Trengte nye dekk til min IS200 for sesongen, så jeg ringte litt rundt for priser og tilbud. Jeg endte hos jæren dekk med Avon ZV3 215/45/17 som er standar dim. på bilen.
Kjørte derfra glad å fornøyd med fire nye dekk balansert og montert, fabelaktig grep i sving på de dekka.!
Parkerte bilen for natta, og tok den ut neste morgen for å kjøre til jobb.
Kjørte rett ut på motorvei, opp i 80-90 og SKRANGLE RISTTTTTE HUMMPE VIBBBBRERE??????? HÆ Jeg har jo helt nye dekk???
Testet hjula i balanseringsmaskin på jobb og oppdaget 30-60g uballanse i samtlige. Men det som værre er, de var ovale????
Kontaktet Jæren dekk som ba meg komme inn med bilen. De fyllte 90psi!!! og ballanserte hjula igjen. Senket til 40 psi og allt normalt på bil igjen. (trodde vi)
Fornøyd reiste jeg hjem og parkerte for natta. Tok ut bilen neste morgen og.....SHAKY SHAKY.!!!!!!!!!!!!1
Reiste rett til dekkmannen og sa ¤¤%&#"!/=~@
Da sa han vi bytter dekka dine mot BFgoodrich G-force i samme dimensjon mot at jeg betalte prisdifferansen på 140kr pr dekk.
Jeg slapp selfølgelig å betale for ommlegginga..
Så nå får vi se i morgen om Lex`n er fornøyd med disse dekka da..
Har noen opplevd dette før??
Kjørte derfra glad å fornøyd med fire nye dekk balansert og montert, fabelaktig grep i sving på de dekka.!
Parkerte bilen for natta, og tok den ut neste morgen for å kjøre til jobb.
Kjørte rett ut på motorvei, opp i 80-90 og SKRANGLE RISTTTTTE HUMMPE VIBBBBRERE??????? HÆ Jeg har jo helt nye dekk???
Testet hjula i balanseringsmaskin på jobb og oppdaget 30-60g uballanse i samtlige. Men det som værre er, de var ovale????
Kontaktet Jæren dekk som ba meg komme inn med bilen. De fyllte 90psi!!! og ballanserte hjula igjen. Senket til 40 psi og allt normalt på bil igjen. (trodde vi)
Fornøyd reiste jeg hjem og parkerte for natta. Tok ut bilen neste morgen og.....SHAKY SHAKY.!!!!!!!!!!!!1
Reiste rett til dekkmannen og sa ¤¤%&#"!/=~@
Da sa han vi bytter dekka dine mot BFgoodrich G-force i samme dimensjon mot at jeg betalte prisdifferansen på 140kr pr dekk.
Jeg slapp selfølgelig å betale for ommlegginga..
Så nå får vi se i morgen om Lex`n er fornøyd med disse dekka da..

Har noen opplevd dette før??
Øyvind Haraune
2000 Lexus is 200sport
1981 Mercedes 300 TDT
1971 VW 1302 WRX Turbo edition
1993 Mitsubishi Sigma 3,0 (solgt)
1990 Nissan 300ZX Twin turbo (solgt)
2000 Lexus is 200sport
1981 Mercedes 300 TDT
1971 VW 1302 WRX Turbo edition
1993 Mitsubishi Sigma 3,0 (solgt)
1990 Nissan 300ZX Twin turbo (solgt)