TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Radiatorvifta gÃ¥r hele tiden :/

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #102068  av maxgets

Radiatorviftene mine har begynt å gå nå hele tiden bare jeg skrur på tenninga...

Har dere noen forslag til hva det kan være som er feil? kom samtidig som jeg satt inn boostcontrollern :P

#102072  av CelicaTurbo

Er du sikker på at det er begge viftene og ikke kun den ene viften til AC-anlegget? På min st185 kortsluttet jeg kontakten til AC-anleggets trykksensor for å tvinge kompressoren til å koble inn når jeg fant ut at den ikke fungerte (dette for å stadfeste at grunnen til at den ikke koblet inn var lite trykk i systemet), og når jeg gjorde dette så gikk AC-viften konstant så lenge tenningen stod på.

#102082  av maxgets

CelicaTurbo skrev:Er du sikker på at det er begge viftene og ikke kun den ene viften til AC-anlegget? På min st185 kortsluttet jeg kontakten til AC-anleggets trykksensor for å tvinge kompressoren til å koble inn når jeg fant ut at den ikke fungerte (dette for å stadfeste at grunnen til at den ikke koblet inn var lite trykk i systemet), og når jeg gjorde dette så gikk AC-viften konstant så lenge tenningen stod på.
yupp.. er begge.. dro ut relèet til den største vifta(virka det som, blåser og bråker mest vaffal:P) og da gikk fortsatt en til..
Og jeg hadde skrudd av kupevifta.

#102103  av CelicaTurbo

ok, eneste forslaget mitt da er å sjekke feilkoder fra ECU, er jo også mulig at termotstaten til radiator er gåen/wiring brutt og ECU kjører viftene konstant som en sikkerhet, men det er egentlig kun tipping.

#102146  av sindrejl

jeg også sliter med at radiatorviftene suser og går konstant :/ har skiftet relee og alt, men ingenting funker :(

#102231  av maxgets

hehe.. nå har jeg bevist att med en ikkefungerende tempsensor så går viftene hele tiden =)

For som den gode mekanikern jeg er så hadde jeg plugga av temp sensorn for å komme bedre til når jeg monterte bc, det jeg riktignok ikke gjorde var å sett den på igjen :P

Så nå er det løst for meg :D

#102269  av CelicaTurbo

hehe, ja det er bra med en løsning da :)

#102536  av 2fastgt4

fint du fant ut av det.
by the way:hvis giveren nede på radiatoren ryker på celica,eller man har ett brudd i ledningen til den så vil vifta gå hele tiden.
motsatt av andre biler med andre ord.dette får at det ikke skal koke. :D