TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har lyst til Ã¥ hjelpe en MK1 eier i nød? Motorbytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #109258  av donk2k

Hei. Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til motorbytte jeg. Bor i gjerdrum i nærheten av lillestrøm. Har tilgang til løftebukk og "elefantjekk". Kan sikkert betale en liten flaske whisky og en kasse øl eller noe...

Noen bilder av motoren som for øyeblikket henger i garagen.
Vedlegg
Her problemet ligger... Var visst kun til bilens elektriske anlegg dette her da men.....
Her problemet ligger... Var visst kun til bilens elektriske anlegg dette her da men.....
Motor 5.jpeg (45.45 kiB) Vist 351 ganger
Motor 4.jpeg
Motor 4.jpeg (46.46 kiB) Vist 350 ganger
Motor 3.jpeg
Motor 3.jpeg (53.3 kiB) Vist 350 ganger
Motor 2.jpeg
Motor 2.jpeg (48.14 kiB) Vist 350 ganger
Motor 1.jpeg
Motor 1.jpeg (49.55 kiB) Vist 350 ganger

#109325  av alex007

så problemet er at du har klippet i lednings nettet? eller er problemet at det gamle lednings nettet på motoren som skal i er klippet?

i allefall så merk ledningsnettet i bilen din før du drar av ledningene, der etter gjør du det samme med ledningsnettet på motoren. Så beholder du ledningsnettet på motoren og litt etter litt kobler du fra nettet fra motoren og plugger i nettet fra bilen. Er ikke så mye å koble på 4age'n så dette klarer du sikkert selv! om jeg har forstått riktig

#109527  av donk2k

Det er klippet i nettet på den motoren som skal inn i bilen. Er det samme fargekodene på ledningene på 86' motor og 87' motor?

#109630  av alex007

er motoren på bildet 87+? burde det ikke vere en rød topp da?
Ser ut som du har blå topp og da skal alle koblingene være like, i allefall så spørr amund om råd. Han er en guru på mk1 :wink:

men ta deg en titt på koblingene i motoren på mr2 en så ser du på motoren i garagen din, jeg tipper koblingene er like (begge motorene dine ser ut til å være t-vis big port)

#110094  av GT4 CS

Ring meg på tlf 91879886 så skal vi se på saken :D