TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eg har ENDLIG funne en forhandler som kan skaffe GRENRØR!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #102822  av ADHD:-)))

Hei gott folk eg skal kjøpe meg Grenrør eksosmanifoyl og har funne meg ein MEGET bra i USA men di har jo bare til den 2.2L men kan eg baruke den på min S3GE 2L???
Eg fant meg HOTSHOT manifoyl som de blir SKRYTT i sjyene der borte og eg fant den på super tilbud til kun 288$ og di andre begynner på 500$ men eg fimmer ikke noe spesielt info på di som eg jore på HOTSJOT manifoylen som DYNATEST før og ettermontering og 9Hk å 12Nm efekt økning er jo MEGET br den har vunne best aword i mangen blader og reisind miliøer siden 2002!!!
ei TAKKER for all innfo eg kan få!!!:-))) ( ja eg skal bytte resten va eksosen!!!:-)))
Sist redigert av ADHD:-))) den 04 mai 2005 12:01, redigert 1 gang totalt.

#102832  av EilertseN

har du link til der til selger denne manifoiln ?

#102886  av Morten

Tror jeg ville vært 100% sikker på at den var til 3SGE før jeg bestillte den der. Den motoren finnes ikke i USA, og er dermed VELDIG skeptisk på om den vil passe på din motor... :wink:

Ellers er min personlige mening at en 4-2-1 manifold vil være et bedre valg enn en 4-1 manifold på vår motor. (4-1 er vanligvis beregnet for mer enn 8000 omdr...)
 #105322  av ADHD:-)))

JIPPI endelig var de ein som tok mitt ønske og ordna meg ett Pacesetter 4-2-1 Headers GRENRØR!!!:-)
Han har bestilt de til meg fra USA som er tiol CELICA 2.L som han fikser bunnfeste sån de passer til min MRII SW20
Han var klarover de var vankelig og få GRENRØR til MRII GTI 2.L sugemotor men han sjekka me sine forhandlere i USA og di forklarte han att den beste/enkleste måte var og bestiile CELICA GRENRØR og byggeomm bunne sån den pass og de gjør han for meg som god sørvis!!!
Eg tar av meg hatten og BOKKER og NIKKER!!!:-)

Eg tenkte dere andre som har MRII MKII GTI skulle vite att de er ein her i landet som klarer de ingen andre klarer som er og hjelpe å skaffe 2" GRENRØR fom en MEGET gunstig PRIS!!!:-)
 #105349  av CelicaTurbo

ADHD:-))) skrev:Eg tenkte dere andre som har MRII MKII GTI skulle vite att de er ein her i landet som klarer de ingen andre klarer som er og hjelpe å skaffe 2" GRENRØR fom en MEGET gunstig PRIS!!!:-)
javel, sikter du til deg selv i den kommentaren nå, eller sikter du til et ukjent og anonymt norsk selskap her? ;)

men supert du har funnet en kilde for slike grenrør da, jeg har vært nysgjerrig på hva et slikt kan gjøre med effekten på 3S-GE motoren en stund :)
 #105358  av ADHD:-)))

CelicaTurbo skrev:
ADHD:-))) skrev:Eg tenkte dere andre som har MRII MKII GTI skulle vite att de er ein her i landet som klarer de ingen andre klarer som er og hjelpe å skaffe 2" GRENRØR fom en MEGET gunstig PRIS!!!:-)
javel, sikter du til deg selv i den kommentaren nå, eller sikter du til et ukjent og anonymt norsk selskap her? ;)

men supert du har funnet en kilde for slike grenrør da, jeg har vært nysgjerrig på hva et slikt kan gjøre med effekten på 3S-GE motoren en stund :)
EEE nei eg sikter ikke mot noen selskaper her eller i utlandet !!!
de er bare de att eg har LEITA inn og utland for GRENRØR til MRII S3GE motoren men de er jo bare tilgjenglig til turbomotorer og den 2,2,Litermotorer så da eg ENDELIG klarte og finne noen son kunne levere da BLEI eg så fornøyd att eg reinte med att de var virkeli VERD og fortelle omm det!!!:-)
Så eg må vikelig UNDSJYLLE viss de skulle vere noen forhandlere som føler seg troffett!!!

Håper dere forsår MEG!!?

#105412  av CelicaTurbo

ok, men det er jo greit men jeg kan fremdeles ikke se at du har fortalt hvem denne supre forhandleren som har funnet grenrør til deg er da, det hadde gjerne vært kjekt for andre å vite det? ;) Jeg antar at det ikke er hotshot siden de produserer sine egne grenrør så langt jeg vet? :)

#105430  av ADHD:-)))

