TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fester til tÃ¥kelys (mk2)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107622  av Tums

God kveld..

Så meg lei av de nice gule tåkelysa mine og bestemte meg for å gjøre noe med det. Lettere sakt enn gjort, skruene var umulige å få opp så jeg måtte borre dem, dermed røk alle festene også. 2 var riktig nok ødelagt fra før.

Så, jeg tenke å mekke noen nye fester, bygge på med noe epoxy og glassfiber... Tror dette skal gå, men lurer på om noen av dere har gjordt noe liknende med deres biler.. evnt. noen tips?

Thomas..!

#107623  av kake

Mener du festene på bilen, eller har du prøvd å åpne selve lykta ?

#107625  av Tums

festene på selve lykta, altså de plastfestene med hull i..

#107632  av Mr.Maximuz

gjorde akkurat det samme..mine pærer var kaputt så opp måtte de..

Smeltet mesteparten av festet da jeg skulle borre opp skruene..
men kjøpte noen litt større skruer (umbraco,skrives det sånn?5 kantete iallefall) rustfrie eller syrefaste og gjenget litt i det som var igjen..gikk bra det..

hvis for mye av plasten er borte så tyller du bare på med litt epoxy eller polyester for så å gjenge dette..(husk for all del å få på 5kant skruer så slipper du dette i fremtiden)

dette er et problem på nesten samtlige mr2 mk2..dårlig skrue valg toyota! :evil:

#107760  av mr_2

I HEAR THAT!!!! :evil:
Hvor langt bor brukte dere?Jeg prøvde med sånn,"normal" størrelse.Da kom jeg ikke helt igjennom...verfall ikke uten å slipe vekk lakken i samma rennet :evil:

#107775  av Tums

Nettopp ferdig, nå er de hvite og fine... Jeg brukte vel 4/4.5mm bår jeg borra. Men jeg måtte borre helt igjennom alt, også stålet på bilen..

Men om noen skulle komme i min situasjon kan jeg si litt hvordan jeg løste problemet.

Fasnt meg en blekkplate som jeg rakk til og lagde nye fester på lyktene med. Festa dem med 3mm maskinskruer og muttere igjennom det som var igjen av plast på lykta.. Fylte så hullene på bilen med epoxy og skrudde gjennom med SVÆRE skruer så de også tok i stålet...

Sitter som f.. (for nå vaffal...)