TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Geledekk??

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #104997  av haraune

Trengte nye dekk til min IS200 for sesongen, så jeg ringte litt rundt for priser og tilbud. Jeg endte hos jæren dekk med Avon ZV3 215/45/17 som er standar dim. på bilen.
Kjørte derfra glad å fornøyd med fire nye dekk balansert og montert, fabelaktig grep i sving på de dekka.!
Parkerte bilen for natta, og tok den ut neste morgen for å kjøre til jobb.
Kjørte rett ut på motorvei, opp i 80-90 og SKRANGLE RISTTTTTE HUMMPE VIBBBBRERE??????? HÆ Jeg har jo helt nye dekk???
Testet hjula i balanseringsmaskin på jobb og oppdaget 30-60g uballanse i samtlige. Men det som værre er, de var ovale????
Kontaktet Jæren dekk som ba meg komme inn med bilen. De fyllte 90psi!!! og ballanserte hjula igjen. Senket til 40 psi og allt normalt på bil igjen. (trodde vi)
Fornøyd reiste jeg hjem og parkerte for natta. Tok ut bilen neste morgen og.....SHAKY SHAKY.!!!!!!!!!!!!1
Reiste rett til dekkmannen og sa ¤¤%&#"!/=~@
Da sa han vi bytter dekka dine mot BFgoodrich G-force i samme dimensjon mot at jeg betalte prisdifferansen på 140kr pr dekk.
Jeg slapp selfølgelig å betale for ommlegginga..
Så nå får vi se i morgen om Lex`n er fornøyd med disse dekka da.. :roll:

Har noen opplevd dette før??

#105209  av haraune

Ja de nye dekka holdt på balansen og rundheten!!
1x0 kmh i flyplassvingen ikkeno problem.. 8)

#105214  av CelicaTurbo

snodige greier med de andre dekkene, høres ut som produksjonsfeil kanskje. Jeg har aldri hørt om noen som har opplevd noe lignende ihvertfall.

#106929  av mr_2

haraune skrev:Ja de nye dekka holdt på balansen og rundheten!!
1x0 kmh i flyplassvingen ikkeno problem.. 8)
Flyplass-svingen?

#108045  av haraune

Ja den ned mot solastranda... med riktig helling innover

#108087  av mr_2

oooh,hehe.Ganske krapp den der 8)