TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fjerne farts sperre?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #104238  av mr.two

maxgets skrev:Noen som vet hvordan jeg fjerner farts sperra på st205? =)
Har lest om folk som bare har kuttet den lilla og hvite ledningen bak i ECU'en, men vet ikke om det er helt heldig. Går sikkert ann å kople den ut på en annen måte også. Ellers får du jo kjøpt fra f.eks HKS og Greddy en liten boks som fjerner sperren.
 #104240  av maxgets

mr.two skrev:
Har lest om folk som bare har kuttet den lilla og hvite ledningen bak i ECU'en, men vet ikke om det er helt heldig. Går sikkert ann å kople den ut på en annen måte også. Ellers får du jo kjøpt fra f.eks HKS og Greddy en liten boks som fjerner sperren.
Det som skjer da er att ecu gir en feilkode og senker ladetrykk vertfal =)
 #104241  av mr.two

maxgets skrev:
mr.two skrev:
PÃ¥ JDM Mr2'en jeg hadde var den bare kuttet, og den ladet 1,1 bar den uten problemer ;) La ikke merke til noen feilkoder heller..men det kan jo sikkert skje..
 #104242  av maxgets

mr.two skrev:
maxgets skrev:
mr.two skrev: Har lest om folk som bare har kuttet den lilla og hvite ledningen bak i ECU'en, men vet ikke om det er helt heldig. Går sikkert ann å kople den ut på en annen måte også. Ellers får du jo kjøpt fra f.eks HKS og Greddy en liten boks som fjerner sperren.
PÃ¥ JDM Mr2'en jeg hadde var den bare kuttet, og den ladet 1,1 bar den uten problemer ;) La ikke merke til noen feilkoder heller..men det kan jo sikkert skje..
Men på min bil som jeg skal fjerne farts sperra på så har det noe å si =)

#104246  av ST205RR

har du en høyrestyrt bil som er sperra på 180 ?

#104252  av maxgets

ST205RR skrev:har du en høyrestyrt bil som er sperra på 180 ?
Yupp

#104275  av Morten

Har ikke prøvd metoden selv, men her er en cut-n-paste: :wink:

"I hope to explain well because my english is not so good...

The speed cut on the gen.III ecu is set at 185km/h
If you cut the wire going to the ecu you obtain 3 results:

1 - no speed cut
2 - turbo VSV no more energized (no overboost = less hp)
3 - check engine ligth will go on when you pass 90-130km/h

So you can't simply cut the wire but you have to feed the ecu with a speed that is less than the real speed.

The 4024 is a frequency divisor; the cost of this chip is less than 1$. It can divide the input frequency from 2 to 128 times.

This is the wiring connection that i have used. I installed this chip 1 month ago and i don't have any problem.

4024 pin #
1 ----> from speed sensor (cut the purple-white wire going on pin 9 ecu E6; 22 pin connector)
2 ----> Ground
7 ----> Ground
12 ----> this is the speed/2 frequency from chip to ecu pin 9 E6; 22 pin connector (other side of the purple-white wire )
14 ----> pin 1 ecu E7; 16 pin connector - don'cut this wire, connect only! (+5v)

If someone wants to translate this write-up in good english i will be happy...."

Alternativ er vel f.eks. en Greddy Speedcut Defencer. :wink: