TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Monterer 4agze, trenger hjelp!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107594  av Peptamin

Jeg har planer om å sette inn en 4agze i min r2 86mod. lurte på om dere som har gjort dette før kan hjelpe meg litt her...

Her kommer noen spørsmål:
- Kan jeg bruke akslingene fra en 4age på den nye motoren :?: for jeg kan ikke bruke dem som sto på....(motoren har stått i en corolla)
- Kan jeg bruke en 4age girkasse på den nye 4agze? passer de :?:
- Er det noen nødvendige modifikasjoner jeg bør være klar over :?: :?:

#107723  av Peptamin

Ingen som vil hjelpe en mr2 nyter.... :? :?:
 #107735  av Amund

Peptamin skrev:Jeg har planer om å sette inn en 4agze i min r2 86mod. lurte på om dere som har gjort dette før kan hjelpe meg litt her...

Her kommer noen spørsmål:
- Kan jeg bruke akslingene fra en 4age på den nye motoren :?: for jeg kan ikke bruke dem som sto på....(motoren har stått i en corolla)
- Kan jeg bruke en 4age girkasse på den nye 4agze? passer de :?:
- Er det noen nødvendige modifikasjoner jeg bør være klar over :?: :?:
motoren har ingenting å si på hva drivakslinger du skal bruke. derimot girkassen... 4age girkassen passer på 4agze fysisk ja. men...
fikk du med girkasse fra corolla sc? da skal drivakslingene passe på din bil....

#107753  av Peptamin

Nå begynner jeg å bli VELDIG usikker. Egon buch fra motorimport.dk mente at girkassen og akslinger fra en Corolla til en mr2 ikke ville passe... :?
Er du helt sikker på at dette vil passe... ?

Takk for respons forresten :)

#107839  av pkgrette

jeg fikk besjed om at det er veldig lust og ha forsterka girkasse
kassa tåler ikke all verdens den du har og drivakslinger fikk jeg også besked om og bytte men det ble en 4age 92 på meg pga penga men jeg skal gjøre det beste ut avd et :d :D

#107841  av Amund

Peptamin skrev:Nå begynner jeg å bli VELDIG usikker. Egon buch fra motorimport.dk mente at girkassen og akslinger fra en Corolla til en mr2 ikke ville passe... :?
Er du helt sikker på at dette vil passe... ?

Takk for respons forresten :)
akkurat hva er de du har kjøpt? frontcut? motor med gir?
om du bruker komplett motor gir fra corolla, skal akslingene passe på din bil. men du får et problem emd gir overføringene, da de sitter på feil side av girkassen.