TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjeeeelp!! Bakstillinga mi er helt j....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107328  av Mr.Maximuz

Bilen min punkterte fordi dekket mitt (som er 1 måned gammelt)
var tynnslitt på ei lita stripe innerst..det andre dekket var sånn halveis.
legger med et bilde!

Er det stress å få fiksa på bakstillinga og hvor mye koster det?
Vedlegg
malinga er jo ikke vekk enda..
malinga er jo ikke vekk enda..
Photo-0041.jpg (104.74 kiB) Vist 238 ganger
det var da som bare!!
det var da som bare!!
Photo-0040.jpg (134.73 kiB) Vist 225 ganger

#107331  av Dice

ooohh shit. Det der var da ekstremt. Hvis bakstillingen din er så skjev, så burde du kunne se det med det blotte øye. Jeg gjorde ihvertfall det, men for meg så ble det fikset på hjulstillingskontroll i Oslo. Kostet meg 3.500 kroner fordi at de også måtte bytte endel foringer bak der. Men hjulstillingskontroll koster ca 1500-2000 kroner tror jeg for alle 4 hjula (som du bør ta)

Har du senket bilen i det siste eller??

#107332  av Raze_r

har vært på forstillingskontroll for ca 1mnd siden..
det kostet meg 1100 for alle 4....

og JA du burde gjøre det :wink:

#107338  av Master

Forstilling + bakstilling = 4-hjulskontroll ;) absolutt verdt det med tanke på hvor mye bedre bilen blir å kjøre samt dekkslitasjen minsker drastisk!

#107389  av Mr2 Mk2

SHIT,du har nok slått skjevt et eller annet.

#107418  av olemm

kan bare si en ting her, værsting grom camber :lol:

#107421  av CelicaTurbo

det der ser ut som det er såpass mye at jeg er ikke sikker på om noen hjulstillingskontroll kan rette på det.. det må være noe annet som er skjevt under der?

#107423  av kennethx

Er ikke for store hjul og tar oppi demper skålen eller noe!?! Så jo helt sykt ut!

#107424  av erling

Jafser kjapt vekk et dekk med feil spissing da.. Sure penger. :?

#107443  av kennethx

Må si for dekkene mine har blitt jafset vekk ganske så fort, men så er det jo gjevnt slitt over det hele, så det var nok lite med spissingen å gjøre :roll:

hmm

#107493  av Mr.Maximuz

virker merkelig hvis hele greia er bøyd på et vis..fordi den er helt konge å kjøre, (skulle nesten tro at den skulle dra til ei side hvis noe er skjevt på den ene siden)

håper det ordner seg med en sjekk.. nei har ikke senka den..ikke som jeg vet om, henta den for en måned siden++

surt..

#107497  av Mr.Maximuz

Tinnheia Bil i kristiansand skulle ha 1000kr for det..genialt! time til fredag!
Han mente noe stag kunne være bøyd?! *grøsse*

#107514  av CelicaTurbo

du får se hva de sier ved kontrollen da, men om det er noe som er skadet og du ikke har vært borti noe som kan føre til det så bør du gjerne ta en prat med selger da..?

#107579  av Mr.Maximuz

har jeg noen klagemulighet?? for hvis det viser seg at ho (ja ho..) har kræsja den, da skulle jeg tro at ho har en visst ansvar..skrev standard kontrakt fra http://www.forbrukerportalen.no

Der er det et punkt med:

Kjøretøyet har tekniske og driftsmessige problemer med (spesifiser):

der står det ingen ting..kun noe om en oljelekk, noe jeg er klar over..fant ei kvittering i bilen fra et verksted med følgende tekst "kolisjons skade" 2000kr.

fikk litt blod på tann nå..du kan ikke fikse en bil etter kolisjons skade uten å faktisk reparere vitale ting som bakstilling :?: :!:

#107638  av CelicaTurbo

kollisjonsskade forklarer ihvertfall bakstillingen for det er ingen justering som gjør det dekket der så skjevt.. men, foreslår at du søker på forbrukerombudet sine sider. At bilen er kollisjonsskadet og tydelig ikke reparert tilfredsstillende er en sak som selger definitivt burde ha opplyst om, og i så tilfellet har hun trolig bevist ikke opplyst om dette og det gir deg rett til å kreve problemet reparert til hennes kostnad, eller til og med kjøpet hevet (denne retten kan en kjøper hevde i intill to år etter kjøpet, nøkkelord er "bevist hemmeligholdt eller bevist utelatt å fortelle".

Men men, for detaljer rundt dine rettigheter snakk med forbrukerombudet, de har noen ganske så gode internetsider med mange opplysninger, og kontakt selger så snart som mulig og opplys om hva du har funnet ut.