TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • spørsmÃ¥l (Noen som veit noe om denne bilen?)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #100455  av CelicaDeath
 
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 665&pos=39

Noe som veit noe om denne bilen, evt tuning som kan modifisere bilens krefter uten alverden av kostnader.

bilen har eksos anlegg og luft intak klargjort til turbo ble det oppgitt..
ca 150HK ble oppgitt...

all info taes i mot med intresse !!!!

 #100471  av Erlend
 
156 hk er iallefall standard på disse bilene. Muligens han har fått mindre hvis han har eksosanlegg klartgjort for turbo faktisk... så 150 kan vel stemme det :)
Et skikkelig luftfilter kommer ikke til å øke ytelsen på 3SGE'n noe særlig, men du ser nok på litt hurtigere respons (og kanskje litt ekstra lyd da).

Chiptrimming kommer heller ikke til å gjøre så mye for 3SGEn, siden chipen som sitter i bilen allerede henter mye ut fra motoren. Datasprut vil derimot gjøre en del, i bytte mot at motoren slites raskere såklart (men det tar vi jo for gitt).

 #100472  av Dalan
 
Sitter en 5SFE - 2,2l i denne Erlend.. :)
 #100481  av Maverick
 
CelicaDeath skrev:http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 665&pos=39

Noe som veit noe om denne bilen, evt tuning som kan modifisere bilens krefter uten alverden av kostnader.

bilen har eksos anlegg og luft intak klargjort til turbo ble det oppgitt..
ca 150HK ble oppgitt...

all info taes i mot med intresse !!!!
Etter den lille erfaringa jeg har og etter tips fra andre så er det ingen snarveier til økt effekt. Det koster penger og er en del arbeid hvis du skal ha merkbar effekt.
Du kan selvfølgelig skifte luftfilter og eksosanlegg, men dette gir strengt tatt ikke noen kjempeeffekt.

For å merke effektøktning så er det vel strengt tatt bare turbo, skifte av kamaksler og justere plenty i motoren som gir effekt. Og det tar tid og det koster penger.

Det er MANGE som viser til linker og tester med chipper og dingser som skal gi så så mange hk, men den generelle regelen "Ser det for godt ut til å være sant, så er det gjerne det" gjelder absolutt med motortrim.

Dette er ikke for å skremme deg, men det er bare en vei å gå for å få effekt. The hard way :)

 #100484  av CelicaTurbo
 
jeg ville ihvertfall ha undersøkt litt mer hva det vil si at bilen har eksos og innsug klargjort for turbo for det høres passe jalla ut.. dvs, jeg vil ikke kalle bilen "klargjort for turbo" med mindre den har eksosmanifold for turbo montert, men hvordan i all verden er det da løst at turboen ikke er tilstede i eksosanlegget lengre?

 #100505  av Erlend
 
Dalan skrev:Sitter en 5SFE - 2,2l i denne Erlend.. :)
Damn! Så det nå... 2,2 liter ja. Sånn går det når man ikke finleser alt :)
Det er den amerikanske motoren som har litt mer dreiemoment men ikke like høyt hk-tall det, er det ikke?

 #100633  av Neemi
 
Lei bilen din allerede CelicaDeath?

 #100647  av Mr2stord
 
lar seg gjere og ha alt klart for turbo, men at sjølve turboen ikkje er montert. Men da er jo helst folk som skal ha ein bil godkjent som gjere slikt. Dette høyres jo heilt på tur ut.

 #100747  av CelicaDeath
 
nei nei er du gal...hjelpert bare sjefen kjøpe bil :)

Han er ute etter en bil med krefter!

DET SKAL BLI TOYOTA ;)

 #100756  av mr.two
 
Og skal du ha turbo på den bør man vel sette inn noen lav-komp stempler, kanskje ?