TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• høytalere i GT4 91 mod

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #97628  av Elzin

jeg lurer på hvilke størrelser det er på di forsjellige høytalerne i celicaen, jeg har 10 speaker system. skal det også egentlig være en hatte hylle i celicaen? jeg har ingen!

nå har jeg noen 5¾" front system som jeg legger til ett bilde av. har også noen tweakers men dem er ikke med på bilde. di har jeg sjekka at ikke passer :/ så må tilpasses
Vedlegg
100_0301.jpg
100_0301.jpg (649.72 kiB) Vist 2450 ganger

#97638  av GT_rider

Send pm til @lpher. Han har visst hatt celicaGTi, sikkert samme størrelsene i begge modellene, så det kna nok han svare på. ang hattehylle. Ja det skal være hattehylle i celica, ei svart tynn ei.

#97646  av Elzin

da ble det enda en ting på listen over ting som må lages ;)

#97682  av CelicaTurbo

skal være hattehylle i celicaen, men det er ingen høytalere der og ikke bør du plassere noen høytalere der heller for du har plenty av andre bedre steder å plassere dem.. Angående størrelsen på orginalhøytalerne og på hva som passer i din bil så foreslår jeg at du bruker forumets søkefunksjon for en gang skyld, både jeg (hva standard størrelse er) og alpher (hva som passer) har svart på slike typer spørsmål uttallige ganger tidligere..

#97851  av Elzin

beklager dette, er ny på forum og slikt. skal prøve å bli flinkere med å bruke søk funksjonen

#98327  av @lpher

Har sendt deg PM...meeeen...for å være høflig så kan jeg ramse opp følgende: (kan jo hende det er andre som lurer på dette også :D)

Front diskant:
0,75" orginalt ved innsiden av speilhuset :) Her er det NULL problem å montere opptil 1,1" diskanter :)

Front mellomtone:
I dashbordet...som peker omtrent rett i knærne :D Om du, slik som du, har høytalerplassering i dørene...så vil jeg anbefale å ikke benytte denne plaseringa AT ALL :D Plassering...størrelse er helt feil... :)

Front mellombass:
6,5" i døra. De originale innfestningene må gjøres "bedre" for ett bra resultat :)

Rear diskant:
0,75" på hver side av hattehylla pekende fremover...ikke så ille rent kydmessig...i motsetning til hva man skulle tro om denne plasseringa :D

Rear mellomtone/mellombass:
6,5" i sidene bak....i portede (ubekreftet) kasser....genialt...gir 6,5" den ekstra lille snerten de trenger for å kunne spille "helt ned"...for å møte subben :) At ett godt 6,5" sett faktisk REELT spiller pent ned i 50Hz her er null problem :D
 #98333  av @lpher

Elzin skrev:jeg lurer på hvilke størrelser det er på di forsjellige høytalerne i celicaen, jeg har 10 speaker system. skal det også egentlig være en hatte hylle i celicaen? jeg har ingen!

nå har jeg noen 5¾" front system som jeg legger til ett bilde av. har også noen tweakers men dem er ikke med på bilde. di har jeg sjekka at ikke passer :/ så må tilpasses
Behold FNQ settet ditt du....in fact...skal jeg være helt ærlig her...så VET jeg at...om du hadde fått tak i ett 6,5" FNQ-kit til (for montering bak)...at det kommer til å spille skjort av det meste! :D I know i did...med de høytalerne! :D

Hmmm...om dette høres interesant ut...kan jeg forhøre meg litt om det er noen som har slike brukte liggende? :)

Disse er også a piece of cake å montere bak i Celica...da de har veldig liten monteringsdybde takket være neodymiummagnet...som needless to say er med på å gjøre settet dyrt :)