TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• oppdatert frontspoiler prosjekt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #109172  av kghaas

Her er noen oppdaterte bilder på Opel front prosjektet, samt flytting av bak spoiler. Foreløpig er det bare montert, men det er mye sparkling og tillpassing igjen for at det skal bli pent
Vedlegg
HPIM0765.JPG
HPIM0765.JPG (261.34 kiB) Vist 487 ganger
HPIM0771.JPG
HPIM0771.JPG (278.25 kiB) Vist 492 ganger
HPIM0772.JPG
HPIM0772.JPG (288.17 kiB) Vist 493 ganger
HPIM0767.JPG
HPIM0767.JPG (293.88 kiB) Vist 492 ganger
HPIM0774.JPG
HPIM0774.JPG (230.39 kiB) Vist 494 ganger

#109177  av pkgrette

ja blir kuli detta da:P
8)

#109193  av ArildM

Du trenger sårt no nye felger :)

Ellers bra detta :)

#109197  av Mr2Nyter'n;p

Brabra! Synes tilogmed felga var fine jeg... :oops: :wink:

#109248  av donk2k

Synes det så meget bra ut. Morro at noen gidder å prøve... Synes felgene passet bra inn også jeg....

#109251  av Johnny_Bravo

felgene var litt 80talls men det er jo bilen og så det passer fint syntes jeg :) bedre en noe modærne Crome skvip. ser liksom ikke så tøft ut på en eldre bil :)

Keep us posted

#109284  av Anders gullstein

Ã…lreite felger, trenger bare litt senking. Fint med litt "old skool" look, felgene er tidsriktige til bilen.

#109334  av Alexander G

Hva med nedre del bak?
NÃ¥r du ser bilen fra siden ser det litt rart ut.
Sliter med det samme på min mk2 med 92+ leppe foran.

#109552  av kghaas

Kommer foreløpig ikke til å gjøre noe bak. Er enig at det er stor forskjell på høyden forran og bak, men det er ikke veldig fremtredende når man ser bilen live. Jeg er dessuten litt redd for hvordan kjørbarheten blir hvis bilen skulle bli like lav bak.

Nå som bilen ikke er senket, slå front spoileren nedi i alle fartsdumper hvis man ikke kjører veldig rolig over. Med senking, eller like lav bil over det hele, vil det nok bli vanskelig å cruise rundt.....
Foreløpig anbefaler jeg ikke å sette denne fronten på en bil som er senket uten å gjøre noen større endringer på spoileren.

Når det gjelder bakhvingen, så er den flyttet ca. 10 cm.
Iht til vektstang prinsippet så skulle man da få ca. 45% mer kraft på bakhvingen. I tillegg så får man "renere" luft siden det er mindre turbulens fra taket. På den annen side er det mer turbulens fra hekken...

Gutta på racingstrong sier i allefall at det funker i real life.....

#109565  av Mr2Nyter'n;p

Tar du oppdrag eller? :D Hehe.. Nei.. Forstår det er mye arbeid bak dette og jeg må bare si at jeg er mektig imponert... Detta er noe du kan vise frem til barnebarna når den tid kommer, kghaas :D

#109964  av kghaas

For de som er interessert er det ikke mye jobb. Det dere ser her er resultat av 1 weekend med vinkelsliper. I tillegg, så har det vært litt prøvemonteringer og lakking. Så det er egentlig fort gjort. Det er ingen endringer på selve bilen, uten at man må skru skruer inn i støtfangeren.

Mest jobb er det å finne en Opel Omege 91-93 frontfanger med tåkelys. Hvis noen finner en og har lyst til å prøve, så kan veilede den som har lyst til å prøve. Jeg trenger forøvrig plastbiten som dere ser mangler nede til høyre...

Det skulle dessuten ikke være noe i veien for at man kan bruke en hvilken som helst fanger å forme til, så det er egentlig bare å prøve.

PS: Jeg fikk en kickstart, da jeg kjøpte bilen uten frontfanger...