CelicaTurbo skrev:ok, men det er jo greit men jeg kan fremdeles ikke se at du har fortalt hvem denne supre forhandleren som har funnet grenrør til deg er da, det hadde gjerne vært kjekt for andre å vite det? ;) Jeg antar at det ikke er hotshot siden de produserer sine egne grenrør så langt jeg vet? :)
Vel eg skreir navn på forhandler i tema vor eg skreiv JIPPI endlig en fohandler som kan skaffe GRENRØR!!! og de er

http://www.oddbjornsmotor.no/HEADERS.htm
Eg beklager viss eg ikke skriver og formulerer meg rigtigt EG har STORE lese og SKRIVEVANSKER!!! Så nor eg endelig etter 2veker leiting på nettet ijennom klubbsider og nettbutikker i ENGLAN/USA/ TYSKLAND/ASIA og ikke finner noen mulighter for noen som kann skaffe meg GRENRØR Da blei eg megett lei meg og tenkte att eg hadde valkt feil bil!!!:-( Men eg rinkte ODDBJØRN motor for og høre med hann va hann kunne skaffe av deler og pris på en BEAMS S3GE den 2.l VVTI JDM motoren vor eg fortalte han mitt problem vor vanskelig de skulle vere å fåtaki ett GRENRØR men va sier han JO han viste de var MEGET vavskeli ogskaffe det til MRII MKII S3GE men sku sjekke mulighetene og dagen etter hadde han MEGET GLEDELIG NYHET for meg (og andre att han kan skaffe og ordne de son de passer på S3GE motor:-) DE KALLER EG LYKKE treff og GOD SERVIS!!!:-)

#105432  av Dalan

ADHD:-))) skrev:
CelicaTurbo skrev:ok, men det er jo greit men jeg kan fremdeles ikke se at du har fortalt hvem denne supre forhandleren som har funnet grenrør til deg er da, det hadde gjerne vært kjekt for andre å vite det? ;) Jeg antar at det ikke er hotshot siden de produserer sine egne grenrør så langt jeg vet? :)
Vel eg skreir navn på forhandler i tema vor eg skreiv JIPPI endlig en fohandler som kan skaffe GRENRØR!!! og de er

Eg beklager viss eg ikke skriver og formulerer meg rigtigt EG har STORE lese og SKRIVEVANSKER!!! Så nor eg endelig etter 2veker leiting på nettet ijennom klubbsider og nettbutikker i ENGLAN/USA/ TYSKLAND/ASIA og ikke finner noen mulighter for noen som kann skaffe meg GRENRØR Da blei eg megett lei meg og tenkte att eg hadde valkt feil bil!!!:-( Men eg rinkte ODDBJØRN motor for og høre med hann va hann kunne skaffe av deler og pris på en BEAMS S3GE den 2.l VVTI JDM motoren vor eg fortalte han mitt problem vor vanskelig de skulle vere å fåtaki ett GRENRØR men va sier han JO han viste de var MEGET vavskeli ogskaffe det til MRII MKII S3GE men sku sjekke mulighetene og dagen etter hadde han MEGET GLEDELIG NYHET for meg (og andre att han kan skaffe og ordne de son de passer på S3GE motor:-) DE KALLER EG LYKKE treff og GOD SERVIS!!!:-)
Hvilken type var dette og pris på den da? :)

#105454  av CelicaTurbo

ADHD:-))) skrev:

Vel jeg har sett du har lese/skrivevansker så jeg har nå ikke ment å klage på det, og min hensikt med postene var å forsiktig hinte på at opplysningen om hvem denne leverandøren var ikke var godt synlig for andre brukere av forumet, og det er jo helt sikkert andre her som er interessert i å vite om slikt grenrør er tilgjengelig ;) Men men, jeg så ikke at du hadde skrevet hvem denne forhandleren var i emnefeltet på den posten, og det er kanskje ikke så rart for postenes emnefelt er litt lite synlig så jeg leser det så godt som aldri når jeg ser igjennom diskusjonene her på forumet :lol:

#105519  av FireWalk

Grenrør må vel være den desidert BESTE motor trimmen en kan invistere i på en MR2 GTI, sammen med full eksos, filter og chip vil det nok gi en god del!

#105523  av Elzin

3s-gte har den 4-2-1 løsningen? hvis ikke kunne jeg godt tenkt meg det :P

#105535  av CelicaTurbo

elzin: slike grenrør kan ikke brukes på turbomotorer i det hele tatt, om man kan kalle manifolden vår for noe må det være en 4-2 siden det er to kanaler inn til turboen. Du kan få rørmanifold til våre motorer, men dette gjør man som regel ikke før man monterer store turboer som har behov for mye flyt.

#105596  av ADHD:-)))

FireWalk skrev:Grenrør må vel være den desidert BESTE motor trimmen en kan invistere i på en MR2 GTI, sammen med full eksos, filter og chip vil det nok gi en god del!
Ja de måjo vere meget sorforandrin i forhold til deorginale som eg fikk se på i dag da eg skrudde ut ett halvt bagasjerom me luftfilter komponenter og metta meg ett nytt rør til de nye SUPERFLOW luftfilteret!!! Hi HA for en LYD de blei me FULLGAS!!!:-) og bilen blei MERKBAR kjappere!!!
Og nå gleder eg meg til de nye GRENRØRET kommer fo de orginale se jo bra ut yil de går fra 4 rør til 1rør som er ca 10cm me bøy på så de må bare bli bra me de nye 2" 4/2/1RØRSYSTEMET!!!:-)
Vedlegg
Min nye LIVS GLEDE!!!:-)
Min nye LIVS GLEDE!!!:-)
2542610019b34d803.jpg (11.41 kiB) Vist 542 ganger