TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hei eg lurte pÃ¥ omm eg kann sette en 3Gen topp pÃ¥ 2Gen blok

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #106727  av ADHD:-)))

Eg er på jakt etter en ny motor! eg kunne tenkt meg en S3GE 3/4GEN 180/220Hk motor !!! Er de noen av dere som har eller veit omm en slik motor så eg MEGET intresert å kjøpe en slik MÅ ha meir POWWER!!!
All info og hjelp eg HJERTLIG takknemlig for!!!:-)

Hei eg lurer på omm de går ann å sette på en 3Gen topp på min3Gen blokk??
Er de noen her som kan fortelle meg vis de er noe og hente på å bytte toppen min 2Gen til 3Gen topp??? går de an ellet passer de ikke??
Eg takker for all hjelp eg kan få!!!:-)
Vedlegg
Eg la med ett nytt bilde av bilen min!!!:-)
Eg la med ett nytt bilde av bilen min!!!:-)
Bilde(11).JPG (123.5 kiB) Vist 200 ganger
Sist redigert av ADHD:-))) den 13 mai 2005 16:56, redigert 1 gang totalt.

#106742  av Master

Sorry hvis jeg kommer litt ut av topic nå men... hvorfor ikke 3S-GTE? :)

#106748  av ADHD:-)))

Master skrev:Sorry hvis jeg kommer litt ut av topic nå men... hvorfor ikke 3S-GTE? :)
Jo for di her heime er de LITT for ivrige POLTI7BILTILSYN så her nytter de ikke å komme me noe TURBO uten de er godkjent!!!
Eg er ikke intresert i og betale en hel HAU me avgjiftspenger
Men viss eg monterer en nyere suge motor de har di ikke peiling på for di sjekker bare omm de er suge/turbo motor!!!
Så valget er ganske enkelt de blir sugemotor så drømmen erjo selfølgelig en 220Hk motor!!!:-)

#106777  av Erlend

Gå for en BEAMS 3SGE, finnes en del i Storbrittania pga. de lette importbegrensningene der - men tør ikke si hvor mange backcut's av de som er i omløp...

#106812  av ADHD:-)))

Erlend skrev:Gå for en BEAMS 3SGE, finnes en del i Storbrittania pga. de lette importbegrensningene der - men tør ikke si hvor mange backcut's av de som er i omløp...
Ja eg har list litt om den BEAMS og de er derfor rg drømmer om og fåtak i en slik motor!!! men eg har problemer me å finne/søke etter den!!!:-(
Derfor eg tenkte å spørre dere GOTT FOLK for hjelp!!?? for eg håpte noen av dere visste omm/vor eg kan fåtaki motor!!!:-)

#106816  av GT_rider

Vet jeg har en lei tendens til å nevne denne karen :oops: Men hør med TOYPATRS. Hører han kan skaffe mye rart. Eller mr2turbo her inne. Virker som om han har sine kontakter rundtom han og.

#106824  av ADHD:-)))

GT_rider skrev:Vet jeg har en lei tendens til å nevne denne karen :oops: Men hør med TOYPATRS. Hører han kan skaffe mye rart. Eller mr2turbo her inne. Virker som om han har sine kontakter rundtom han og.
Har du mulighet og legge inn linkk til den TOYPART siden???:-)
Eg for vel skrive melding til mr2turbo!!!
deer jo derfor eg la ut denne tråden for eg anntokde var fleire har som muligt kunne hjelpe meg!!! for etter de eg har lest herinne så må de vere noen som hae metet stor innsikt i og hor ting/deler kan vere/skaffes!!?:-)
TAKKER for all hjelp eg kan få!!!

#106955  av ADHD:-)))

GT_rider skrev:www.toyparts.no
Takker for ed men de er eg som dreit meg ut for eg fant jo han her på tMRII toppiksiden eg tenkte meg ikke omm!!!:-(
Men eg ffan han og sent han Email og spurte han om mulighetene å hjelpe meg me anskaffelse av motor!!!:-) Eg venter i spening på svar fra han!!!!!

