TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "Tumpa-tumpa-tumpa-tump"

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #97737  av TurboKnut

(Kort situasjonsbeskrivelse)

Supra som kjører fort - sjåføren = 8) og tror han er uovervinnelig...
Gir på gjennom svinga og biter tenna sammen. Knokene på hånda er hvite fordi man holder seg fast i rattet.... - ut på langstrekka, kickdown og tøøøøøøøøøøøøøøøøøøøm girkassa og speedo'n...
Sjåføren = :D

Så: "Tumpa-tumpa-tumpa-tump" - mens speedo-nåla fortsatt er nært "Exit'n"

Merkelig lyd i bilen og risting i rattet....
:shock: "Nei-nei-nei- dette høres dyrt ut....."
Bremse ned og stoppe....
...undersøke...

:shock: :shock:

Resultatet ser dere under....

Husk... Hastighetsindexen på dekka BETYR noe... Her var det vel sekunder om å gjøre.
Vedlegg
167_6727.JPG
167_6727.JPG (44.89 kiB) Vist 3787 ganger
167_6725.JPG
167_6725.JPG (46.1 kiB) Vist 3744 ganger
167_6724.JPG
167_6724.JPG (56.77 kiB) Vist 3815 ganger

#97739  av sw20

tror du har en liten kul på dekket ditt????

men det e kansje e som tar feil.... for det der...

offf......har du gullhår eller.....

nei prøver å få fram noe her.. men har ikkje ord..... :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

#97740  av lexusmann

:shock: :shock: :shock: :shock:
Holy shit!!!! Det der så farlig ut ja.....Tror KANSKJE det blir et dekkbytte, hehe... :wink:

#97741  av Morten

Huttetu :shock:

Godt det endte bra! Sitter nok en liten klump i magen neste gang du er på Autobahn etter den opplevelsen vil jeg tro... :?

#97744  av Erlend

Tror endelig at dekka dine har kommet i puberteten, TurboKnut :mrgreen:
Var en sinna kvise der iallefall ;)

Hvorfor tror du at det var hastighetsindeksen som gjorde det? Var dekket spesifisert for lavere hastighet enn det du kjørte?

Bra at alt gikk bra da, kunne gått riktig ille dette ser det ut til...

#97747  av The Doctor

Hvor fort gikk det?

#97748  av tbergstad

Skumle greier!.. Dette skjedde med celican min ifjor og etter hjulbytte..

#97781  av CelicaTurbo

Jøss ja, men absolutt et bra skrekkeksempel som illustrerer hvor viktig det er med dekk av korrekt hastighetsmerking. Og, det vil også si: det er absolutt ikke å anbefale at dere tester toppfarten eller på annet vis kjører ekstremt fort når dere har vinterdekk på bilen ettersom disse dekkene så godt som aldri (eller aldri overhodet?) har tilfredsstillende hastighetsmerking ;)

#97801  av Tor

Oh, trodde hastighetsmerking var noe tull jeg :( Var er seriøs kul det der ja. Kunne fort kostet deg livet.

#97814  av @lpher

Feck me sideways...det dær var IKKE bra... Upside er selvfølgelig at dekket holdt da :) Z/W-merket?

EDIT: JDM- Supra dette ja? :) ..og i og med at disse bilene har sperre på 180kmt så er det altså putta på S eller T-merked dekk eller? Iiik! :D

#97817  av TurboKnut

Det var ikke meg som kjørte (jeg kjører som en prest jeg :roll: :roll: ) og dekket stod på en JDM-Supra som var ute på en liten prøvetur. Hvor fort det gikk vet jeg heller ikke, men jeg har vel en mistanke om at fartssperra var innkoblet en liten stund.

Men; en liten reminder i alle fall:
Don't drive faster than your guardian angel can fly..

#97824  av Kjelliken

:shock: det må jeg si var lucy altså.. ser ikke helt bra ut det der nei.. :?

#97973  av CelicaDeath

fy faen....bra det der gikk bra.

#97978  av GT_rider

Oiii.. :shock: :shock: Den der var stygg ja :shock: Godt han klarte å stoppe i tide. Tenker meg konsekvensene av en dekkeksplosjon i den farten der ja :roll:

#97994  av @lpher

Kjelliken skrev::shock: det må jeg si var lucy altså
Hvem er Lucy? :D Hun som kjørte? :D