplasseringene? Har eget diskant hus ved siden av speilene.
Har ikke så villt budsjett på bilstereo nå for tiden (veiavgift forsikkring osv :evil: )
Vil ha en sub og en gog forsterker som kan passe sammen med et slikt system, inspill på andre oppsett er serdeles velkommene.

På forhånd takk
 #95055  av @lpher

teknikeren skrev: Hei.

Trenger litt hjelp til et anlegg i min mk6 celica.
Ahh...synes jeg hørte noen som ropte jeg? :D
teknikeren skrev: Jeg har tenkt på disse komponentene (se under)
sub
? Har en gammel 8" Phoenix gold m/dali kasse som kan brukes en liten stund
Er kasse rett i forholt til subben da?
teknikeren skrev: front sett
Lightning Audio B1.65C komponentsystem 995,-
Om du skal ha ett budget-frontsett så skal det godt gjøres å få det til bedre enn dette...er min mening ihvertfall :)
teknikeren skrev: Bak høyttalere
Lightning Audio B1.65.2 495,-
Ditto :)
teknikeren skrev: Forsterker
? Har en gammel soundstream p203 som jeg kan bruke
Bra...vintage Sounstream er aldri galt :D
teknikeren skrev: Alternativt et slikt !X-Plod Power Pack sett til 2990,- men uten de 6"x9" hatte hylle høyttalerene og de lightning audio settene som jeg har sett på, er det noe å sattse på med tanke på sub og forsterker?
Nahh....da ville jeg nok heller ha sett på Lightning Audio's tilsvarende pakke...eller eventuelt bare forsterkern (og kanskje subben) i denne pakka? :)
teknikeren skrev: Det jeg lurer på er går disse plass i original høyttalerplasseringene?
Foran er det kurant plass..tilsvarende enkelt bak...
teknikeren skrev: Har eget diskant hus ved siden av speilene.
Bra...skarp ut den gamle, og gjem den nye her også...genial plassering...rent lydmessig...ser pent ut også :)
teknikeren skrev: Har ikke så villt budsjett på bilstereo nå for tiden (veiavgift forsikkring osv :evil: )
Tell me about it :)
teknikeren skrev: Vil ha en sub og en gog forsterker som kan passe sammen med et slikt system, inspill på andre oppsett er serdeles velkommene.

På forhånd takk
Sender deg ett par pristilbud pr PM fra jobb i morra jeg, om det er ok? :)

#95065  av teknikeren

Det høres fint ut det mister :D

Har sett på lightning audio pakken, men den var borte i sted...

Kasse til subben er ret, laget av Dali i sin tid.

Var netopp ute i garasjen og sjekket sub og forsterker og det ser ut som om min lille p203 har lagt inn årene :(

#95915  av teknikeren

Har lett som en gal på nettet etter "reperasjons skjema" for en soundstream p203. Min har nemlig "død".
Den får strøm (sjekket) og den røde lys dioden som lyser opp når den får strøm lyser, men det skjer ingenting når jeg jeg kobler en høyttaler på hvilkensomhelst av utgangene.

Er det noen her som har reparert slikt?
@lpher Går utifra at dere kan fikse og sjekke en forsterker rimelig raskt, men er det billig eller snakker vi 5-700,- timen?

Har sett videre på forsterker og høyttaler til min bil og valget står nå mellom disse 2 oppsettene

Lightning audio
Lightning Audio B1.65.2 som høyttaler bak
Lightning Audio B1.65C komponentsystem Forran
Lightning Audio B2.300.4 4 kanals forsterker

sony
Sony XM-504Z Forsterker
Sony XS-F1723 Bakhøyttalere.
Men jeg finner ikke noe komponentsytem fra sony så bruker sikkert lightning audio sitt.

Kan ikke finne noe mere her som er i budget klassen min for tiden.

Noen som vet av andre forhandlere i strekkningen Trondheim - Bodø?

Andre oppset som fungere "godt" og ikke tar knekken på lommeboka?

#96045  av @lpher

teknikeren skrev: Har lett som en gal på nettet etter "reperasjons skjema" for en soundstream p203. Min har nemlig "død".
Den får strøm (sjekket) og den røde lys dioden som lyser opp når den får strøm lyser, men det skjer ingenting når jeg jeg kobler en høyttaler på hvilkensomhelst av utgangene.
Hmmm...den røde lampa skal ikke lyse... Har du forsøkt å koble til bare støm? ...UTEN noen andre kabler tilkoblet?
teknikeren skrev: Er det noen her som har reparert slikt?
Dont look at me :D
teknikeren skrev: @lpher Går utifra at dere kan fikse og sjekke en forsterker rimelig raskt, men er det billig eller snakker vi 5-700,- timen?
Er nok ikke meg det nei... Er ett firma som heter Bilradioservice som ligger i andre etasje over oss...som dirver med slikt :)
teknikeren skrev: Har sett videre på forsterker og høyttaler til min bil og valget står nå mellom disse 2 oppsettene

