TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Grenrør til 5 S-FE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #109200  av Ter Bek
 
Hei! Er det noen her som vet om disse grenrørene til MR2 -2,2l som jeg viser til ER TIL Å STOLE PÅ. Prisen er jo ikke hakkende gal tror jeg. Noen som vet om det er å skaffe dise billigre?
Å vil jeg få noe effektøkning med de?
Jeg trodde at det var bedre med 4-2-1 grenrør? :roll:

http://www.hotshot.com/hotshotheaders/ty3029.html

MR2 Elsker. :D
 #109204  av ADHD:-)))
 
Ter Bek skrev:Hei! Er det noen her som vet om disse grenrørene til MR2 -2,2l som jeg viser til ER TIL Å STOLE PÅ. Prisen er jo ikke hakkende gal tror jeg. Noen som vet om det er å skaffe dise billigre?
Å vil jeg få noe effektøkning med de?
Jeg trodde at det var bedre med 4-2-1 grenrør? :roll:

http://www.hotshot.com/hotshotheaders/ty3029.html

MR2 Elsker. :D
Ja ODDBJØR*s Motor&Styling!!!! Eg har bestilt grenrør til min MRII MKII GTI 1993 Mod
Han skaffer grenrør til den motor og tenker eg siden han bestiller fra USA
han har MEGET gode priser også!!!:-)
Eg legger me link side og http://www.oddbjornsmotor.no/
så kan du sjekke med han !!!:-)

 #109230  av CelicaTurbo
 
Dette er jo hotshot sitt grenrør for MR2 med 5S-FE motor (2.2 liter) da:

http://www.hotshot.com/hotshotheaders/ty3026.html

Men et 4-2-1 design er bedre egnet for de fleste biler ettersom dette gir effekt på mellom og høyt turtall, mens en 4-1 manifold er bedre egnet for racing hvor man kun har behov for effekt på høyt turtall (hvor 5S-FE motoren uansett ikke egner seg noe særlig).

 #109232  av celicagutten
 
Hva er forsjellen på 4-2-1 og 4-1 greinrøyra

 #109257  av CelicaTurbo
 
?

4 rør -> 2 rør -> 1 rør.
4 rør -> 1 rør.

Bruksområdene skrev jeg jo om i forrige post, ene er for racing og andre er for effektøkning i et bredere turtallsregister.

 #109484  av celicagutten
 
forsto ikkje det der 4-2-1 greiene men tok han nå :oops:
kansje litt trøtt i dag