#107577  av ADHD:-)))

Hei GOTT FOLK eg la inn ett nytt spørsmål på første innlegg !!! er de noen som kan hjelpe meg viss dere leser innleget på toppen???

#107637  av CelicaTurbo

kan ikke svare direkte på spørsmålet, men, jeg har bedt deg om det tidligere om jeg husker rett, og siden du er så glad i store bokstaver på ting du ønsker å utheve så gjør jeg også det da: VÆR SÅ SNILL Å IKKE ENDRE TOPIC TEKSTEN I EN DISKUSJON, DET FORVIRRER FOLK OG GJØR AT DE IKKE GJENKJENNER DISKUSJONEN SOM DU STARTET. LAG HELLER EN HELT NY DISKUSJON MED DITT NYE SPØRSMÅL! ;)

#107641  av ADHD:-)))

CelicaTurbo skrev:kan ikke svare direkte på spørsmålet, men, jeg har bedt deg om det tidligere om jeg husker rett, og siden du er så glad i store bokstaver på ting du ønsker å utheve så gjør jeg også det da: VÆR SÅ SNILL Å IKKE ENDRE TOPIC TEKSTEN I EN DISKUSJON, DET FORVIRRER FOLK OG GJØR AT DE IKKE GJENKJENNER DISKUSJONEN SOM DU STARTET. LAG HELLER EN HELT NY DISKUSJON MED DITT NYE SPØRSMÅL! ;)
Melding mottatt!!!
Eg skal ikke endre topic linjen meir! Sorry!!!

#107642  av CelicaTurbo

angående bytte av topp så er det enkelte små forskjeller på toppakningene mellom 2. og 3. gen av turbomotorene, men det er allikevel folk som har fått en slik hybridmotor til å fungere så forskjellene er nok ikke dramatiske ihvertfall, men det er som sagt på turbomotoren. Hvordan det er på GE-motoren aner jeg ikke, men, det kan være vanskelig å finne noen som har en slik topp til salgs da.. det er trolig lettere å finne en komplett ny motor istedet.

#107648  av ADHD:-)))

CelicaTurbo skrev:angående bytte av topp så er det enkelte små forskjeller på toppakningene mellom 2. og 3. gen av turbomotorene, men det er allikevel folk som har fått en slik hybridmotor til å fungere så forskjellene er nok ikke dramatiske ihvertfall, men det er som sagt på turbomotoren. Hvordan det er på GE-motoren aner jeg ikke, men, det kan være vanskelig å finne noen som har en slik topp til salgs da.. det er trolig lettere å finne en komplett ny motor istedet.
Eg jobber me saken! eller eg har kontaktet flere forhandlere oghspurt di omm di kann skaffe motor til meg så TOYPART ku eg få svar på mandag eller tirsdag!
men som di sier er de ikke vandelig for di og skaffe S3GE motor! For di fleste vill ha TURBO motor!!!'(Eg og kumme tenkt meg de eg og men de går ikke her som eg bor:-( )
SÃ¥ eg takker deg CELICA TURBO! For infoen !!!

#108331  av ADHD:-)))

JIPPPI!!! nå har eg fått pris på motor hos TOYPART!!!:-)
han kunne skaffe S3GE 220Hk motor på en uke til Ca 35000Kr
og en S3GE motor på 180Hk til Ca17000Kr som eg velger å gå for inntil eg har selt AUDIen min da går eg for 220Hk motor!!!
Så nå er eg MEGET fornøyd!!! og SPENT og RASSLAUS!!!:-)
Eg tar av meg hatten og bukker å TAKKER!!!for en sllik HURTIG servis !!! :-)
Vedlegg
Bilde(12).JPG
Bilde(12).JPG (121.41 kiB) Vist 198 ganger