Lightning audio
Bingo! :D
teknikeren skrev: sony
Sony XM-504Z Forsterker
Sony XS-F1723 Bakhøyttalere.
Men jeg finner ikke noe komponentsytem fra sony så bruker sikkert lightning audio sitt.
Helst ikke :D
teknikeren skrev: Kan ikke finne noe mere her som er i budget klassen min for tiden.
Skal se om jeg kan finne noe mer interesant til deg over påska jeg....og sende deg ett pristilbud som du ikke kan si nei til :D
teknikeren skrev: Noen som vet av andre forhandlere i strekkningen Trondheim - Bodø?
Ingen...som gir deg like bra priser som du får hos BRS i Trondheim nei...dessverre :D
teknikeren skrev: Andre oppset som fungere "godt" og ikke tar knekken på lommeboka?
PM kommer :)

#96093  av Goose

Tenkte på samme systemmet i T23en min siden jeg alerede har
Lightning audio 12" og Lightning Audio B2.150.2

@lpher. noen meninger? PM meg er du snill :)

#96115  av teknikeren

teknikeren skrev: Har lett som en gal på nettet etter "reperasjons skjema" for en soundstream p203. Min har nemlig "død".
@lpher skrev:Hmmm...den røde lampa skal ikke lyse... Har du forsøkt å koble til bare støm? ...UTEN noen andre kabler tilkoblet?
Shit ikke et god tegn altså? det var jo ikke serlig bra da :D

teknikeren skrev: Kan ikke finne noe mere her som er i budget klassen min for tiden.
@lpher skrev:Skal se om jeg kan finne noe mer interesant til deg over påska jeg....og sende deg ett pristilbud som du ikke kan si nei til :D
Da blir det shopping på torsdag eller fredag :D :D
teknikeren skrev: Noen som vet av andre forhandlere i strekkningen Trondheim - Bodø?
@lpher skrev:Ingen...som gir deg like bra priser som du får hos BRS i Trondheim nei...dessverre :D
Konge! da slipper jeg å dra så langt for å handle :D
teknikeren skrev: Andre oppset som fungere "godt" og ikke tar knekken på lommeboka?
@lpher skrev:PM kommer :)

#96212  av @lpher

teknikeren skrev: Shit ikke et god tegn altså? det var jo ikke serlig bra da :D
Nah...om du har kobla fra alle kabler (bortsett fra strøm/jord/remote offcourse) og det fremdeles er rødt lys...så ligger feile mest sannsynligvis i selve forsterkeren ihvertfall...
teknikeren skrev: Da blir det shopping på torsdag eller fredag :D :D
Nice :)
teknikeren skrev: Konge! da slipper jeg å dra så langt for å handle :D
Yepp...var liksom ideen det ja :)

#96871  av teknikeren

@lpher skrev:
Nah...om du har kobla fra alle kabler (bortsett fra strøm/jord/remote offcourse) og det fremdeles er rødt lys...så ligger feile mest sannsynligvis i selve forsterkeren ihvertfall...
teknikeren skrev: Da blir det shopping på torsdag eller fredag :D :D
Nice :)
Hei :D vill ikke mase men kommer i morgen (torsdag i 1700 tia) etter jobb for åjaandle, noen kurante ting på lager?

**RETTELSE, blir borte en ukes tid uten mulighet for å handle.**

Den helvetes jobben.... ville ha anlegg til helga men men :twisted: :twisted:

#97047  av @lpher

teknikeren skrev:
Hei :D vill ikke mase men kommer i morgen (torsdag i 1700 tia) etter jobb for åjaandle, noen kurante ting på lager?

:D Shit happens :) Det får bli ved en senere annledning da? :)

#97055  av teknikeren

@lpher skrev:
teknikeren skrev:

:D Shit happens :) Det får bli ved en senere annledning da? :)
Kommer innom så fort jeg rekker det, gledet meg til i morgen-> shoppe litt til bilen samt treffen en av karene fra forumet, det må jo komme høyt opp på "knall dag" lista det vettu.
Blir i neste uke en gang... fikk beskjed om å dra nordover å jobbe til jeg ble ferdig, det er nedtur det.

#99606  av teknikeren

Å hallo, har vært å handlet hos @loher og må bare få si at jeg har sett lyset når det gjelder anlegg til bil, kjøpte rockford og det er det villeste jeg har hatt bilen, og det jeg kjøpte var ikke akkurat versting utstyret!

Anbefaler rf sterkt :D og brs selvfølgelig.
Sist redigert av teknikeren den 11 apr 2005 13:21, redigert 1 gang totalt.

#99988  av chris

teknikeren skrev:Å hallo, har vært å handlet hos @loher og må bare få si at jeg har sett lyset når det gjelder anlegg til bil, kjøpte rockford og det er det villeste jeg har hatt bilen, og det jeg kjøpte var ikke akkurat versting utstyret!

Anbefaler rf sterkt :D og bsr selvfølgelig.
hehe ;) BRS heter det! ;) :D

#99994  av teknikeren

chris skrev:
teknikeren skrev:Å hallo, har vært å handlet hos @loher og må bare få si at jeg har sett lyset når det gjelder anlegg til bil, kjøpte rockford og det er det villeste jeg har hatt bilen, og det jeg kjøpte var ikke akkurat versting utstyret!

Anbefaler rf sterkt :D og bsr selvfølgelig.
hehe ;) BRS heter det! ;) :D
oida... Beklager, rette opp nå :oops:

#100009  av Goose

Hva kjøpte du nøyaktig og pris det kom på?