TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 MK2 92mod til 70.000,- Bra kjøp?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9232  av kake

Har vært og sett på en bil nå, det er en 93mod i følge eieren (men, registrert i 92), han skulle selge til hbo 80.000, men jeg fikk prutet ned til 70 da jeg påpekte litt mangler på bilen. Den har gått 121.000km på nåla, han kjøpte den fra TGbil for 149.000 for 2 år siden.

Var og prøvekjørte den litt rundt i sentrum i byen (var ikke over 80km/t liksom), den virket grei, bortsett fra at viftereima ula og det kom en stygg ulyd/risting fra høyre forhjul da jeg bremsa, aner ikke hva det kan være, hjullageret var byttet.

Den så ikke noe pent vedlikeholdt ut, møkkete innvendig/utvendig/motorom og noe småtteri noen steder i lakken, reservehjul manglet, rattet var helt utslitt, og det var et par hull i førersetet, t-taket lakk litt på førersiden og døren ville ikke stå helt oppe da den sklei igjen, men passasjerdøren var bra. Felgene var noen jalla 15" stålfelger. Jeg så at motoren svettet litt på høyre side, og han sa at motoren brukte litt olje. Han hadde ikke stort greie på bil, men han sa 3-4 kanner i året :roll: Og det jeg syntes var litt rart, var at kanalen var svart, mens resten av bilen var rød. Jeg trodde at fra 93 og utover var den i bilens farge? tror dere at det har vært rust der, eller skal det være sånn? For å si det på en annen måte, så tror jeg mange på forumet her hadde ristet litt på hodet om de hadde sett den mr2'en, for den er ikke akkurat noen "magnet" slik den så ut!

Men tar man feilene til side, er ikke 70.000 veldig billig for en slik? Jeg tenker på og ta den til en naf test og få sjekket den der, men hva tror dere? er veldig usikker, og får han ikke avgjørelse fra meg innen fredag, så selger han bilen til innbytteforhandler.

#9240  av CelicaTurbo

70.000 er virkelig billig, men det er gjerne en grunn for det også da. NAF-test er nok en fin trygghet men de finner nødvendighvis ikke allt. Ellers, nederst på 92+ modellene er det fremdeles svart, men listen på siden av bilen skal være i samme farge, samt at det skal være en kort girspake som er bare et par cm høyere enn neven din, og i fronten skal det være en en svart plastleppe nederst som stikker fremmover, omtrent som på dette bildet av Chris sin bil:

Bilde

og ikke en slik avrundet og kortere leppe som på Vidar sin bil:

Bilde

Det er greie måter å se om det er en 92+ modell, selv om dette kan monteres på tidligere modeller så er nok ikke det gjort på så veldig mange biler.. ingen som jeg vet om egentlig.

#9242  av Morten

Ellers kan vel et nedslitt ratt tyde på at bilen nok er gått en smule mer enn 121' vil jeg tro. Ulyd/risting fra høyre forhjul når du bremser kan muligens tyde på skeiv bremseskive.
Ut fra det du sier er det jo en del å fikse, men kanskje planen er å kjøpe for 70' fikse for f.eks. 30' og ha strøken bil for 100'?
Uansett, NAF-test anbefales, så slipper du kjipe overaskelser!

#9256  av kake

Da har jeg bestilt naf-test, fikk time på mandag så da blir det spennende :) Kanskje jeg kan få prutet ned til 65k også. Jeg mener den hadde en sånn frontleppe lik den på Chris sin bil, og kort girspak hadde den.
Morten skrev: Ut fra det du sier er det jo en del å fikse, men kanskje planen er å kjøpe for 70' fikse for f.eks. 30' og ha strøken bil for 100'?
Uansett, NAF-test anbefales, så slipper du kjipe overaskelser!
det er planen, så lenge pengene rekker, har tenkt å gjøre en del, 17" hjul, stereo, momo ratt, gir, matter, innstegslister osv...blitz filter, nye seter, recaro kanskje eller originale skinnseter hvis det går ann å få tak i, noen som vet? (det sitter stoffseter i bilen nå).

