TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chip Trimming Celica 2000 modell

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #104809  av Kjetil Hoem

Heisann.. Er ny her inne på denne siden, så hvis jeg spør om noe som er skrevet masse om før, så "kill me" :lol:
Men det jeg lurer på, er om noen vet noe om chip trimming av min kjære celica... Er en 1.8 vvt-i 143 hk.
Har effektannlegg og luftfilter, bare chipen jeg mangler :(
Har kikket litt rundt om på nett, og da la jeg merke til på ett par sider att det stod noe om att chip trimming av toyota var litt spesielt. Du måtte ta kontakt med de for mere info.
Er det noen her som vet noe om dette??
Og er det noen som vet om gode verksteder som kan gjøre noe sånt??

På forhånd takk..

Kjetil

#104815  av Gjertsen

kan anbefalle deg å høre hos våres gode nabo søta bror.
Der skal det være VESENTLIG billigere!!

#104821  av kaimagne

Det er minimalt med effekt å hente på det kontra den summen du må betale... Man snakker om 5-15 hk ekstra, og ikke noe mer enn det.

Men jeg skal selge T-Sporten min, du kan jo få kjøpe den! Da har du straks mere effekt - knappe 200! ;)

#104860  av celicat23

For trimming så kan du se på:

http://www.monkeywrenchracing.com/

De har en del celica deler. Konvensjonell chip trimming skal visstnok ikke være noe å satse på. Det er mer slikt som APEXI POWER FC o.l programerbare "piggy back" løsninger som skal virke.

Vær obs på at software de selger i usa er optimalisert for deres bensin, og ikke 95 oktanen vi har.

Du kan jo også sette på turbo:

http://www.c2power.com
http://www.atrimportmotorsports.com/celica.htm
(billigste kit'et som er...?)
+ flere

#105707  av Kjetil Hoem

"Konvensjonell chip trimming skal visstnok ikke være noe å satse på. Det er mer slikt som APEXI POWER FC o.l programerbare "piggy back" løsninger som skal virke"

Hmm, jeg er ikke noen spesialist på dette her, så dette sa meg ikke så mye egentlig :cry: Har på en måte om ikke 10, så hvertfall 5-6 tommeltotter når det gjelder motor og triming og sånn.. :?

Har bestillt time hos ett firma her nå til soting av rutene, er litt usikker på mørkhetsgrad enda, men tror det blir middels mørkt.. Men tar gjerne imot forslag og tips.. Vil ikke ha helt svart, da Celicaen er sølv..

Gleder meg til sola er fast på himmelen nå, så jeg kan polere nydoningen og all stylingen..

Kommer vell bilder etterhvert..
Å jeg som er ny her inne, så må jeg si det er mange fete Toyotaer rundt omkring..
Angrer ikke ett sekund på att jeg byttet til Toyota :lol:

#105963  av T23 Turbo

Som kaimagne skriverer det meget lidt effekt du får for pengene.
Hvis du ikke vil ofre det sidste og få turbo på,så gem pengene til noget andet.
Kan varmet anbefale turbo.Det er en helt anden bil,den får den effekt bilen fortjener.
MVH Finn T23 turbo

#106004  av Kjetil Hoem

Hmm.. En som var hos meg på fest forrige lørdag, har en Honda Accord, og han har chippet, han fikk merkbart bedre bunndrag hvertfall. Å han hadde vell 126 HK org.
Han gjorde det i Oslo, på Alnabru enplass. Og betalte 4000,-
Syns ikke det er sååå gæærnt jeg men.. Men hvis oppfatningen her inne er att det ikke er vits, så skal jeg jo tenke meg om litt ekstra :wink:

Men turbo, hva vil det komme på i pris da??
Og hvor mye arbeid er det?? Er ikke mitt sterkeste felt akkurat det der sjø :oops:

#106030  av T23 Turbo

Der er mange færdige kit du kan købe.Prisen er ca. 21000-25000 kr.
Så skal du have nogen til at montere og justere det.Du skal også have anden koblibg.Den orginale holde ikke til de flere NM.
MVH Finn

#106154  av Fredrik

Kjetil Hoem skrev:Hmm.. En som var hos meg på fest forrige lørdag, har en Honda Accord, og han har chippet, han fikk merkbart bedre bunndrag hvertfall. Å han hadde vell 126 HK org.
Han gjorde det i Oslo, på Alnabru enplass. Og betalte 4000,-
Syns ikke det er sååå gæærnt jeg men.. Men hvis oppfatningen her inne er att det ikke er vits, så skal jeg jo tenke meg om litt ekstra :wink:
Selvfølgelig får du litt fler HK, men spørsmålet er heller om det er verdt det, pris kontra HK...