TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kan noen hjelpe meg med litt info om denne Carina'n?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #106664  av nokia4life

Hei,

Bilen er en Toyota Carina 2,0 Gli, 1992, 144000 km

Hva synes dere om den? Er den bra eller?

Er det injection?

Kan noen si litt om bilen eller litt om utstyret også, hva slags utstyr Gli'ene har?

Det hadde vært kjempefint!!!

#106681  av Soppen

Det er vel den utgaven som er nest best GT er jo litt heftigere. Men her har du jo så å si alt utstyr. Og ja det er injektion GLinjektion gl er utstyr pakka. Det er vel alt uten om aircondition. kan hende det er men det vet du bedre enn meg. en god og driftsikker bil. Hilsen bilmekaniker på Toyota.

#106702  av nokia4life

Hei,

Tusen takk for informasjonen.

Men hvordan er det med 1,8 SLi, da?

Kan du fortelle litt om den også?

(1996 modell)

#106722  av Soppen

Ikke no å annbefale den er helt uten utstyr og engelsk produsert motor. Det er den motoren det er noe tull med hvis først er noe med carina E. SÅ VILLE HELLER VALGT EN XLI MED 1.6 LITER. MINDRE PROBLEMATISK MED MOTOR.

#106755  av nokia4life

Jeg så at det bare var 3 hk forskjell mellom de to, er det sant?

Hva er bedre med XLi da? kan du fortelle litt om den da??

Tusen takk for hjelpen jeg har fått hittil den får jeg bruk for.....

#106806  av Soppen

Mere driftsikker motor og så er det sentrallås og el takluke på mange av de eller ingen store forskjeller. lykke til.

#106807  av celicat23

Hadde en '97 (eller var det 98? anyways...) 2.0 GLI 16v, og var veldig fornøyd med den. Greit bånndrag, veldig behagelig å kjøre. Alt elektrisk og oppvarmet. Komfortabel bil, som jeg savner (siden jeg brukte for mye penger på den kanskje :)).

Hadde den i 3 år, uten en eneste feil. Bare standard toyota ting som begynner å knirke og trenger smøring/byttes. Ikke noe å nevne. Skal jeg ha carina e igjen, så skal det absolutt være samme model igjen.

#106908  av Maverick

nokia4life skrev:Hei,

Tusen takk for informasjonen.

Men hvordan er det med 1,8 SLi, da?

Kan du fortelle litt om den også?

(1996 modell)
Selv kjører jeg 1.8 SLi. Som påstått i noen poster lenger oppe her, er det vel SLi en oppgradert Gli, dvs det er AC og noen småting til (intervall på vindusviskere etc) som er tillegg.

Motoren, 7A-FE, er vel noe av det mest driftssikre du får tak i. Min har rullet 220.000km, og det er kun vannpumpa som har gått så langt. Skal legge til at bilen har tatt samtlige servicer fram til dags dato på merkeverksted.

:lol:

#106909  av Maverick

Soppen skrev:Ikke no å annbefale den er helt uten utstyr og engelsk produsert motor. Det er den motoren det er noe tull med hvis først er noe med carina E. SÅ VILLE HELLER VALGT EN XLI MED 1.6 LITER. MINDRE PROBLEMATISK MED MOTOR.
What??? :roll: :roll:

#106911  av Goose

Soppen skrev:Ikke no å annbefale den er helt uten utstyr og engelsk produsert motor. Det er den motoren det er noe tull med hvis først er noe med carina E. SÅ VILLE HELLER VALGT EN XLI MED 1.6 LITER. MINDRE PROBLEMATISK MED MOTOR.
1.8? Er du gal. Det er en av de beste 1.8 l til toyota på 90 tallet. Aldri noe tull med dem. Tror du har kjøpt en bil som ble alt for mye herjet med. :roll:
 #106976  av Soppen

Skjønner hva dere mener men det jeg mener er at den er engelsk produsert. linburn motor og det er dårligere enn de japan produserte. ex standard feil carina e ox sensor japan ox sensor 748 + mva engelsk produsert linburn motor 3800+ mva. det er det jeg mener mere utgifter når det skjer noe. mindre utgifter på japan produsert.

#107007  av celicat23

Er ikke alle carina e gt'ene kun kombi coupe'er (=driiiit stygt) ?

#107028  av nokia4life

Sant det, combiene ekke fine akkurat........

Tror det blir en, SLi, med en del utstyr.......