TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• skal kjøpe dekk nÃ¥

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #98394  av CelicaDeath

Nå skal jeg bort til sharif etterpå, skal ha meg 18"....hva burde jeg ha? I bredde?

225 bak og 215 forran? noen som har noe peiling på hva som einer seg her? Bilen er senka 30 mm. kjaprt svar, er deere greie! Skal bort ditt kl 11:30
 #98398  av Dice

CelicaDeath skrev:Nå skal jeg bort til sharif etterpå, skal ha meg 18"....hva burde jeg ha? I bredde?

225 bak og 215 forran? noen som har noe peiling på hva som einer seg her? Bilen er senka 30 mm. kjaprt svar, er deere greie! Skal bort ditt kl 11:30
Vet ikke helt hva som passer for Celica, men er det igrunnen tillatt med forskjellig størrelse foran og bak??

Hadde vært kjekt om du fikk noen priser på forskjellige kombinasjoner, og legg prisene ut her :D

#98404  av kaimagne

Celica har opprinnelig samme bredde foran og bak på alle sine modeller. Jeg ringte til Biltilsynet for å høre hva som er lov. De sier at i forskriften står det at frem og bakaksling skal ha samme størrelse på dekkene. Det eneste som gir unntak av dette, er hvis importøren av bilen (Eksvis Toyota Norge) har godkjent bilen med forskjellige dimensjoner.
Han sa at det er et fåtall biler som har forskjellig dimensjon, Porsche, noen BMW'er og Mercedes'er, men hverken MR2 eller Celica hadde dette.

Men man kan jo prøve seg da... ;)

#98405  av Azrael

Min MR2 og de fleste andre jeg har hørt om kommer med forskjellig dimensjon bak og foran. Min står godkjent med 195/55/15 foran, og 225/55/15 bak...

#98407  av kaimagne

Og dermed kan vi da konkludere med at Toyota har godkjent at MR2 har forskjellige dimensjoner foran og bak.

Uansett, hva som står på bilen er knekkende likegyldig, det er vognkort som gjelder i tekniske kontroller.

#98410  av Azrael

Ja, selvsagt. Glemte å skrive at det står det i vognkortet :oops:

#98429  av CelicaDeath

greit nok det. men det er rimelig lite aktuelt at jeg kjører ut derfra med 195 :P

#98430  av CelicaDeath

fy faen gleder meg som ei jævla unge :D Tar med kamera og tar noen bilder :)

#98456  av Goose

ambefaller deg ikke a kjore pa 225.
Kjorte i fjord og utennom at det satt noe !@#!@# pa veien sa ble det helsikes mye sporing og dekkene slites veldig raskt.

Skal ha 215 i ar :roll:

#98473  av CelicaDeath

takk for tipset, kjører 215 i år jeg oxo da :)