TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjempe treff 2005

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #97083  av sw20

noen som vil bli med å koke ihop eit treff for ts folk på den nedre
del av landet i sommer..

dombås eller bjorli eller lillehammer kansje.... trondheim.. eller

ser det e få som har melt seg på til mo i rana... noe som e syns e domt.. men det e jo sikkert mange som syns det e langt å kjøre....

DETTER ER IKKE EIT FORSØK PÅ Å ØDELEGGE LANDS TREFFET!!!!!!

håper noen er med..... Lyst å møte gjengen på eit reint toyota treff

#97085  av FireWalk

hadde vært kjekt med et TS-OGN treff... skal jo muligens på gatebil, men der er det jo ikke noe rendyrket TS-OGN treff inad på gatebil såvidt jeg har fått med meg, så da blir det jo svært vanskelig å lokalisere "gjengen" der nede...

hadde vært kult med et treff litt mer sentralt beliggende for oss på vest og sør landet også... blir som du sier litt langt å kjøre syntes jeg... :?

#97090  av FireWalk

ah, så den posten nå :) ikke like lett å holde oversikt alltid... er glatt med på det der jeg :)

#97091  av sw20

oy.... såg ikke den der e ......

men da e vi på tur...

blir uanz ei hotell helg på meg i trondheim.. sp da håpe e på å treffe mest mulig ts ere da????????

#97103  av CelicaTurbo

jøss, her på forumet har vi tydelighvis et problem med at folk ikke gidder å følge med på de diskusjonene som har vært. Det ble i høst diskutert at det skal være ett nordre og ett søndre treff i 2005 og to komiteer ble etablert for dette. Nå er det altså annonsert to treff på forumet, hvor det ene i juni har spesifikke planer og priser tilgjengelig, mens treffet i august fremdeles er noe uklart med unntak av at det kommer til å bli et treff og ca hva som kommer til å skje der men det er nå jammen det synlig nok i forumet at et treff for søringer er under planlegging :roll: Så, det er egentlig bare to sannsynlige forklaringer til hvordan folk kan unngå å se dette:

1: dem bruker "vis nye poster siden siste besøk"-linken men oppdager ikke vet ett eneste besøk i forumet at det er aktiviteter i diskusjoner med emner som "Landstreff Nord 2005" eller "Sommertreff på Dagali i august"? :shock:
2: dem bruker ikke "vis nye poster siden siste besøk"-linken og er ikke nok interessert i å treffe likemenn/kvinner til å sjekke innom "Treff/møter"-kategorien på forumet minst en gang i kvartalet og se de annonserte postene på toppen av listen av diskusjoner? :shock:

Det er rett og slett latskap og går dere glipp av treff som er annonsert et halvår i forveien har dere bare dere selv å takke.. :roll:

#97107  av kennethx

CelicaTurbo skrev: Det er rett og slett latskap og går dere glipp av treff som er annonsert et halvår i forveien har dere bare dere selv å takke.. :roll:
Så enig så enig!

#97113  av chris

Enig med CelicaTurbo.. ellers må jeg jo også få nevne at jeg synes det er litt rart at dere fra Ålesundsområdet synes det er for langt til Mo i Rana, men grei avstand til Dagali.. det er jo ganske like avstander det er snakk om. Dette landet er så fordømt langt, at det lar seg ikke gjøre at det skal være i nærheten for alle..
Selv har jeg lyst på begge treffene jeg :D Men nå først er det Mo som gjelder, har allerede ordna meg fri fra jobben fredag den 10.

Og det er da ikke så få fra ts-ogn som har meldt seg på treffet i Mo ? Synes det virker som det er en del jeg?

sw20: vi trøndere er alltid mottakelige for ts-ogn-besøk :D

#97115  av CelicaTurbo

det er 31 påmeldte til nordtreffet hittil så jeg tror nok at det blir et ganske bra treff for dem som drar dit.. i tillegg blir jo det jo mye aktiviteter arrangert av sommertreff.no i området også da. Prisene for kjøringen på banen hele helgen er jo grisebillig og vel verdt turen alene :D Men, det blir trolig ikke til at jeg selv drar oppover, jeg synes ikke at det er for langt men jeg er på flyttefot de dager og jeg tror ikke samboeren lar meg slippe unna all flyttesjauen :wink:

#97131  av FireWalk

er ingen ekspert på Geografi jeg.. men det er jo veldig fine veier fra Ålesund og nedover mot sørlandet og til Oslo... Det er fult mulig å kjøre fra Ålesund til Oslo på 6-7 timer.. Til gjengjeld tar det jo ca 4 timer til Trondheim.. 2 timer mindre enn til Oslo, til tross for at Oslo er mye lengre... Dette kommer vel av at det er generelt dårligere veier oppover til trondheim enn til Oslo. Og muligens ferger også? (skal ikke si noe sikert siden jeg ikke har kjørt dit før) men om det er dårlige/svingete veier oppover til Mo i rana så vil det jo ta ganske lang tid.. så om man plusser på 4-5 timer ekstra fra trondheim, så blir det jo en ganske lang tur faktisk.. Det tar f.eks lenger tid å kjøre fra Ålesund til Bergen enn fra Ålesund til Oslo. Det kommer helt ann på veiene... og som vi alle vet, veiene i dette landet er ikke like gode over alt.. det virker som om 90% av vei budskjettet blir brukt i Oslo området der politikerene bor.. der er et flotte 4 felts motorveier over alt.. mens i store deler av resten av landet er det hullete svingete veier som an ikke kan holde fartsgrensen på engang..