#9259  av Christian

Tror nok du bør forberede deg på i finne mer på naf testen, bilen virker jo noe sliten etter det du forteller :)
Skinnseter er ikke det letteste å få tak i, men du finner nok noen om du leter litt. Er du seriøs kan du få omsydd stoffsetene dine, kjenner en kar som gjør veldig bra arbeid :wink:
Nytt/brukt ratt kan du få kjøpe av meg om du vil, må bare skaffe meg et nytt selv først :)
Når det gjelder den kanalen har det nok vært noe rust der ja, ingen som lakker kun kanalen i en annen farge enn bilen, ser jo ikke akkurat pent ut :wink:

:oops: Jada, jada, jeg veit at jeg hadde sort matt i 1år, men de er nylakka nå :oops:

#9262  av CelicaTurbo

om ikke NAF kommer med så alt for mange overraskelser til så tror jeg dette kan være en grei pris for bilen, om du gjør slik som Morten foreslår å bruke en del penger på fiksing så blir jo totalprisen noe høyere, men fremdeles gjerne en bra pris for en god bil (etter all fiks).

men prøve å sikre deg mot overraskelser ihvertfall :)

#9304  av kake

Da kan det like vel være det samme...

Hadde bestilt naf-time kl. 12 idag, jeg hadde tatt meg fri fra jobben og all ting, jeg avtalte det med eieren på fredag og vi skulle møtes. Men, når han verken tar telefonen eller møter opp! :evil: Da tror jeg ikke jeg gidder å mase mer med han, er man så sløv er sikkert bilen i samme stand... :?

#9320  av CelicaTurbo

vel vel, det sier nok så da er det bare å glemme den bilen ja, kjipt, men, det var nå en vesentlig sjangs for at den bilen der hadde skapt en del bekymringer før den hadde blitt bra..

#9966  av kake

Nå har bilen dukket opp hos en forhandler i Oslo, jeg kjente igjen reg.nummeret. De har iallefall greid å polere den.

http://www.finn.no/finn/car/object?id=3 ... s=23&rub=2

95.000, lurer på om han for solgt den...sete/ratt er utslitt på 122' km. Kanskje det skulle være 322' km :D Tipper han fikk rundt 60-70' i innbytte.

Glad jeg endte opp med en mye bedre bil :) Kostet riktignok det dobbeltete, men pytt... :wink:

#9969  av Burnout

jeg mener defintivt at den er verdt 70.000 har aldri hørt om en så billig mr2 mkII.Men uansett det er nok et bra Kjøp,og super bil.

#9975  av erling

Vet ikke om vi kan si at det "uansett er et bra kjøp", synes det ser å høres heller tvilsomt ut. Det er som kake sier, 322' km virker nærmere sannheten. Kan være mye rart som bor i den bilen der.. Ser forresten ut som kupëen har blitt brukt til dass for fugler... :o

Bilde

#9990  av chris

"veldig fin bil i god stand".....

den så helt for jævlig ut innvendig.. herregud.. bare se på setet da.. fytterakkern...

Det må være fordi det er en "Traga" :D

-EDIT-
hva er det plastgreiene i gulvet? jeg har da teppe der iaffal.. bare under pedalene at det ikke er teppe

#9997  av CelicaTurbo

bilen var ikke akkurat overbevisende inni nei :shock: Men, dette hadde vært den perfekte bilen for de som ønsket en billig bil som de heller ville bruke litt tid på å fikse til god stand (og dermed hadde prisen økt til den samme som på det ordinære marked, bare spredt over lenger periode), men for de aller fleste er det greiest å heller bruke mer penger i første omgang og kjøpe en bil som ikke har problemer og ser bedre ut..

...og er den bilen virkelig polert? Ser fremdeles ganske stygg ut i lakken da.. bilen ser så dårlig ut at jeg hadde begynt å undersøke om det var sant at det var en 92-93 modell i det hele tatt, eller om det var en 89-90 modell med dobbelt så mange km, men med ny girspake og frontleppe?

#9998  av CelicaTurbo

...og jeg trodde airbag var standard på denne modellen? men mulig jeg tar feil der da, men, denne bilen har definitivt ikke airbag..

#10001  av chris

CelicaTurbo skrev:...og jeg trodde airbag var standard på denne modellen? men mulig jeg tar feil der da, men, denne bilen har definitivt ikke airbag..
Jeg har sen 92, men da var ikke airbag standard ennå iaffal. Er ikke det på min.