TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 230 i Lærdalstunnelen!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #9796  av Burnout

Lurte på om noen visste opgitt toppfart på mr2 86 mod..Fordi for en god stund tilbake tok min bror og en kompis mr2 en til Sverige Hadde den i 230 Lærdalstunnelen(mener jeg det var den),det er jo riktig nok litt nedover og Tunnel men alikevel en 86 mod med bare 124hk.Det er ikke gjort noe med bilen,dette er vel rart??

#9801  av CelicaTurbo

med tanke på at speedometer som regel viser 10% for mye så er nok ikke 230km/t på nålen så langt fra sannheten.. Celica Turbo skal ha rundt 230-240 i toppfart men har hørt flere som har tatt denne over 260 på nålen av tyskerne, i orginalform.. Så, 210km/t i toppfart på mk1?

#9803  av Hobbes

Leste en plass at topp fart for en mk1 var 202 km/t med lyktene oppe og 204 km/t med lyktene nede.

#9806  av Amund

mente det var 214, men kan ta feil...

#9810  av Burnout

når nåla var på 230 tror jeg faktisk ikke det var mer en 200 da,men alikevel det er jo sykt da.Såvidt jeg vet er det fotobokser i tunnelen også.?

#9815  av Amund

3 stykker i hver retning, dersom jeg ikke husker feil.. dessuten er det ofte kontroll der..

#9852  av CelicaTurbo

er vel tre i hver retning som jeg også kan huske ja, om det er kontroller i tillegg aner jeg ikke. Men, skal man virkelig prøve høy fart er det ikke værre enn å velge en tidlig morgentime og først kjøre gjennom uten skilt i grei hastighet for å teste om boksene er aktive.. men det tar jo en del tid å kjøre gjennom den tunnellen der for å sjekke det da, er jo 24km lang :)

#9872  av mk1 black limited

På min bil med 205/50/15-dekk hadde jeg som maks 207 km/t på GPS'en på autobahn i Tyskland, og da lå nåla på litt over 220. Men det tok lang tid dit fra 190 (på nåla). Opp til 190 går det rimelig radig, men så begynner det å gå tregt videre opp mot toppfart.

MR2 mk1 har maxhastighet 200 km/h med std. dekkdimensjon (185/60/14) iflg. Toyota.

230 km/h på nåla er nok ikke umulig, men du skal nok ha medvind og nedoverbakke for å få det til.

#9887  av Burnout

ja det var jo i tunnel så..mindreluftmotstand +det er jo litt nedover.

#9915  av CelicaTurbo

det jeg lurer litt på er hvordan det er å kjøre så fort i den tunellen der? Når man kjører så fort i en tunell dytter man store mengder luft fremfor og over bilen, og i den tunellen er det et par store haller som man kjører gjennom, hva skjer med all den luften når man kjører inn i en hall? Skulle tro man ville føle den forandringen i bilen, omtrent som når man ligger 1-2m bak fronten på et vogntog og er på vei forbi? kjenner jo all luften som vogntoget dytter da..

#9921  av Burnout

eneste han og kompisen sa til meg var at de var livredd men kunne bare ikke slippe gassen..Og at veien virket helt utrolig smal..Men etterpå var de helt i hundre..

#9938  av CelicaTurbo

med de veggenene rundt så får man nok et bra tunnell-syn ja så tipper veien virker smalere og smalere dess fortere det går :)

#9958  av chris

Jeg har (for ca 4 år siden) hatt litt over 230 på nåla i Hell-tunnellen mellom Trondheim og Værnes.. og jeg kan bekrefte; det blir utrolig smalt!! 8) Blåste gjennom bomstasjonen etterpå i 180, men jaggu ble det registrert på brikken likevel :D

-EDIT-
Dette var dog ikke med en MR2, men med en Mitsubishi Galant V6.. 4WS og 4WD, samt ESP.. ikkeno å si på stabiliteten til den ;)

#9967  av Burnout

hehe sikkert dritfett,men blir du tatt ja da er det ingen vei tilbake..sikkert ikke snakk om fengsel men sperra inne på psykriatisk avd :D

#9989  av chris

Burnout skrev:hehe sikkert dritfett,men blir du tatt ja da er det ingen vei tilbake..sikkert ikke snakk om fengsel men sperra inne på psykriatisk avd :D
.. blir man tatt da, så er det bare å fortsette.. værre kan det umulig bli likevel. satse på at de ikke får skiltene :D