men igjen.. aner ikke hva slags veier det er oppover mot nordnorge da siden jeg aldri har kjørt der.. det blir litt spekulasjoner fra min side bare.. 8)

Dette landet er faktisk utrolig langt ja.. leste et sted at om man hadde "brettet" landet fra sørligste punkt og nedover i europa, så hadde enden av landet vært i Roma ca... det er ganske langt... :)

#97167  av Maverick

FireWalk skrev:er ingen ekspert på Geografi jeg.. men det er jo veldig fine veier fra Ålesund og nedover mot sørlandet og til Oslo... Det er fult mulig å kjøre fra Ålesund til Oslo på 6-7 timer.. Til gjengjeld tar det jo ca 4 timer til Trondheim.. 2 timer mindre enn til Oslo, til tross for at Oslo er mye lengre... Dette kommer vel av at det er generelt dårligere veier oppover til trondheim enn til Oslo. Og muligens ferger også? (skal ikke si noe sikert siden jeg ikke har kjørt dit før) men om det er dårlige/svingete veier oppover til Mo i rana så vil det jo ta ganske lang tid.. så om man plusser på 4-5 timer ekstra fra trondheim, så blir det jo en ganske lang tur faktisk.. Det tar f.eks lenger tid å kjøre fra Ålesund til Bergen enn fra Ålesund til Oslo. Det kommer helt ann på veiene... og som vi alle vet, veiene i dette landet er ikke like gode over alt.. det virker som om 90% av vei budskjettet blir brukt i Oslo området der politikerene bor.. der er et flotte 4 felts motorveier over alt.. mens i store deler av resten av landet er det hullete svingete veier som an ikke kan holde fartsgrensen på engang..

men igjen.. aner ikke hva slags veier det er oppover mot nordnorge da siden jeg aldri har kjørt der.. det blir litt spekulasjoner fra min side bare.. 8)

Dette landet er faktisk utrolig langt ja.. leste et sted at om man hadde "brettet" landet fra sørligste punkt og nedover i europa, så hadde enden av landet vært i Roma ca... det er ganske langt... :)
Jeg kjører Kristiansund - Trondheim en gang hver måned og veiene er kjempefine på sommeren .. Men tror faktisk du skal regne litt mer enn 4 timer fra Ålesund.

Og ja, det er en ferge hvis du skal kjøre den korteste veien :)
Det blir da rute 48 hos MRF, Halsa - Kanestraum.

Alternativt kan du kjøre om Oppdal, men da må du legge til enda en liten time i kjøretid .. :shock:

#97188  av FireWalk

hmm.. ok.. så hvor lang tid tar det fra Ålesund til Trondheim da? 5 timer? har aldri kjørt den strekningen før, så det ble litt vill tipping. Nå er det jo skjelden veiene i dette landet går i en rett linje, men mer som en evig lang S kurve om og om igjen.. så avstanden i praksis blir jo ca dobbelt så lang som i teorien.. :evil:

#97191  av Maverick

FireWalk skrev:hmm.. ok.. så hvor lang tid tar det fra Ålesund til Trondheim da? 5 timer? har aldri kjørt den strekningen før, så det ble litt vill tipping. Nå er det jo skjelden veiene i dette landet går i en rett linje, men mer som en evig lang S kurve om og om igjen.. så avstanden i praksis blir jo ca dobbelt så lang som i teorien.. :evil:
Det er normalt å regne 3,5 timer fra Kristiansund til Trondheim.
Fra Kristiansund til Molde tar det ca 1 time. Da er vi oppe i 4,5 timer.
Pluss på den tida du bruker fra Ålesund til Molde, så er du i mål ..

Dette er med hastigheter hvor du kjører mer eller mindre lovlig, vel å merke ..

#97199  av Speeder

CelicaTurbo skrev:Det er rett og slett latskap og går dere glipp av treff som er annonsert et halvår i forveien har dere bare dere selv å takke..
Dette må da ha noe med intresse og gjøre, samme om man bruker 'se nye innlegg' eller hver enkel kategori.

På forumer som jeg ikke frekventere så ofte som dette, er 'Treff og Møter' noe av det første jeg sjekker. Men så er ogse biltreff endel av min hobby, og mye av sommeren går med til det.

De som er her inne med jevne mellomrom, og har lyst til å dra på bil(toyota) treff, kan ikke unngå å ha fått med seg treffet i nord. Sør har ikke ligget ute såå lenge så det kan 'nesten' unskyldes :D