TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Falken FK-451 eller Kumo KU31?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #100067  av MacBain

Skal kjøpe nye dekk i morgen.
Valget står mellom Falken FK-451 og Kumo KU31. Falken dekkene er ca 1500,- billigere(Shariff's :)).

Noen som anbefaler disse?

#100079  av Speeder

Har ikke noe å utsette på Falken dekkene, men har ikke testet disse på de helt ekstreme ting. Da jeg kun hadde de på vectra'n min. Eneste jeg har litt å utsette på, er egenskapene på våt vei.

#100091  av ST182

har falken dekka selv og har vært kjempe-fornøyd med de.
De er gode både på tørr og våt vei.. eneste er at de slites fort, etter min mening ihvertfall. Også er de vel ikke av de mest støysvake dekka.

Men jeg er ihvertfall godt fornøyd med de.

m.v.h
kenneth

#100114  av mr_2

ST182 skrev:
De er gode både på tørr og våt vei.. eneste er at de slites fort, etter min mening ihvertfall.

Det er vel ikke noen sammenheng mellom slitasje og høyrefoten din kansje? :D

#100320  av ST182

mr_2 skrev:
ST182 skrev:
De er gode både på tørr og våt vei.. eneste er at de slites fort, etter min mening ihvertfall.

Det er vel ikke noen sammenheng mellom slitasje og høyrefoten din kansje? :D

hehehe joa er vel store muligheter for det ja.. men de falken dekka slites faktisk unormalt fort synes jeg.

Men de sitter som f... i svingene på varm tørr asfalt ihvertfall :wink:

kenneth

#100332  av celicat23

Har hatt yokohama og pirelli (p-zero) dekk før, men etter at jeg prøvde falken dekk så har jeg aldrig kjøpt noe annet. Er kjempe fornøyd, både på tørt og vått. På tørt føre så syns jeg pirelli dekkene og falken dekkene var like gode (yokohama var noen søppel dekk), men i regn så syns jeg falken dekkene er bedre enn pirelli.

#100339  av GT4 CS

Min erfaring er og styre langt unna falken dekk om du skal kjøre gris, de rett og slett stinker ved aktiv svingkjøring pga de blir så varme at det føles som du har pungtert og på toppen av det hele blir bilen vinglete og får lite veigrep. Men det andre merket du nevner har jeg faktisk hørt masse godord om :D
 #100356  av Andre

MacBain skrev:Skal kjøpe nye dekk i morgen.
Valget står mellom Falken FK-451 og Kumo KU31. Falken dekkene er ca 1500,- billigere(Shariff's :)).

Noen som anbefaler disse?
Kjøpte nye bakdekk og byttet ut Falken dekka med Kumho 712 (2 stk ZR17 235x40 90W for kr 1400,- hos Dekksentralen). Til sammenligning så syns jeg Falken dekka satt litt bedre i svingene under normale forhold og tørt føre mens Kumho dekkene er klart bedre på vått føre.
Syns også at falken dekka hadde stor dekkslitasje.
Sjekka også 712 opp mot KU31 og det ser ut for at KU31 ligger litt under 712 på alle testene foruten vannplaning i sving.
:?