TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhalling av motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #100513  av FireFox

Hvis jeg setter inn motoren for overhalling på toyota, eller noe annet sted, hva blir da gjort? og hvor mye vil det koste sånn ca?

#100516  av MR2turbo

hmmm.... kansje best å ringe verkstedet du vil sette bort jobben til og høre med dem? ;) De vet nok prisen :)

hvilken motor har du i bilen?

#100532  av FireFox

Er vell 3S-GE motor? 2.0L GT

#100535  av GT_rider

FireFox skrev:Er vell 3S-GE motor? 2.0L GT

Det vet vel du best :wink:

Mitt tips er å ta gulesider fatt, og ringe alle verksteder som står der. Kan spare litt på det, akkurat som med forsikringen.

Og forhør deg litt rundt, viss det er noen mekanikerer som blir anbefalt av andre.
har jo TOYPARTS, men det blir vel kanskje litt langt??

#100553  av MR2turbo

oki :) er jo endel her på forumet som har mr2 motorer, som de har tatt ut av bilene sine... hvis du setter på litt utvendige deler fra din glir denne rett inn ;)

#100576  av ST182

Er faktisk billigere å hente seg en motor fra en høgger i sverige enn å la verkstedet ta overhaling på den du har. :wink:

Har bestillt en 3sge motor til min -90 mod celica nå fra en høgger i sverige, kosta meg 5000,- for en motor som har gått 80.000km. Toyota skulle ha minst 10.000,- for å overhale min motor som da har gått 225.000. :shock:

Penger å spare hvis du greier å bytte motoren selv.

m.v.h
Kenneth

#100600  av FireFox

hmm... okey..

Toyotaparts holder til hvor?

#100610  av GT_rider

Ã…sane utenfor Bergen.

#100653  av Mr2stord

ja eg meiner og at da ikkje er god butikk og fikse på eldre motorer. Mykje bedre med ein brukt motor fra ein mr2. Litt meir rå bil og, etter på :lol:

#100846  av FireFox

Mr2stord skrev:ja eg meiner og at da ikkje er god butikk og fikse på eldre motorer. Mykje bedre med ein brukt motor fra ein mr2. Litt meir rå bil og, etter på :lol:

Trodde det var samme motoren som satt i 86 mod mr2 jeg :roll:

men uansett: Toyotaparts, er det billigere? eller?

#101784  av Soppen

Jeg har overhalt min glem det med ti tusen skal du overhale motor på verksted kommer det på mye mere enn ti tusen. Jeg har gjort alt selv siden jeg er mekaniker på et toyota verksted. og bare deler til min er 15000 + jobben. Billigere å få tak i noe brukt får mye mer for pengeene. Så finnes det jo steder der de tar motoren din i bytte. blir billigere da. Men ringe litt rundt skader nok ikke. Du vil få sjokk på de forskjellige prisene.

#101792  av GT_rider

Send han en pm her inne, eller gå gå inn på http://www.toyparts.no og send han en mail. Kan ikke gi deg noe mere konkret.

#101796  av TOYPARTS

Har en 3sge liggende, denne er nyoverhalt og alt ok, kom med bud, kan ta den med meg til oslo til helgen, kjører herfra på fredags kvelden, og da kan du få den på lørdag tidlig om morgenen, eller sent på dagen.