Da har jeg startet å fjerne katalysatoren på min mr2 
Har bare fått heist opp bilen i ettermiddag, demontert, og undersøkt.
Har bilder på mobilen, men har ikke fått de over.
Her er tallene som Bosal oppga i sine oversikter over eksosanlegg:
Anlegg med katalysator: 85kw 116hp (trolig flerparten av mk1erne i norge?)
Anlegg uten katalysator: 90kw 122hp
8hp økning er vel ikke så værst, særlig med tanke på at "alt du trenger" er et rørstykke
Lovligheten? Tja, katalysator er ikke påbudt før 1989. Avgassene er vel en annen sak, men det burde gå greit da mr2n ble levert både med og uten, håper jeg?
Lurer på om jeg kan få litt feedback på en liten ting, i følge bildene så skal catalysatoren være montert med "flenser" på begge sidene, men på min så var det kun på den ene siden. Noen som har sjekket hvordan dette erpå sin mk1?
I løpet av morgendagen håper jeg vi har fått på det nye røret, bare synd vi må sveise litt for da blir det litt mer komplisert...
Ny post da

Har bare fått heist opp bilen i ettermiddag, demontert, og undersøkt.
Har bilder på mobilen, men har ikke fått de over.
Her er tallene som Bosal oppga i sine oversikter over eksosanlegg:
Anlegg med katalysator: 85kw 116hp (trolig flerparten av mk1erne i norge?)
Anlegg uten katalysator: 90kw 122hp
8hp økning er vel ikke så værst, særlig med tanke på at "alt du trenger" er et rørstykke

Lovligheten? Tja, katalysator er ikke påbudt før 1989. Avgassene er vel en annen sak, men det burde gå greit da mr2n ble levert både med og uten, håper jeg?
Lurer på om jeg kan få litt feedback på en liten ting, i følge bildene så skal catalysatoren være montert med "flenser" på begge sidene, men på min så var det kun på den ene siden. Noen som har sjekket hvordan dette erpå sin mk1?
I løpet av morgendagen håper jeg vi har fått på det nye røret, bare synd vi må sveise litt for da blir det litt mer komplisert...
Ny post da

- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4