TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• jess... no e dei pÃ¥!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #106451  av sw20

da gjenstår det å se om e får på demperene mine til våler....

e det noe som e lurt å handle inn før dei kommer????
noe som e lurt å skifte eller som lett går i stykker på mr2...

har gått over bremsene mine denne helga så der e alt tipp top... men noen foringer som e lurt å skifte....=????

tror topplagera e bra...

men koleis kommer desse demperene.. e det bare det som skal inn i dei orginale mac p. dempersatsene...

eller e det nye heile tårn...
ser så mange forsjellige bilder på ebay.. og mange like på forsjellige bilder
Sist redigert av sw20 den 14 mai 2005 13:44, redigert 1 gang totalt.

#106453  av Master

Skift mansjett hvertfall. så slipper du problemer med at de nye skinnende demperne dine blir full av sølevann, sand osv. (forkorter levetida SVÆRT mye) Ellers.. sjekk om lagrene fremme glir lett. Ta dem opp og smør dem om nødvendig.

edit: kyb agx til mr2 er bare innsats med justering i toppen. Tror Eilertsen hadde et bilde av dem her inne en plass.. Husk å fyll en liten slant olje i demperholderen, så den sitter bedre :)

#106454  av sw20

Master skrev:Skift mansjett hvertfall. så slipper du problemer med at de nye skinnende demperne dine blir full av sølevann, sand osv. (forkorter levetida SVÆRT mye) Ellers.. sjekk om lagrene fremme glir lett. Ta dem opp og smør dem om nødvendig.
topplagera du tenke på her sant????

#106456  av Master

Oi.. så ikke at du hadde sjekka dem. Ja, lagrene som sitter øverst oppi der fremme. Mine var helt tørre, smurte dem bare opp i og med at jeg ikke hadde nye for hånd akkurat der og da.

Hvertfall, mansjettene er viktige hvis de gamle du har er helt revet i stykker. Komplett pakke koster vel 5-600 hos toyota og er vanligvis bestillingsvare.

#106457  av MR2WideBody

Jeg måtte kjøpe nye stag bak til demperne, de med kuleleddene på, husker ikke hva de heter, men kan prøve å finne bilde av dem etterpå, sitter en på hver side bak

#106462  av MR2WideBody

Fant bildet nå, hvis dette er til noe hjelp
Vedlegg
stag.JPG
stag.JPG (13.36 kiB) Vist 915 ganger

#106470  av sw20

dei staga til stabstaga eller?

nei har ikkje sjekka lagera.. men meiner dei skal vere bra....
da må e bestille nye mansjetter

#106471  av sw20

takk for hjelpa folkens.. sann at det e sakt... hehe

#106472  av Master

No problemo!

#106489  av sindrejl

sw20 skrev:dei staga til stabstaga eller?

nei har ikkje sjekka lagera.. men meiner dei skal vere bra....
da må e bestille nye mansjetter
noe sånnt, et stag som sitter fast i demperen og ned til stabstag under bilen. Noen lagre på dem som kan være hullete eller full av olje, kan være greit å skifte dem da :)

#106540  av sindrejl

så fine ut dem, men umbrako? Var jo bare å dra til med en vanlig koppnøkkel så kom skiten løs :) eller mener du der den er festet mot demperen? Løsnet den i andre enden jeg.

#106541  av Dalan

sindrejl skrev:så fine ut dem, men umbrako? Var jo bare å dra til med en vanlig koppnøkkel så kom skiten løs :) eller mener du der den er festet mot demperen? Løsnet den i andre enden jeg.
Mente enden der de er festet mot demperen ja.. :)

#107532  av FireWalk

de stab stagene har jeg liggende å slenge her.. ligger i orginal posen som ikke er åpnet engang.. ble jo bestilt til min forige GTI bare dager før det "smalt" i fjellveggen....

#107541  av Dalan

Du har aldri fått prøvd de Firewalk, dumt det da. :?
Burde merke forskjell med de der, er jo en del forskjell fra 90\91 til 92+ på de der
Bilde